kwietnia gościnnie w Haston City Hotel we Wrocławiu odbyła się Gala Finałowa Miss Nastolatek i Miss Województwa Dolnośląskiego 2024! ... » Włoska inspiracja na w...
Spaghetti, czyli słynny długi makaron trafił do Włoch z krajów arabskich, gdzie najszybciej opanowano technikę jego suszenia pozwalaj... » Efektywna produkcja i ...
Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, niestabilnych cen na rynku surowców oraz wysokiej presji kosztów, w KGHM w 2023 roku ... » Samorząd Województwa D...
Dolnośląski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów ścisłych i zagrożonych wyklucze... »
Data dodania: 13 sierpnia 2018 — Kategoria: Wiadomości
W sobotę, 11 sierpnia na terenie kopalni ZG Lubin należącej do KGHM, podczas czyszczenia konstrukcji szybu L-VI w Rynarcicach, zasłabł pracownik firmy zewnętrznej - podwykonawcy Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa SA.
Pracownicy udzielili mu pierwszej pomocy i wezwali pogotowie. Niestety, lekarz po przybyciu na miejsce zdarzenia o godz. 9.40 stwierdził zgon.
Szyb L-VI został zgłębiony około 30 lat temu i od tego czasu kilkakrotnie zmieniała się koncepcja jego funkcji i zagospodarowania. Zlokalizowany jest na terenie Gminy Rudna, przy drodze wojewódzkiej nr 323, niedaleko Rynarcic.
Przez ten czas szyb o średnicy 7,5m i głębokości 962 m, jest szybem bezzadaniowym i pełni wyłącznie funkcję wentylacyjną – zapewnia dopływ do kopalni Lubin świeżego powietrza. Na zrębie szybu znajduje się nieduże nadszybie z układem nagrzewnic, którego zadaniem jest ogrzewanie powietrza wlotowego w miesiącach zimowych. Nad szybem wznosi się wieża basztowa, zbudowana w czasie, gdy L-VI miał pełnić funkcję wydobywczą, a przy okazji zapewniać zjazdy ludzi i opuszczanie materiałów pod ziemię.. Jest szybem wdechowym – przechodzi przez niego 27 tys. m3/min. świeżego powietrza z powierzchni pod ziemię.
Obecnie prace eksploatacyjne pod ziemią (przesuwają się na północ z eksploatacją złoża) prowadzone są bliżej szybu L-VI niż szybów L-IV i L-V w rejonie Lubin Zachodni, co powoduje wydłużenie dróg transportowych i czasu pracy. Przystosowanie szybu L-VI do jazdy ludzi i opuszczania materiałów pod ziemię jest więc naturalną konsekwencją rozwoju ZG Lubin. Pozwoli zdecydowanie skrócić czas dojazdu górników od szybu do przodka.
Szybem L-VI będzie w ciągu doby zjeżdżać pod ziemi około 1300 osób. Po jego rozbudowie, górnicy pracujący w ZG Lubin będą mieli krótszy czas dojazdu do pracy
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!