Rekordową liczbę ponad 500 prac autorstwa 289 artystów z 45 krajów wpłynęło na Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej o... » Pierwsi motocykliści r...
Wiosenna aura sprawiła, że na drogach widać coraz więcej motocyklistów. Warto pamiętać dla własnego bezpieczeństwa, że zanim wyjedzie się ... » Chirurgia laparoskopow...
Studenci Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UPWr mają do dyspozycji aparaturę, dzięki której mogą uczyć się chirurgii laparoskopowej - stoso... » Rozpoczęły się nasadze...
140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... »
Data dodania: 19 stycznia 2018 — Kategoria: Wiadomości
Wyborco przeprowadzałeś się lub wyjeżdżałeś z Polski? Wyjechałeś ze swojej miejscowości na studia lub do pracy? Zmieniałeś adres zamieszkania albo zameldowania? Państwowa Komisja Wyborcza apeluje, by mieszkańcy upewniali się czy są wpisani do rejestru wyborców tam, gdzie teraz mieszkają. Jeśli konkretnego nazwiska nie ma w rejestrze wyborców, to nie będzie można głosować w nadchodzących wyborach samorządowych. Dlatego warto o to zadbać wcześniej.
Państwowa Komisja Wyborcza przypomina, że wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały w tej gminie oraz osoby nigdzie niezamieszkałe przebywające stale na obszarze gminy zostaną wpisani do rejestru wyborców tylko wtedy, gdy złożą pisemny wniosek w tej sprawie w urzędzie gminy. Także obywatele Unii Europejskiej niebędący obywatelami polskimi w celu wpisania do rejestru wyborców muszą złożyć wniosek w tej sprawie, nawet jeżeli są zameldowani na pobyt stały na terenie Polski.
Także osoby, które wymeldowały się z miejsca pobytu stałego lub też zgłosiły, że na stałe wyjeżdżają poza granice Polski zostały skreślone z rejestru wyborców i nie będą z urzędu ujęte w spisach w wyborach i referendach, nawet jeżeli będą zameldowani na pobyt czasowy.
Dlatego trzeba sprawdzić czy jest się ujętym w stałym rejestrze wyborców. Jest on do wglądu w urzędzie gminy. Urzędników można także zapytać o szczegóły dotyczące złożenia wniosku o wpisanie do rejestru. W Urzędzie Gminy Lubin można to zrobić osobiście przy ul. Wł. Łokietka 6, pokój nr 4 lub telefonicznie pod numerami 76 84 03 103, 104, 144.
(SR, źródło: pkw.gov.pl)Gmina Lubin
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!