Wtorek, 15 pazdziernika 2019 r.   Imieniny: Jadwigi, Teresy, Zoriana
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 23

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>






Wiadomości z Lubina
Repertuar kina Repertuar kina "Muza" ...
REPERTUAR KINA „MUZA” w LUBINIE – www.ckmuza.eu 18.10 Piątek 15:45, 17:45 > O Yeti! > USA / ds 16:45 > Boże Ciało &... »Pijany kierowca spowodował kolizję z innym pojazdem Pijany kierowca spowod...
Na terenie gminy Rudna w miniony weekend doszło do kolizji drogowej, w której uczestniczyły dwa pojazdy osobowe. Jak się okazało, ... »Praca KGHM Praca KGHM
KGHM ZANAM S.A.Elektromonter KGHM ZANAM S.A.Spawacz - Ślusarz - praca w Głogowie KGHM ZANAM S.A.Spawacz-Ślusarz - praca w Polkowicach KGHM Pol... »Tragiczny wypadek na torach. Nie żyje mężczyzna Tragiczny wypadek na t...
Do tragicznego wypadku doszło w okolicach Retkowa, na linii kolejowej między Grębocicami a Rudną Gwizdanów. Prawdopodobnie pociąg śmiertel... »

» archiwum wiadomości

Magazyn elubin.pl





polec prawnika.pl


silesianseo.pll









Magazyn elubin.pl




Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale
Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...28.07.1993 Powstanie Telewizji Regionalnej Województwa Legnickiego w Lubinie

Pogoda
YoWindow.com
Wybrane wiadomości
Wiadomości z Lubina i okolic

ZMIANY W PODATKACH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW – CZY NA LEPSZE?
Data dodania: 14 sierpnia 2019 — Kategoria: Wiadomości

ZMIANY W PODATKACH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW – CZY NA LEPSZE?

Od 1 września br. zaczną obowiązywać nowe regulacje podatkowe, do których będą musieli dostosować się przedsiębiorcy. Nowelizacja ustawy o VAT zakłada , m.in. białą listę podatników, a od 1 listopada obowiązkowy split payment. Ekspertka z kancelarii prawnej Ecovis Milczarek i Wspólnicy wyjaśnia, na jakie zmiany muszą przygotować się przedsiębiorcy.

  1. BIAŁA LISTA PODATNIKÓW VAT

Jedną ze zmian w prawie VAT, która zostanie wprowadzona od 1 września, jest utworzenie przez rząd białej listy podatników VAT. Będzie ona zawierała niezbędne informacje, tj. dane o numerach rachunków bankowych podatników VAT, nazwę firmy lub imię i nazwisko właściciela, numer REGON, NIP oraz PESEL, adres prowadzenia działalności, imiona i nazwiska osób reprezentujących podmiot, datę rejestracji, odmowy rejestracji lub wykreślenia z rejestru jako podatnika VAT.

Dzięki nowemu narzędziu transakcje staną się bezpieczniejsze i zmniejszy się ryzyko wplątania się w tzw. karuzelę podatkową. Dodatkowo taka weryfikacja ma wzbudzić zaufanie skarbówki, a przede wszystkim ma pomóc zabezpieczyć finanse firmy. Pamiętajmy jednak o związanych z nią sankcjach. Każdy przedsiębiorca, który na rachunek kontrahenta niezgłoszony do szefa KAS przeleje kwotę powyżej 15 tys. zł, nie zaliczy wydatku do kosztów i odpowie solidarnie ze sprzedawcą za VAT. Sankcje te wyłączyć można poprzez zawiadomienie naczelnika urzędu skarbowego o dokonaniu płatności na rachunek inny niż zawarty w wykazie, w terminie do trzech dni od daty zlecenia przelewu. Oczywiście taka sytuacja nie przekreśli możliwości odliczenia podatku wynikającego z otrzymanej faktury – mówi Agata Wleklińska z kancelarii prawnej Ecovis Milczarek i Wspólnicy.

Rejestr ma być aktualizowany na bieżąco, tzn. raz na dobę w każdy dzień roboczy. Będzie obejmował wszystkich podatników, natomiast skala prowadzonej działalności czy fakt zarejestrowania jako czynny podatnik VAT nie będą miały znaczenia. O negatywnych skutkach ma decydować to, czy odbiorca przelewu jest płatnikiem VAT.

