Poniedzialek, 15 lipca 2019 r.   Imieniny: Włodzimierza, Henryka, Egona
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 68

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>




Wiadomości z Lubina
Lubin. Trzeci pożar miejskiego wysypiska Lubin. Trzeci pożar mi...
Kolejny pożar składowiska odpadów należącego do miejskiej spółki Mundo. Pożar gasiło pięć zastępów straży pożarnej. W niedz... »Kolejny wyjazd dla seniorów – Winobranie Kolejny wyjazd dla sen...
Wójt Gminy Lubin i Rada Seniorów zapraszają seniorów w wieku 50+ zamieszkałych na terenie Gminy Lubin na Winobranie do Zielo... »Jak zostać dobrym lakiernikiem samochodowym? Jak zostać dobrym laki...
Pasjonaci motoryzacji mogą związać się zawodowo z branżą samochodową. Jedną z propozycji zawodowych jest lakiernik samochodowy. Oferty pracy ... »Zagłębie Lubin zaprezentowało się kibicom Zagłębie Lubin zapreze...
W sobotę 13 lipca po meczu sparingowym z Miedzią Legnica na terenie Stadionu Zagłębia odbyło się wspólne święto kibiców oraz d... »

» archiwum wiadomości

Magazyn elubin.pl







silesianseo.pll








Magazyn elubin.pl




Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale
Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...1985 Przekazanie nowego stadionu piłkarskiego - GOS

Pogoda
YoWindow.com
Wybrane wiadomości
Wiadomości z Lubina i okolic

ZUS. Przez Internet łatwiej, ale bezpośredni kontakt nadal w cenie!
Data dodania: 02 lipca 2019 — Kategoria: Wiadomości

ZUS. Przez Internet łatwiej, ale bezpośredni kontakt nadal w cenie!

Prawie 27 tys. klientów odwiedziło w maju 9 placówek ZUS na terenie, który obsługuje Oddział w Legnicy. Na całym Dolnym Śląsku na majową wizytę w ZUS zdecydowało się prawie 100 tys. klientów, w tym samym czasie, w całym kraju liczba osób na salach obsługi klientów osiągnęła pułap przeszło 1,5 mln wizyt. Konsultanci w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) odebrali tylko w jednym miesiącu prawie 313 tys. połączeń.

Ponad 3 miliony osób, które mają założone swoje indywidualne konto na platformie internetowe PUE ZUS - kontaktuje się już z Zakładem wyłącznie elektronicznie.

- Wielu naszych klientów nadal jednak lubi kontakt twarzą w twarz, albo telefon do „miłej pani”, która wcześniej prowadziła ich sprawę – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Osobiście zachęcam jednak do tego żeby w czasie wizyty w ZUS poprosić o założenie konta, bo korzystanie z tej formy kontaktu to nie tylko oszczędność czasu, ale i mniejsza ilość popełnianych przez klientów błędów gdyż system podpowiada jak wypełnić formularze – dodaje Kowalska-Matis.

Czym jest Platforma Usług Elektronicznych (PUE)?

Oprócz tradycyjnych form obsługi klientów, ZUS oferuje także możliwość kontaktu poprzez Internet. Założenie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS trwa tylko chwilę. Można je założyć samemu w domu lub w ZUS, a następnie potwierdzić tożsamość. Można to zrobić przychodząc do ZUS z dowodem osobistym. Ta jedna wizyta pozwoli uniknąć wielu kolejnych. Jeżeli mamy podpis elektroniczny, albo korzystamy z systemu bankowości elektronicznej w banku, który podpisał porozumienie z ZUS, potwierdzimy swą tożsamość elektronicznie. Dzięki temu, tak jak ponad 3 miliony osób, będziemy mogli kontaktować się z ZUS elektronicznie. Dzięki PUE ZUS możemy między innymi sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń, czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego, możemy też przesłać wnioski i dokumenty rozliczeniowe. Z nowoczesnych rozwiązań najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)

PUE to także Centrum Obsługi Telefonicznej - 22 560 16 00. Można tu zasięgnąć informacji i zarezerwować wizytę w placówce. Przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji, konieczne jest uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Jeśli dana osoba posiada konto na PUE ZUS i PIN do COT, uzyska pełne informacje w swojej sprawie. Jeśli nie ma takiego konta, otrzyma tylko informacje ogólne. W tej sytuacji, w trakcie rozmowy z konsultantem, możliwe jest również uwierzytelnienie za pomocą pytań zadawanych przez konsultanta. Będzie on mógł wtedy potwierdzić dane stwierdzenie lub mu zaprzeczyć, albo udzielić niektórych informacji z konta w ZUS. Część usług jest dostępna przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem automatycznego systemu informacyjnego. Konsultanci natomiast są do dyspozycji klientów w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Z ZUS można skontaktować się również za pomocą komunikatora Skype, w sprawach ogólnych - poczty elektronicznej e-mail: cot@zus.pl, ale także formularza kontaktowego na PUE, który w przeciwieństwie do poczty elektronicznej e-mail, gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych informacji. Dlatego można podać w nim swoje dane dotyczące sprawy.

Dane dotyczące maja 2019 r. w Oddziale ZUS w Legnicy i podległych mu jednostkach terytorialnych.

  Liczba osób obsłużonych na salach obsługi klientów
Oddział w Legnicy 5021
Bolesławiec 3574
Głogów 3466
Jawor 1702
Lubin 5439
Złotoryja 2267
Góra 1701
Lwówek Śląski 2035
Polkowice 1666
Razem Legnica 26871
Razem Dolny Śląsk

98067

 

   
Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,19781.html
Ten artykuł był czytany 239 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.


Copyright © 2006-2019 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.044 sek.Lubin 1.0