30-letni mieszkaniec gminy Ścinawa, ukradł spod jednego z lubińskich serwisów samochodowych taksówkę, która była w naprawie,... » Wielkanocne śniadanie ...
Święta Wielkanocne to czas radości, spotkań rodzinnych i tradycyjnych potraw, które często stają się centrum uwagi podczas wspólnyc... » O jajach - nie tylko n...
Prof. Mariusz Korczyński z Katedry Żywienia Zwierząt i Paszoznawstwa UPWr, o tym, dlaczego jaja powinny znaleźć się w naszym jadłospisie, kt&oacu... » Statystycznie dłuższe ...
Tablice trwania życia są, co roku publikowane przez GUS. Co do zasady nie dotyczą one osób, które już przeszły na emeryturę. Nie ma... »
Data dodania: 09 marca 2017 — Kategoria: Wiadomości
Powiatowy Urząd Pracy w Lubinie od 1 marca uruchomił nowe usługi elektroniczne, za pomocą których osoba bezrobotna, poszukująca pracy i pracodawca może złożyć wniosek o:
- wydanie zaświadczenia (np. o okresach pobierania zasiłku, Rp-7 do zakładu pracy czy ZUS, do NFZ o kartę EKUZ, statusie poszukującego pracy albo o ofertach pracy i innych formach aktywizacji),
- przelew świadczenia na konto,
- skierowanie na szkolenie,
- zgłoszenie podjęcia pracy,
- zgłoszenie wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia,
- zgłoszenie rozpoczęcia lub wznowienia działalności gospodarczej,
- pozbawienie statusu osoby bezrobotnej,
- przeniesienie dokumentów do urzędu pracy właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania,
- wysłać pismo do urzędu.
Pracodawca może złożyć wniosek o:
- przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej, do 30 roku życia,
- zawarcie umowy o zorganizowanie stażu,
- wysłać pismo do urzędu.
Dotychczas bezrobotni mogli przez Internet wypełnić formularz karty rejestracyjnej oraz uzupełnić załączniki do wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy, a pracodawcy mogli złożyć ofertę pracy oraz oświadczenie o zamiarze powierzenia wykonywania pracy obywatelowi Republiki Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Federacji Rosyjskiej lub Ukrainy i złożyć pismo do urzędu.
Wniesienie sprawy do urzędu wymaga posiadania podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.
Profil zaufany, to bezpłatna metoda podpisywania dokumentów elektronicznych. Dzięki profilowi zaufanemu można załatwić sprawy w urzędzie pracy drogą elektroniczną z dowolnego miejsca, w dowolnym dniu i czasie.
Aby uzyskać profil zaufany należy:
- założyć konto na www.epuap.gov.pl,
- za pomocą Internetu złożyć wniosek o profil zaufany,
- potwierdzić dane w dowolnym punkcie potwierdzającym, które w Lubinie funkcjonują w:
- ZUS Inspektorat w Lubinie, ul Drzymały 12,
- Urzędu Skarbowego w Lubinie, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 94,
- Idea Bank w Lubinie - ul. Rynek 19-20.
Tam też urzędnik porówna dane z wprowadzonymi przez nas do systemu. Po pozytywnej weryfikacji, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z urzędem pracy oraz z innym instytucjami, które świadczą takie usługi. Profil zaufany należy przedłużyć raz na 3 lata.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!