Dostajesz rentę rodzinną po zmarłym rodzicu i nie wiesz czy możesz dodatkowo pracować? Jest taka możliwość, ale trzeba pamiętać o limitach. Od 1 ... » Polska Miss Woj. Dolno...
kwietnia gościnnie w Haston City Hotel we Wrocławiu odbyła się Gala Finałowa Miss Nastolatek i Miss Województwa Dolnośląskiego 2024! ... » Włoska inspiracja na w...
Spaghetti, czyli słynny długi makaron trafił do Włoch z krajów arabskich, gdzie najszybciej opanowano technikę jego suszenia pozwalaj... » Efektywna produkcja i ...
Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, niestabilnych cen na rynku surowców oraz wysokiej presji kosztów, w KGHM w 2023 roku ... »
Data dodania: 04 marca 2015 — Kategoria: Wiadomości
Miał usprawnić załatwienie urzędowych spraw a powoduje coraz dłuższe kolejki. Nowy System Rejestrów Państwowych nie działa na razie jak powinien.
Drugiego marca uruchomiony został System Rejestrów Państwowych (SRP), który połączył kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. W SRP znalazły się m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.
Po jego uruchomieniu okazało się, że część gmin ma zbyt słabe łącza internetowe. W stołecznych urzędach udawało się wprowadzić średnio tylko jeden na dziesięć wniosków. Czas oczekiwania na załatwienie jednej sprawy wydłużył się nawet trzykrotnie.Problemy mają wszystkie urzędy gmin a także i Lubin.
Nowe przepisy miały też znacznie ułatwić nie tylko bieg, lecz także dostęp do dokumentów. Urzędy stanu cywilnego będą miały obowiązek prowadzić elektroniczną rejestrację aktów urodzeń, ślubów czy zgonów, a odpisy będzie można odebrać w dowolnym urzędzie.
Do tej pory wiązało się to z podróżą, kosztami, bo trzeba było jechać tam, gdzie akt był sporządzony. Od marca odpis zostanie wprowadzony do systemu i w wyznaczonym terminie będzie można przyjść po odbiór takiego dokumentu.
Przypominamy, że dzięki połączeniu najważniejszych polskich rejestrów, możliwe będzie odmiejscowienie niektórych czynności urzędowych. Oznacza to, że wniosek o dowód osobisty będziemy mogli złożyć w dowolnej gminie. Akt urodzenia, ślubu czy zgony również będziemy mogli odebrać w wybranym przez nas urzędzie. Do tej pory musieliśmy jechać do gminy, która jest właściwa ze względu na nasze miejsce zameldowania. Było to spowodowane tym, że każdy urząd pracował na odrębnym systemie. Większość urzędników nie miała dostępu do wszystkich danych zawartych m.in. w zbiorze PESEL czy ewidencji dowodów osobistych i mogli korzystać tylko z informacji, które dotyczą mieszkańców ich gminy.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!