Niedziela, 25 sierpnia 2019 r.   Imieniny: Ludwika, Luizy, Patrycji
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 81

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>




Wiadomości z Lubina
Porażka Zagłębia Porażka Zagłębia
W meczu 6. kolejki PKO Ekstraklasy podopieczni Bena van Daela przegrali 0:3 z Piastem Gliwice. Bramki dla gości strzelali Jorge Felix, Piotr... »Pomoc dla poszkodowanych przez klęski żywiołowe lub ASF Pomoc dla poszkodowany...
Po raz drugi w tym roku Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchamia z PROW 2014-2020 pomoc dla rolników, którzy pon... »Lubin. Droga S3 nie tak szybko? Lubin. Droga S3 nie ta...
Kolejny raz przedłużony został termin składania ofert w przetargu na dokończenie drogi ekspresowej S3 między Lubinem a Polkowicami. Kolejny termi... »Nietrzeźwy mężczyzna dzwonił na nr alarmowy informując, że zabije siebie i kilkanaście innych osób... Nietrzeźwy mężczyzna d...
Duże kłopoty z prawem zapewnił sobie 40-letni mieszkaniec Lubina zatrzymany przez lubińskich policjantów. Mężczyzna we wtorkowy wi... »

» archiwum wiadomości

Magazyn elubin.pl





silesianseo.pll








Magazyn elubin.pl




Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale
Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...09.1999 Zorganizowano I Mistrzostwa Dolnego Śląska w Skatingu na terenie Ośrodka Sportu i rekreacji w Lubinie oraz turniej o Złotą Strzałę

Pogoda
YoWindow.com
Wybrane wiadomości
Wiadomości z Lubina i okolic

I LO w Lubinie na podium szkół przyszłości w Polsce
Data dodania: 25 kwietnia 2019 — Kategoria: Wiadomości

I LO w Lubinie na podium szkół przyszłości w Polsce

Wśród szkół średnich w Polsce, które najbardziej sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych u uczniów, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lubinie zajęło 3 miejsce w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii. Nagrody dyrekcji szkoły zostały wręczone przez partnerów biznesowych rankingu oraz Paulę Bruszewską, prezes Zwolnionych z Teorii, podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii, który odbył się 24 kwietnia w Warszawie.

W tegorocznej edycji Rankingu znalazło się 150 szkół z całej Polski. Są to szkoły, w których świadomość, a przede wszystkim potrzeba kształtowania kompetencji miękkich wśród młodzieży, jest na bardzo wysokim poziomie. Te szkoły doskonale zdają sobie już sprawę, że takie doświadczenie jak zrealizowanie własnego projektu społecznego przez młodego człowieka, umożliwi mu efektywniejszy start w życiu, także zawodowym. Najlepszymi przykładami są: zwycięzca tegorocznego Rankingu - III Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Kołodzieja w Siemanowicach Śląskich, które w przyszłości zamierza otworzyć dedykowaną klasę kompetencji przyszłości, a także I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lubinie, w którym w tegorocznej edycji olimpiady Zwolnieni z Teorii, swój własny projekt społeczny zrealizowało ponad 150 uczniów.

Według raportu przygotowanego przez World Economic Forum (Future of Jobs Report 2016), w XXI wieku aż 30% kompetencji wcześniej poszukiwanych przez pracodawców zostanie zastąpionych przez kompetencje społeczne takie jak: motywowanie, inteligencja emocjonalna, komunikacja, nauczanie innych i współpraca. Zmiany w biznesie i nowe rozwiązania technologiczne wymagają zespołów kreatywnych i pracowników gotowych na zmiany. Pracodawcy szukają u kandydatów do pracy praktycznego doświadczenia, inicjatywy i zaangażowania społecznego. Wszystkie te kompetencje uczniowie zdobywają podczas realizowania własnego projektu społecznego. – Udział w Zwolnionych z Teorii niesie za sobą wiele praktycznych korzyści. Po pierwsze, po zakończeniu projektu otrzymuje się międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami, który honorowany jest przez kluczowych pracodawców. A po drugie, pozyskiwanie partnerów czy zbudowanie strategii marketingowej projektu to rzeczy, których ciężko byłoby się nauczyć w szkolnej ławce. Ja w szczególności wzmocniłem swoją komunikację interpersonalną oraz pewność siebie – mówi Jakub Dydyński z I LO w Lubinie, który zrealizował projekt „#uśmiechnij_się” mający na celu rozwiązanie problemu braku energii, szczęścia i ogólnej posępności społeczeństwa.

Założeniem olimpiady Zwolnieni z Teorii, na podstawie której powstaje Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii jest przeprowadzenie przez młodzież projektów społecznych. Jednak kluczowe w realizacji tych projektów okazuje się wsparcie nauczycieli, którzy podejmują wysiłek, by uzupełnić swój tradycyjny program nauczania o realizację przez ich uczniów własnych projektów społecznych. Jednocześnie wzmacniają swoje kompetencje pedagogiczne oraz budują niepowtarzalne relacje z uczniami, które motywują obydwie strony do współpracy i efektywniejszego działania. – Współpraca z uczniami przy realizacji projektów w ramach Zwolnionych z Teorii to niesamowita przygoda dla nauczycieli z pasją, którzy lubią nowe wyzwania i pozytywną energię towarzyszącą tej niecodziennej współpracy. Ogólnie przyjęta rola nauczyciela jest taka, że stoi on po jednej stronie, a uczniowie po drugiej, klasyczna ex cathedra. Natomiast dla mnie jest to sukcesywna nauka pracy z młodzieżą na partnerskich warunkach. Z każdym nowym rocznikiem, który przychodzi do naszej szkoły, na nowo odkrywam nie tylko to, czego ja ich mogę nauczyć, ale także to, czego oni mogą nauczyć mnie, żeby tak pokierować kolejnymi projektami, by uczniowe jak najbardziej efektywnie mogli wykonywać to, co sobie zaplanowali – tłumaczy Mariola Lech, nauczycielka przedsiębiorczości w I LO w Lubinie.

