140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... » POLICJANCI PRZESTRZEGA...
Oszuści wymyślają wciąż to nowe metody, by się wzbogacić. Niestety często tak się dzieje kosztem niewinnych, starszych osób. Nie bądźmy ob... » 95-lecie Adeli Kandut ...
Piękny jubileusz świętowała wraz z rodziną i wójtem Tadeuszem Kielanem Adela Kandut. Mieszkankę Obory już po raz kolejny odwiedził w&oacut... » KGHM – Oferty pr...
KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... »
Data dodania: 13 sierpnia 2018 — Kategoria: Wiadomości
W sobotę, 11 sierpnia na terenie kopalni ZG Lubin należącej do KGHM, podczas czyszczenia konstrukcji szybu L-VI w Rynarcicach, zasłabł pracownik firmy zewnętrznej - podwykonawcy Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa SA.
Pracownicy udzielili mu pierwszej pomocy i wezwali pogotowie. Niestety, lekarz po przybyciu na miejsce zdarzenia o godz. 9.40 stwierdził zgon.
Szyb L-VI został zgłębiony około 30 lat temu i od tego czasu kilkakrotnie zmieniała się koncepcja jego funkcji i zagospodarowania. Zlokalizowany jest na terenie Gminy Rudna, przy drodze wojewódzkiej nr 323, niedaleko Rynarcic.
Przez ten czas szyb o średnicy 7,5m i głębokości 962 m, jest szybem bezzadaniowym i pełni wyłącznie funkcję wentylacyjną – zapewnia dopływ do kopalni Lubin świeżego powietrza. Na zrębie szybu znajduje się nieduże nadszybie z układem nagrzewnic, którego zadaniem jest ogrzewanie powietrza wlotowego w miesiącach zimowych. Nad szybem wznosi się wieża basztowa, zbudowana w czasie, gdy L-VI miał pełnić funkcję wydobywczą, a przy okazji zapewniać zjazdy ludzi i opuszczanie materiałów pod ziemię.. Jest szybem wdechowym – przechodzi przez niego 27 tys. m3/min. świeżego powietrza z powierzchni pod ziemię.
Obecnie prace eksploatacyjne pod ziemią (przesuwają się na północ z eksploatacją złoża) prowadzone są bliżej szybu L-VI niż szybów L-IV i L-V w rejonie Lubin Zachodni, co powoduje wydłużenie dróg transportowych i czasu pracy. Przystosowanie szybu L-VI do jazdy ludzi i opuszczania materiałów pod ziemię jest więc naturalną konsekwencją rozwoju ZG Lubin. Pozwoli zdecydowanie skrócić czas dojazdu górników od szybu do przodka.
Szybem L-VI będzie w ciągu doby zjeżdżać pod ziemi około 1300 osób. Po jego rozbudowie, górnicy pracujący w ZG Lubin będą mieli krótszy czas dojazdu do pracy
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!