Środa, 19 grudnia 2018 r.   Imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 96

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>




Wiadomości z Lubina
„Mary Poppins powraca” na ekranach kin Helios! „Mary Poppins po...
Absolutnie niezawodna niania i jej magiczne zdolności jak zwykle przemienią każde zadanie w niezapomnianą, fantastyczną przygodę! Sieć kin Helios... »Wypożyczenie samochodu bez kaucji? Czy to możliwe? Wypożyczenie samochodu...
Samochód to wciąż najbardziej komfortowy środek transportu, który sprawdza się zarówno na dłuższych trasach, jak i podczas... »Lubin. Finał rodzinnej tragedii Lubin. Finał rodzinnej...
Lubin. Kara dożywotniego pozbawienia wolności dla kobiety, która dokonała zabójstwa dwóch małoletnich córek. Takiej k... »Co ma zrobić rodzic gdy drzwi przedszkola są zamknięte? Co ma zrobić rodzic gd...
Rodzice, którzy zastaną drzwi przedszkola zamknięte zastanawiają się jak zapewnić opiekę swojemu maluchowi. W sytuacji, gdy nie mają, z ki... »

» archiwum wiadomości


Magazyn elubin.pl



silesianseo.pll










Magazyn elubin.pl




Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...2.05.1945 Przejęcie miasta przez administrację polską, czynna była komenda milicji a od 15.05.1945 w ratuszu zaczął funkcjonować Zarząd Miejski

Pogoda
YoWindow.com
Wiadomości z Lubina i okolic

Komunikat. Zaproszenie na badania – uważaj, to pokaz handlowy
Data dodania: 18 lipca 2018 — Kategoria: Wiadomości

Komunikat. Zaproszenie na badania – uważaj, to pokaz handlowy

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko NMedical. Firma zaprasza na badania, które okazują się pokazem handlowym. Konsumenci skarżą się, że NMedical nie uznaje prawa odstąpienia od umowy Ostrzega UOKiK.

 

Postępowanie przeciwko NMedical (działającemu również pod marką NovuMedical) zostało wszczęte w czerwcu br. Podstawą do podjęcia działań były liczne zawiadomienia rzeczników konsumentów z całej Polski. Jest to firma, która oferuje udział w swoim programie medycznym. Umowy zawiera głównie z osobami starszymi.

Ze skarg konsumentów wynika, że zapraszani byli na bezpłatne badania stanu zdrowia.  Rzekome badanie wykonywane jest jednak nie przez pracowników służby zdrowia, ale przez przedstawicieli spółki. Skuteczność urządzenia do tego badania nie jest potwierdzona testami klinicznymi. W oczekiwaniu na wyniki konsumenci zapraszani są do udziału w prelekcji dotyczącej m.in. zalet stosowania pola magnetycznego w leczeniu różnych schorzeń. Po zakończonym wykładzie odbywają się indywidualne konsultacje i interpretacja wyników badań. Z dotychczasowych ustaleń UOKiK wynika, żeprzedstawiciele NMedical sugerują konsumentom, że cierpią na różne choroby, a stan ich zdrowia jest zagrożony. Remedium na to jest program medyczny NMedical, obejmujący m.in. matę rehabilitacyjną. Koszt programu to ponad 5,5 tys. zł.

Konsumenci skarżą się też, że nie mogą odstąpić od zawartych z NMedical umów. Przedsiębiorca bowiem twierdzi, że ustawa o prawach konsumenta, która dotyczy m.in. osób kupujących na pokazach, nie obowiązuje przy umowach o usługi medyczne. Zdaniem UOKiK, ustawowe wyłączenie prawa odstąpienia nie stosuje się do umów zawieranych przez NMedical.

- Seniorzy coraz częściej otrzymują zaproszenia na rzekomo „bezpłatne” badania, które w rzeczywistości są pokazem handlowym. Firmy chcą wykorzystać to, że nie można odstępować od umów o usługi medyczne zawarte na pokazach. Interpretują ten przepis na swoją korzyść. Zapominają jednak, że to wyłączenie dotyczy usług zdrowotnych, które są wykonywane przez osoby z fachową wiedzą medyczną, a nie pracowników marketingu – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd obecnie bada kwestię odmowy odstępowania od umów o usługi medyczne. Poza postępowaniem przeciwko NMedical w toku są działania w sprawie Centrum Medycznego św. Franciszka (inna nazwa: Mazowieckie Centrum Medyczne) oraz przeciwko MedicalM2 (inna nazwa Centrum Medyczne Rehabilitacji i Fizjoterapii).

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

źródło: UOKiK

Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,18352.html
Ten artykuł był czytany 174 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.



Copyright © 2006-2018 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.040 sek.Lubin 1.0