Bez wątpienia plusem wprowadzenia rejestru podatników VAT będzie ułatwienie weryfikacji potencjalnych wspólników, gdyż wszystkie dane na ich temat będą przechowywane w jednym miejscu. Tym samym zapewni to większe bezpieczeństwo dla przedsiębiorców. Wdrożenie białej listy podatników to także dodatkowe obowiązki. W związku z umieszczeniem na niej rachunków rozliczeniowych kontrahenta podatnik każdorazowo przed dokonaniem przelewu do danego kontrahenta będzie musiał sprawdzać, czy dany rachunek bankowy jest zgodny z danymi opublikowanymi na białej liście kontynuuje Agata Wleklińska.

  1. OBOWIĄZEK UMIESZCZANIA NIP NA PARAGONIE

Od 1 września br. miał również zostać wprowadzony obowiązek umieszczania NIP na paragonie, ostateczna data wejścia w życie została przeniesiona na 1 stycznia 2020 r. W związku z tym sprzedawca będzie mógł wystawić fakturę do paragonu fiskalnego tylko w momencie, gdy na owym paragonie będzie widniał numer NIP. Bez tego numeru przedsiębiorca nie będzie mógł uzyskać faktury na podstawie paragonu. Za niestosowanie się do regulacji zarówno na sprzedawcę, jak i przedsiębiorcę zostanie nałożona sankcja wynosząca 100% podatku VAT z transakcji nałożonej na obie strony.

Nowa regulacja zostaje wprowadzona przede wszystkim ze względu na nieuczciwość przedsiębiorców w branży paliwowej i budowlanej, którzy niejednokrotnie odliczają nienależny im podatek VAT. Oczywiście będzie istniał okres przejściowy, w którym faktury niezawierające numeru NIP na paragonie wystawione przed 1 września br. będą podlegać jeszcze starym przepisom, czyli możliwości wystawienia faktury na podstawie paragonu do 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym został zakupiony towar – dodaje ekspertka z kancelarii Ecovis Milczarek i Wspólnicy.

  1. OBOWIĄZKOWY SPLIT PAYMENT

Split payment, czyli model podzielonej płatności, którego wejście w życie przesunięto na 1 listopada br. stanie się obligatoryjny dla wybranych branż, obejmując w sumie około 150 towarów i usług. Metoda ta będzie dotyczyła transakcji, których jednorazowa wartość jest równa bądź wyższa niż 15 tys. zł, niezależnie od liczby wynikających z niej płatności. Mechanizm ten dotknie sektory gospodarki, tj. sprzęt elektroniczny, złoto, stal, złom, metale nieżelazne, paliwa i tworzywa sztuczne, które według ustawodawcy określane są jako podmioty „narażone na wyłudzenia skarbowe”. W ich przypadku zastosowanie podzielonej płatności wyłącza przepisy o solidarnej odpowiedzialności.

Przedsiębiorcy będą musieli również umieszczać na fakturze adnotację o podzielonej płatności. Jeśli tego nie zrobią, zostanie nałożona na nich sankcja w wysokości 100% kwoty podatku wykazanego na fakturze. To samo dotyczyć będzie nabywcy, który pomimo obowiązku uregulowania kwoty podatku VAT wykazanej na fakturze za pomocą metody split payment, zapłaci kwotę w inny sposób – dodaje ekspertka.

Nowe regulacje mają uszczelnić system VAT oraz zabezpieczyć firmy przed nieuczciwymi przedsiębiorcami. Natomiast to nie jedyne zmiany w podatkach, na które muszą przygotować się podatnicy, ponieważ kolejne, jak np. zastąpienie deklaracji VAT-7 i VAT-7K nowym plikiem JPK_VAT, wejdą w życie w pierwszej połowie 2020 roku.

ECOVIS Milczarek i Wspólnicy Kancelaria Prawna spółka komandytowa powstała w 2002 roku. ECOVIS świadczy usługi prawne przedsiębiorcom w Polsce – zarówno firmom już tutaj działającym, jak i tym, które działalność i inwestycje dopiero w Polsce planują. Kancelaria Prawna ECOVIS Milczarek i Wspólnicy świadczy także usługi z zakresu prawa podatkowego oraz innych dziedzin prawa. Firma członkowska międzynarodowej grupy doradczej Ecovis International, obecnej w ponad 70 krajach na świecie.

Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,19955.html
Ten artykuł był czytany 230 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.


Copyright © 2006-2019 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.555 sek.Lubin 1.0