140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... » POLICJANCI PRZESTRZEGA...
Oszuści wymyślają wciąż to nowe metody, by się wzbogacić. Niestety często tak się dzieje kosztem niewinnych, starszych osób. Nie bądźmy ob... » 95-lecie Adeli Kandut ...
Piękny jubileusz świętowała wraz z rodziną i wójtem Tadeuszem Kielanem Adela Kandut. Mieszkankę Obory już po raz kolejny odwiedził w&oacut... » KGHM – Oferty pr...
KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... »
Data dodania: 08 czerwca 2019 — Kategoria: Wiadomości
Gdy o bezprecedensowym wykluczeniu czterech miejscowości z rozkładu jazdy kolei aglomeracyjnych mówią już wszystkie ogólnopolskie media, na dwa dni przed uruchomieniem pierwszych połączeń, rzecznik przewoźnika zwołuje konferencję prasową i twierdzi, że pociągi nie zatrzymają się na naszych peronach z powodu niewłaściwie przygotowanej infrastruktury.
To ewidentne mijanie się z prawdą i szukanie dziury w całym. 11 kwietnia 2019 r. otrzymaliśmy oficjalną informację, iż „zgodnie z wytycznymi Zarządu Województwa Dolnośląskiego do planowanej oferty przewozowej, uruchamiane połączenia nie będą obsługiwać przystanków położonych w miejscowościach: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin i Chróstnik. Decyzja podjęta przez Organizatora połączeń związana jest z koniecznością skrócenia czasu przejazdów pociągów, w celu zapewnienia dojazdu mieszkańcom Lubina do Wrocławia w czasie nieprzekraczającym 1 godziny. Pismo w imieniu Marszałka Województwa Dolnośląskiego podpisała Agnieszka Zakęś, Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędy Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Drogi dojazdowe do modernizowanej linii kolejowej nr 289, czyli także do nowo wybudowanych peronów w Chróstniku, Gorzelinie i Raszówce na czas inwestycji już w grudniu ubiegłego roku udostępnione zostały Polskim Linom Kolejowym. Nie nastąpił jeszcze ich odbiór. Oddanie drogi właścicielowi w stanie niepogorszonym – to obowiązek inwestora.
Największe szkody inwestor wyrządził w Gorzelnie. Pismem z 29 maja 2019 r. zwróciliśmy się o pilne naprawienie szkód. Wczoraj tj. 6 czerwca 2019 r. rozpoczęła się modernizacja wskazanej drogi.
Wykluczenie naszych miejscowości z rozkładu jazdy jest sprzeczne z ideą połączeń aglomeracyjnych, które charakteryzować się powinny m.in. wysoką częstotliwością obsługi linii i dużą liczbą miejsc zatrzymywania. Tworzy się je po to, by połączyły wszystkie miejscowości na trasie.
Ponieważ remont linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów sfinansowany został m.in. ze środków Unii Europejskiej – jej wykorzystanie musi być zgodne tzw. politykami horyzontalnymi, których przestrzegania wymaga UE. W tym przypadku dochodzi do rażącego naruszenia tej zasady. W najbliższych dniach o transportowym wykluczeniu naszych mieszkańców, poinformujemy organy nadzorujące wydatkowanie funduszy europejskich.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!