Środa, 24 kwietnia 2024 r.   Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 65

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Fotowoltaika Lubin

Wiadomości z Lubina
Efektywna produkcja i inwestycje – KGHM opublikował raport z wynikami za 2023 rok Efektywna produkcja i ...
Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, niestabilnych cen na rynku surowców oraz wysokiej presji kosztów, w KGHM w 2023 roku ... »Samorząd Województwa Dolnośląskiego uruchamia nowe projekty skierowane do uczniów dolnośląskich szkół podstawowych oraz przyszłych maturzystów. Samorząd Województwa D...
Dolnośląski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów ścisłych i zagrożonych wyklucze... »Otwarcie sezonu turystycznego na Dolnym Śląsku  27-28 kwietnia 2024 Głogów, Bulwar Nadodrzański Startujemy od godz. 11:00 Otwarcie sezonu turyst...
Już niebawem, w ostatni weekend kwietnia, tuż przed długim weekendem majowym na Bulwarze Nadodrzańskim w Głogowie odbędzie się trzecia edycja Otw... »Helios Anime przedstawia:  „Spy x Family Code: White” Helios Anime przedstaw...
Helios zaprasza wszystkich fanów anime na film zrealizowany na podstawie bestsellerowej mangi. „Spy x Family Code: White” to p... »

» archiwum wiadomości


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...19.11.2002r. Prezydentem Miasta zostaje Robert Raczyński a Przewodniczącym Rady Miejskiej Paweł Niewodniczański

Magazyn elubin.pl



Tanie części zamienne w Ucando



polec prawnika.pl

silesianseo.pll






Wiadomosci z Lubina i okolic
Pol-Miedź Trans z dużym potencjałem rozwoju w regionie
Data dodania: 29 września 2017 — Kategoria: Wiadomości

Pol-Miedź Trans z dużym potencjałem rozwoju w regionie

W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Prezes Zarządu Pol–Miedź Trans (PMT) Marcin Jankowski zapowiada rozwój nowej oferty transportowej w Polsce oraz inwestycje w segment przewozów intermodalnych, w ramach których jest plan na budowę m.in. nowoczesnego hubu przeładunkowego. Intermodal to już dzisiaj istotny typ przewozów towarowych – podkreśla.

Rynek Kolejowy: Firma Pol–Miedź Trans zapowiadał niedawno rozwój w segmencie przewozów intermodalnych. Czy możemy zdradzić, jakie są plany przewoźnika w zakresie intermodalu? Jak wyglądają przygotowania do realizacji tych planów?

Marcin Jankowski, Prezes Zarządu Pol–Miedź Trans: Rozwój transportu intermodalnego jest obecnie konieczny dla nowoczesnego funkcjonowania przewozów kolejowych. To jest przyszłość przewozów towarowych na świecie. Dla naszej Spółki to szansa wyjścia na zewnątrz i otworzenia się na nowe możliwości, które dzisiaj stwarza rynek i gospodarka. Od blisko pięćdziesięciu lat świadczymy kompleksowe usługi transportowe przewozu ładunków koleją na rzecz strategicznego klienta – KGHM Polska Miedź S.A oraz wielu innych firm z naszego kraju.

Pragniemy sprostać oczekiwaniom rynku, poszukujemy nowych możliwości rozwojowych, dlatego planujemy zakupu specjalistycznego taboru szynowego do transportu towaru w kontenerach oraz budowę nowoczesnego terminala intermodalnego. Ten projekt pozwoli Spółce na dywersyfikację świadczonych usług, przy zachowaniu zasadniczego, głównego charakteru KGHM Polska Miedź S.A. W sierpniu zakończyliśmy prace remontowe na bocznicy kolejowej, którą przygotowujemy w związku z planowaną inwestycją. Liczymy też na pozyskanie dofinansowania z funduszy pomocowych UE.

Czy oprócz tego projektu prowadzone są jeszcze inne zmiany prorozwojowe w Pol–Miedź Trans?

Oczywiście. Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR) przygotowana przez Ministerstwo Rozwoju pod kierownictwem Wicepremiera Pana Mateusza Morawieckiego obejmuje i prezentuje duże możliwości rozwojowe dla transportu kolejowego, w tym tzw. intermodalu. Oprócz tego ważnego elementu transformacji Spółki, do końca roku planujemy uruchomić również usługę spedycyjną w transporcie kolejowym, naturalny element tego modelu biznesowego. Pierwsze prace przygotowawcze zostały rozpoczęte.

