Terrina to pierwotnie gliniany garnek z pionowymi bokami i szczelnie przylegającą pokrywką przeznaczony do gotowania lub pieczenia. Co ciekawe dz... » Najpierw ukradł taksów...
30-letni mieszkaniec gminy Ścinawa, ukradł spod jednego z lubińskich serwisów samochodowych taksówkę, która była w naprawie,... » Wielkanocne śniadanie ...
Święta Wielkanocne to czas radości, spotkań rodzinnych i tradycyjnych potraw, które często stają się centrum uwagi podczas wspólnyc... » O jajach - nie tylko n...
Prof. Mariusz Korczyński z Katedry Żywienia Zwierząt i Paszoznawstwa UPWr, o tym, dlaczego jaja powinny znaleźć się w naszym jadłospisie, kt&oacu... »
Data dodania: 24 kwietnia 2017 — Kategoria: Wiadomości
Po modernizacji linii kolejowej nr 289 Legnica-Lubin-Rudna Gwizdanów, oraz modernizacji linii nr 273 Rudna Gwizdanów -Głogów-Zielona Góra organizatorzy przewozów kolejowych zaplanowali bardzo rozwojową ofertę ( rys. poniżej ).
Połączenia dalekobieżne Spółki PKP INTER-CITY sfinansuje Ministerstwo Infrastruktury. Połączenia regionalne finansuje marszałek Województwa Dolnośląskiego
Inwestycja kolejowa na linii przez Lubin da nam prawdziwe okno na świat i szybkie połączenia Lubin-Wrocław Główny w 1h.
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel odpowiedział na interpelację poseł Elżbiety Stępień (nr 10507) w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów:
Zadanie pn. „Prace na linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów” ma charakter odtworzeniowo-rewitalizacyjny. W ramach zadania nie jest przewidziana budowa drugiego toru szlakowego na odcinku Lubin – Legnica, ani prace przystosowujące ww. odcinek do zabudowy drugiego toru w przyszłości. Podczas prac nad studium wykonalności została przeprowadzona m.in. analiza prognoz ruchu w 30-letnim horyzoncie czasowym, z której wynika, że jeden tor wraz z mijanką w Koźlicach jest wystarczający, przy uwzględnieniu prognoz natężenia ruchu na linii kolejowej nr 289. Jednakże PKP PLK SA nie wyklucza możliwości budowy drugiego toru na wskazanym odcinku w przyszłości w ramach innego zadania, jeśli analizy prognoz potoku podróżnych i przewozu towarów wykażą uzasadnienie ekonomicznie realizacji takiej inwestycji oraz przy zapewnieniu odpowiednich środków finansowych.
Odnośnie bezkolizyjnego przejścia dla pieszych pomiędzy peronami nr 1 i 2 informuję, że zakres prac na stacji Lubin Górniczy określony w ramach przyjętego wariantu inwestycyjnego nie uwzględnia budowy przejścia podziemnego lub kładki nad torami w przedmiotowej lokalizacji. Zmiana zakresu rzeczowego projektu jest niemożliwa z uwagi na stopień zaawansowania realizacji projektu i konieczność realizacji inwestycji według przyjętego harmonogramu. W ramach prac na stacji Lubin Górniczy planowane jest:
- budowa nowych peronów: peron nr 1 (przydworcowy o wysokości 76 cm i długości 200 m), peron nr 2 (wyspowy, dwukrawędziowy o wysokości 76 cm i długości 200 m);
- zabudowa elementów małej architektury (tj. wiat peronowych, ławek peronowych, gablot informacyjnych z rozkładem jazdy pociągów, zegarów wiszących, pojemników na piasek i sól, koszy na śmieci oraz tablic informacyjnych);
- dostosowanie peronów i dojść do nich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się na podstawie wymagań TSI PRM.
Budowa przejścia podziemnego w stacji Lubin Górniczy może być zrealizowana w ramach odrębnego projektu inwestycyjnego. W obecnej perspektywie finansowej PKP PLK SA planuje realizację projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”, w ramach którego możliwe jest rozważenie współfinansowania budowy przedmiotowego przejścia przy udziale władz samorządowych miasta Lubina. Z otrzymanych informacji wynika, że obecnie ustalane są wstępne założenia dla ww. projektu pomiędzy PKP PLK SA i Urzędem Miasta w Lubinie.
W ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 289 zaplanowano również zapewnienie przebiegów pociągowych w stacji Lubin Górniczy dla ruchu pasażerskiego z i na linię kolejową nr 971 (w kierunku Polkowic – posterunek Lubin Kopalnia) oraz z i na tor nr 1 w stacji Lubin Górniczy. Ponadto stacja Lubin Górniczy zostanie przystosowana do obsługi zwiększonej liczby krótkich pociągów relacji Wrocław – Lubin Górniczy – Wrocław poprzez budowę nowej, dodatkowej, końcowej zelektryfikowanej krawędzi peronowej przebudowywanego peronu nr 1.
Scenariusz rozwojowy Legnica-Głogów
Scenariusz rozwojowy – Lubin-Wrocław Scenariusz średni – Lubin-Wrocław
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!