Uwielbiany cykl ponownie znajdzie się w repertuarze kin Helios – mowa o Kinie Kobiet, czyli filmowych spotkaniach, którym towarzyszą... » KAS przejęła nielegaln...
Funkcjonariusze dolnośląskiej Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejęli 4 tys. płynów służących do napełniania e-papierosó... » Spektakl „Teatru...
Dlaczego nie tolerujemy „obcych”, a inność traktujemy jak zagrożenie? To pytanie zadają aktorzy „Teatru ze Świetną Nazwą”... » Matczyna emerytura wyż...
Niecałe 60 tysięcy osób dostaje „matczyną emeryturę” z ZUS-u Maksymalna kwota comiesięcznych wypłat z ZUS - wynosi od marca te... »
Data dodania: 14 stycznia 2020 — Kategoria: Wiadomości
Mieszkanka Lubina straciła tysiąc złotych po tym, jak oszust wyłudził od niej pieniądze za pomocą aplikacji "Blik". Sprawca dostał się do konta na profilu społecznościowym jednej ze znajomych kobiety, a następnie za pomocą komunikatora w wiadomości poprosił pokrzywdzoną o pożyczkę w kwocie 1000 złotych. Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu. Metoda na tzw. „BLIKA” to nowa forma oszustwa. Przypominamy, że uważne i ostrożne korzystanie z urządzeń z dostępem do Internetu może zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych i nie podawaniu ich nikomu, zwłaszcza przez telefon, czy wiadomości tekstowe.
Lubińscy policjanci otrzymali zgłoszenie od mieszkanki Lubina, że nieznany sprawca włamał się na jej konto na profilu społecznościowym, a następnie za pomocą komunikatora, podszywając się pod nią, w wiadomości poprosił koleżankę kobiety o dokonanie pożyczki w kwocie 1000 zł za pomocą aplikacji "Blik". Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu.
W związku z tym, że nie jest to pierwsza taka sprawa prowadzona przez lubińskich policjantów, kolejny raz apelujemy o ostrożność. Metoda na tzw. „BLIKA”, to nowa forma oszustwa, którą posługują się przestępcy wyłudzający pieniądze. Kradną w Internecie "tożsamość osoby". Następnie podszywają się pod nią i wykorzystując zaufanie, proszą jej znajomych o podanie hasła "Blik". Oszuści najczęściej dodają, że właśnie stoją przy kasie i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta płatnicza akurat w tym dniu straciła ważność lub proszą o szybką pożyczkę na zakupy przez Internet, obiecując zwrot środków finansowych następnego dnia.
Pamiętajmy o ostrożnym korzystaniu z urządzeń z dostępem do Internetu, gdyż tylko czujność i rozwaga, mogą zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych, o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania czy o nieotwieraniu maili od nieznanych nadawców.
Przypominamy również, że oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
asp. szt. Sylwia Serafin
Oficer Prasowy KPP w Lubinie
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!