Od zawsze PMT przywiązuje ogromną wagę do podnoszenia kwalifikacji oraz szkoleń naszych pracowników. To właśnie dzięki naszym pracownikom posiadającymi wysokie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe proces zarządzania transportem w PMT przebiega sprawnie. Obecnie kontynuujemy owocną współpracę z Zespołem Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy w zakresie kształcenia przyszłych pracowników PMT (m.in maszynistów).

Pol-Miedź Trans to firma odpowiedzialna społecznie, poszerzamy i uatrakcyjniamy ofertę szkolnictwa zawodowego dla młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Tę współpracę chcemy rozszerzyć także na Wrocław, ważny ośrodek edukacji i kolejowy.

Jakie są największe szanse i wyzwania związane z realizacją tych inwestycji?

Planowana budowa terminala intermodalnego oraz zakup taboru do obsługi tej inwestycji to duży krok w rozwoju dla PMT. W tym projekcie upatrujemy ogromną szansę na rozwój, bowiem nasz hub przeładunkowy z racji na znakomite położenie geograficzne ma duże szanse powodzenia. Plany uruchomienia Strefy Aktywności Gospodarczej w rejonie Lubina z pewnością będą dużym bodźcem dla ekspansji naszych usług. Transport intermodalny rozwija się dzisiaj bardzo szybko w Polsce, jest formą przewozów promowaną w krajach Unii Europejskiej. Patrząc na dynamikę ostatnich lat, można z powodzeniem prognozować zwiększenie roli i znaczenia tego rodzaju transportu na tle innych. Poszukiwanie przez PMT nowych źródeł przychodów poprzez inwestycje w nowe formy transportu kolejowego i związanych z nim usługi logistyczne są dzisiaj dla nas priorytetem.

Jak wygląda obecnie sytuacja taborowa Spółki?

Obecnie PMT dysponuje ponad 60 lokomotywami oraz około 1600 wagonami różnego przeznaczenia, dostosowanymi do potrzeb naszych klientów. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania nowego taboru na rynku, aby móc obsłużyć istniejące zapotrzebowania naszych klientów z Polski. Prowadzimy sukcesywne prace odtworzeniowo-naprawcze w posiadanym taborze, w szczególności naprawy rewizyjne lokomotyw i wagonów. Planujemy modernizację i zmiany w tym obszarze. Duże zakłady naprawcze, jakimi dysponujemy w Polkowicach oraz Głogowie, posiadają wieloletnie doświadczenie i renomę w branży i są także ważnym elementem naszej działalności.

W jaki sposób wdrażane projekty zmienią działalność Pol–Miedź Trans?

Obecna działalność Pol–Miedź Trans skupia się na dwóch obszarach: działalności bocznicowej, gdzie przede wszystkim świadczymy usługi przewozowe na rzecz głównego ciągu technologicznego KGHM Polska Miedź S.A, oraz na działalności licencjonowanej jaką prowadzimy na otwartym rynku przewozów kolejowych w Polsce. Przewozimy głównie ciężkie ładunki, przede wszystkim: kruszywa, kwas siarkowy, miał węglowy, miedź katodową, cement, piasek. Aktualny model biznesowy PMT zakłada umocnienie pozycji firmy na rynku przewozów w Polsce poprzez rozbudowę zdolności przewozowych koleją w obszarze innych towarów, w tym przewozów intermodalnych. Planujemy świadczenie usług na rynku zagranicznym np. w Niemczech w kooperacji z innymi przewoźnikami, chcielibyśmy też skorzystać z możliwości transportu kolejowego, jaki daje projekt Jedwabnego Szlaku. Na rynku są przewoźnicy korzystający aktywnie z tej unikalnej możliwości gospodarczej. W niedługiej perspektywie czasowej PMT też dołączy do tej grupy przewoźników.

Jestem przekonany, że planowana działalność rozwojowa stanie się źródłem wzrostu Spółki. Tak dzieje się wszędzie na świecie i nie widzę powodu, dla którego jedna z najważniejszych spółek Grupy KGHM – Pol–Miedź Trans nie miałaby stać się silnym graczem w Polsce i regionie poprzez wspomniane wcześniej inicjatywy gospodarcze. Rozważamy również akwizycję na rynku transportu kolejowego. Ale dzisiaj jeszcze za wcześnie aby o tym mówić. Reasumując, przed Pol–Miedź Trans bardzo ciekawy i ważny okres rozwoju w historii firmy. Naprawdę dużo pracy przed nami. Jesteśmy zdeterminowani. Proszę trzymać kciuki za naszą polską firmę!

Slowa kluczowe: lubin
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,17119.html
Ten artykul byl czytany 974 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy niї 350 znakуw
Znaczniki HTML: Wyі.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez uїytkownikуw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


Copyright © 2006-2024 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.009 sek.Lubin 1.0