Dostajesz rentę rodzinną po zmarłym rodzicu i nie wiesz czy możesz dodatkowo pracować? Jest taka możliwość, ale trzeba pamiętać o limitach. Od 1 ... » Polska Miss Woj. Dolno...
kwietnia gościnnie w Haston City Hotel we Wrocławiu odbyła się Gala Finałowa Miss Nastolatek i Miss Województwa Dolnośląskiego 2024! ... » Włoska inspiracja na w...
Spaghetti, czyli słynny długi makaron trafił do Włoch z krajów arabskich, gdzie najszybciej opanowano technikę jego suszenia pozwalaj... » Efektywna produkcja i ...
Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, niestabilnych cen na rynku surowców oraz wysokiej presji kosztów, w KGHM w 2023 roku ... »
Data dodania: 10 kwietnia 2019 — Kategoria: Wiadomości
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg nieograniczony na realizację studium lokalizacyjnego dla odcinka kolejowego pomiędzy Polkowicami, Lubinem i Głogowem.
Studium lokalizacyjne włączenia miasta Polkowice przez budowę nowej linii kolejowej łączącej się z odcinkiem linii kolejowej 14 oraz włączeniem się do linii kolejowej 289 łącząc miasto Polkowice z dwoma ośrodkami miejskimi LGOM. CPV 79.13.10.00-1.
Miasto Polkowice leży w geograficznym środku pomiędzy dwoma prężnymi ośrodkami Legnicko- Głogowskiego Okręgu Miedziowego (LGOM) tj. Głogowem a Lubinem. Istniejąca infrastruktura drogowa wyczerpała już swoją przepustowość na w/w odcinku, ponadto oferta przewoźników drogowych działających w przedmiotowej relacji jest nie wystarczająca. Pojawiająca się co raz częściej koncepcja włączenia miasta Polkowice w kolejową sieć Dolnego Śląska wymaga odpowiedniej analizy, pozwalającej ocenić zasadność budowy nowego (około 15 kilometrowego) odcinka linii kolejowej łączącego Polkowice z Głogowem (przy częściowym wykorzystaniu odcinka linii nr 14), a wykorzystaniem i modernizacją istniejącego połączenia kolejowego (należącego do KGHM) i włączenia się do linii kolejowej nr 289 tworząc tym samym nowy ciąg komunikacyjny łączący trzy ośrodki miejskie Legnicko Głogowskiego Okręgu Miedziowego.
[caption id="attachment_45080" align="aligncenter" width="816"] Wstępny przebieg linii ilustruje rysunek 1, kolor brązowy to istniejąca linia kolejowa Należąca do PMT LK, kolor czerwony to sugerowany przebieg nowego odcinka i kolor niebieski to istniejąca linia kolejowa nr 14 będąca w zarządzie PKP PLK S.A.[/caption]
Studium powinno wyczerpać wszystkie informacje min. czy konieczna jest min. budowa odcinka dwutorowego na przebiegu wspólnym z odcinkiem PMT LK, czy nowa linia powinna być zelektryfikowana, jakie maksymalne prędkości drogowe i handlowe są możliwe do uzyskania przy obecnym profilu lub jakie roboty ziemne należy wykonać w przypadku zmiany geometrii toru dla projektowanego odcinka, celem uzyskania optymalnej prędkości drogowej. Propozycja lokalizacji przystanków powinna zawierać informacje o zasięgu jaki powinien obsługiwać, i wiążące się z tym dostosowanie infrastruktury okołoprzystankowej tj. liczba miejsc parkingowych, korelacji z lokalną komunikacją autobusową itp.
Studium powinno zawierać w szczególności analizę przepustowości linii z uwzględnieniem prognozy ruchu pasażerskiego, w szczególności w zakresie przyjęcia linii kolejowej jedno- lub dwutorowej oraz analizę możliwości i potrzeb włączenia Polkowic w kolejową sieć Dolnego Śląska.
Czas realizacji do 30.09.2019
Koszt realizacji studium 60 tys. zł
http://magazyn.elubin.pl/polaczenia-kolejowe-w-zaglebiu-miedziowym-to-koniecznosc/
źródło: https://dsdik.wroc.pl/
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!