Sobota, 23 luty 2019 r.   Imieniny: Damiana, Romany, Florentyna
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 105

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>




Wiadomości z Lubina
Zabezpieczyli nielegalne automaty do gier Zabezpieczyli nielegal...
Wspólne działania lubińskich policjantów i funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej doprowadziły do zamknięcia niel... »Oferty pracy PUP Lubin Oferty pracy PUP Lubin...
Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Oferty są aktualne w piątek, 22 lutego 2019 r. ŚLUSARZ-SPAW... »Uwaga! Policjanci poszukują właściciela roweru Uwaga! Policjanci posz...
Policjanci z wydziału kryminalnego lubińskiej komendy prowadzą czynności związane z ustaleniem właściciela roweru, porzuconego w okolicy ... »KŁÓĆCIE SIĘ, ALE UCZCIWIE KŁÓĆCIE SIĘ, ALE UCZCI...
Kłótnia jest rzeczą naturalną, a nawet pożądaną. Wbrew pozorom, trudno jest bez niej stworzyć relację (romantyczną, przyjacielską czy zawo... »

» archiwum wiadomości


Magazyn elubin.pl





silesianseo.pll








Magazyn elubin.pl




Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...02.06.2000 Prezydentem Miasta Lubina zostaje Roman Sadowski a wiceprezydentami: Zofia Heksel, Daniel Cyganowski i Wojciech Trzeciak.

Pogoda
YoWindow.com
Wiadomości z Lubina i okolic

ZUS – wrzuć akta do sieci
Data dodania: 16 stycznia 2019 — Kategoria: Wiadomości

ZUS – wrzuć akta do sieci

Wraz z początkiem roku ruszył projekt e-Akta, który pozwala na skrócenie czasu przechowywania akt pracowniczych. Łatwa obsługa i obniżenie kosztów to główne zalety nowego rozwiązania.

Teraz tylko przez 10 lat pracodawca musi trzymać dokumenty nowych pracowników. Wraz z końcem ubiegłego roku przestał obowiązywać przepis wymagający archiwizowania akt aż przez 50 lat.

Wszystkie placówki ZUS organizują bezpłatne szkolenia dotyczące zmian w zasadach przechowywania akt i rozliczania się z ZUS, ponieważ pracodawcy muszą przekazywać do Zakładu szerszy zakres informacji za swoich pracowników. Informacje o szkoleniach można znaleźć na stronie

- Wiele osób nie może odnaleźć wszystkich dokumentów potrzebnych do wyliczenia emerytury, bo zakład, w którym pracowali uległ likwidacji a dokument zaginęły. Elektronizacja akt likwiduje ten problem – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Teraz do ZUS na bieżąco będą wpływały informacje dotyczące czasu zatrudnienia i osiąganych dochodów. Ten szerszy niż dotychczas zakres informacji pozwoli nam na zabezpieczenie praw dotyczących świadczeń z ubezpieczeń społecznych, które nabywają w czasie swojego zatrudnienia pracownicy – dodaje rzeczniczka.

Od rozliczenia za styczeń tego roku płatnicy składek na bieżąco muszą wysyłać do ZUS w miesięcznych raportach imiennych (ZUS RCA) dodatkowych danych dotyczących kwoty przychodu wypłacanego w danym miesiącu np. kwoty przychodu wypłaconego w danym miesiącu, ale należnego za inny rok kalendarzowy, który stanowi podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne.

Dodatkowo w dokumencie muszą także podać dodatkowe dane dotyczące rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy np. datę oraz tryb rozwiązania stosunku pracy, stronę z inicjatywy, której nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy.

ZUS zaktualizował program służący do rozliczania się z Zakładem. Płatnik można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej lub poczekać na jego automatyczną aktualizację, która nastąpi 25 stycznia. Został także zmieniony profil płatnika na platformie internetowej PUE ZUS.

- Dzięki temu pracodawca może sprawdzić dokument ZUS OSW, sprawdzić listę pracowników, za których dokumenty zostały do ans wysłane oraz listę tych, za których jeszcze tego nie zrobił – wyjaśnia Kowalska-Matis. - Elektronizacja akt jest obowiązkowa dla nowych pracowników natomiast to pracodawca sam musi zdecydować, w jakiej formie chce przechowywać dokumenty osób zatrudnionych od 1999 do końca 2018 roku - dodaje.

Zalety e-AKTA: krótszy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej, przejście z papierowej na wersję elektroniczną akt, niższe koszty przechowywania, łatwość dostępu do dokumentów oraz zabezpieczenie informacji potrzebnych do wypłaty świadczeń (emerytura, renta) przez ZUS.

Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,19066.html
Ten artykuł był czytany 101 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.



Copyright © 2006-2019 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.034 sek.Lubin 1.0