30-letni mieszkaniec gminy Ścinawa, ukradł spod jednego z lubińskich serwisów samochodowych taksówkę, która była w naprawie,... » Wielkanocne śniadanie ...
Święta Wielkanocne to czas radości, spotkań rodzinnych i tradycyjnych potraw, które często stają się centrum uwagi podczas wspólnyc... » O jajach - nie tylko n...
Prof. Mariusz Korczyński z Katedry Żywienia Zwierząt i Paszoznawstwa UPWr, o tym, dlaczego jaja powinny znaleźć się w naszym jadłospisie, kt&oacu... » Statystycznie dłuższe ...
Tablice trwania życia są, co roku publikowane przez GUS. Co do zasady nie dotyczą one osób, które już przeszły na emeryturę. Nie ma... »
Data dodania: 22 października 2014 — Kategoria: Wiadomości
Zawieranie umów podczas rozmowy telefonicznej to praktyka wielu firm. Coraz częściej zdarza się, że konsultanci nierzetelnie informują o tym, że podczas rozmowy zawierają z rozmówcą umowę.
- W ostatnich tygodniach nie ma dnia, aby zdenerwowani konsumenci nie prosili mnie o interwencję w podobnych sytuacjach. Skarżą się, że otrzymują towary, których nie zamawiali lub towar nie odpowiada zamówieniu. Coraz częściej zdarza się tez, że konsumenci otrzymują pisma z żądaniem zapłaty lub wezwania przedsądowe od firm windykacyjnych za towary, których nie zamawiali lub nigdy nie otrzymali. Interweniując u sprzedawcy najczęściej uzyskują informację, że zawarli umowę telefonicznie i nic już się z tą sprawą nie da zrobić - mówi Wiesława Sulima Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Istnieje obowiązek informacji "przedkontraktowej", ciążący na sprzedawcy, który musi przed zawarciem umowy podać dane dotyczące dostawcy, ceny towarów i usług łącznie z wszelkimi podatkami, koszty dostawy, prawa odstąpienia w ciągu 10 dni od umowy czy czas i sposób składania reklamacji.
- Aby ustrzec się przed wątpliwymi praktykami, starajmy się dokładnie wypytać konsultanta o wszelkie istotne warunki związane z ofertą, żądając przesłania umowy do podpisania wraz ze wszelkimi regulaminami i załącznikami, zwracając uwagę na wszelkie zapisy, nawet te na pozór nieistotne - drobnym drukiem- przestrzega Wiesława Sulima.
W przypadku jakichkolwiek niejasności bądź niezasadnych wezwań do zapłaty, możemy żądać od sprzedawcy kopii umowy na podstawie której została naliczona opłata. Kierując się tymi prostymi zasadami unikniemy wielu kłopotów i nie staniemy się ofiarami nierzetelnych firm.
źródło: Powiat Lubin
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!