Już ponad stu nauczycieli w Polsce wprowadziło projekty społeczne w swojej szkole w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Efektem ich działań, był trzykrotny wzrost ukończenia projektów przez uczniów z danej szkoły, w porównaniu do projektów realizowanych bez wsparcia nauczycieli. Dzięki temu trzy razy więcej uczniów w pełni uczy się pracy w grupie, rozwiązywania problemów, kreatywności, a na końcu czuje ogromną satysfakcję ze zrealizowania projektu do końca. Wszyscy ci nauczyciele pochodzą ze szkół, które uplasowały się w tegorocznym Rankingu. – Nie wiem jak to wygląda w innych szkołach, ale w naszej na szczęście mamy panią Mariolę Lech, która prowadzi wiele uczniowskich projektów jednocześnie, a i tak była dla każdego bardzo pomocna oraz starała się być dla nas zawsze dostępna. Musze powiedzieć, ze jestem jej za to bardzo wdzięczny, bo nie tylko pomagała nam w procesie przejścia wszystkich kroków na platformie, ale także wspierała nas w pomysłach i inspirowała w nich, żeby nasze proejkty były jak najlepsze. Gdyby nie pani Mariola, nie byłoby to dla nas takie łatwe i przyjemne – podsumowuje Jakub Dydyński.

W związku z tak kluczową rolą nauczycieli, którzy mają ogromny wpływ na pozytywne realizowanie projektów społecznych przez uczniów, Zwolnieni z Teorii myśląc o kolejnym Rankingu, w którym mogłoby znaleźć się jeszcze więcej szkół przyszłości, uruchomili grupę Nauczyciele Zwolnieni z Teorii. To unikalny program dla nauczycieli, którzy w jego ramach zdobywają nowe umiejętności pomagające uczniom w pozyskiwaniu praktycznych kompetencji. Nauczyciele będą mogli korzystać ze wsparcia ekspertów biznesowych, materiałów na lekcje czy szkoleń, a od września 2019 r. także z nowoczesnej platformy stworzonej dzięki wsparciu Google.org, charytatywnego oddziału Google. Od nauczyciela będzie zależało, jak mocno zechce zaangażować się w ten proces. Będzie mógł zacząć od roli inspiratora, a finalnie pełnić rolę eksperta dla innych nauczycieli. Do programu nauczyciele mogą się zgłaszać od 24 kwietnia na: www.zwolnienizteorii.pl/nauczyciel

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyróżnia szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów. Tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów, którzy biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Uczestnicy olimpiady działają w zespołach i mają za zadanie zrealizowanie własnego projektu społecznego, czyli lokalnej inicjatywy zmieniającej otoczenie na lepsze. – Zrealizowanie projektu społecznego wymaga tych samych umiejętności, które niezbędne są do prowadzenie projektów biznesowych jak np. wyznaczanie celów, dobra komunikacja, negocjacje, przekonywania innych do swojego pomysłu czy promocja. Dlatego realizacja projektu społecznego w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, to nie tylko świetny trening dla młodzieży na start kariery zawodowej, ale także dobra okazja do nabycia przez nią wrażliwości społecznej. Z tego powodu już czwarty raz publikujemy Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii, aby wyróżnić najbardziej aktywne szkoły w Polsce, które wspierają swoich uczniów w realizowaniu projektów społecznych, czyli myślą o edukacji młodzieży w sposób efektywny i perspektywiczny – podkreśla Paula Bruszewska, prezes Zwolnionych z Teorii.

Ogłoszenie Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii miało miejsce podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii, który odbył się 24 kwietnia w Warszawie. Wielkie Finał to święto projektów społecznych, podczas którego zjeżdża się młodzież z całego kraju, aby wspólnie świętować realizację swoich projektów społecznych. Tegoroczny Wielki Finał był rekordowy pod każdym względem. Pojawiło się na nim około 3000 uczniów i 300 nauczycieli, a w Pitch Contest udział wzięło 30 zespołów. Odbyły się także 3 panele dyskusyjne poświęcone przedsiębiorczości i kompetencjom przyszłości, w których udział wzięli prezesi polskich i zagranicznych korporacji. Młodzież mogła wziąć także udział w speed networkingu, czyli 5-minutowych rozmowach z kilkudziesięcioma przedstawicielami prestiżowych firm. Kulminacyjnym punktem Wielkiego Finału było wręczenie Złotych Wilków – nagród za najlepsze projekty społeczne w Polsce.

Pełen Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii dostępny jest pod adresem: www.ranking.zwolnienizteorii.pl. Partnerami Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii i grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii są Allegro i Pracuj.pl. Działania te wspiera również Google.org.

***

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Powstała w 2014 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwość tworzenia własnych projektów społecznych i nabywania kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Olimpiada polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl, opartą o nowoczesną metodę nauczania polegającą na tym, że robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym.

 

Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,19482.html
Ten artykuł był czytany 252 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.


Copyright © 2006-2019 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.043 sek.Lubin 1.0