Wtorek, 19 marca 2024 r.   Imieniny: Józefa, Bogdana, Laili
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 56

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Fotowoltaika Lubin

Wiadomości z Lubina
Pierwsi motocykliści rozpoczęli już sezon – uważajmy na drogach! Pierwsi motocykliści r...
Wiosenna aura sprawiła, że na drogach widać coraz więcej motocyklistów. Warto pamiętać dla własnego bezpieczeństwa, że zanim wyjedzie się ... »Chirurgia laparoskopowa w weterynarii - UPWr pionierem Chirurgia laparoskopow...
Studenci Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UPWr mają do dyspozycji aparaturę, dzięki której mogą uczyć się chirurgii laparoskopowej - stoso... »Rozpoczęły się nasadzenia lasów w Hucie Miedzi Głogów Rozpoczęły się nasadze...
140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... »POLICJANCI PRZESTRZEGAJĄ SENIORÓW PRZED OSZUSTAMI. POLICJANCI PRZESTRZEGA...
Oszuści wymyślają wciąż to nowe metody, by się wzbogacić. Niestety często tak się dzieje kosztem niewinnych, starszych osób. Nie bądźmy ob... »

» archiwum wiadomości


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...02.09.1999 Podpisanie POROZUMIENIA pomiędzy Gminą Miejską Lubin a Mostostalem Warszawa Spółka Akcyjna

Magazyn elubin.pl



Tanie części zamienne w Ucando



polec prawnika.pl

silesianseo.pll






Wiadomosci z Lubina i okolic
Jak wymienić filtr paliwa w Dieslu?
Data dodania: 01 czerwca 2020 — Kategoria: Wiadomości

Jak wymienić filtr paliwa w Dieslu?

Niektórzy użytkownicy aut szukają różnego rodzaju oszczędności podczas ich eksploatacji. Są jednak takie elementy, na których nie powinno się oszczędzać i należy je regularnie wymieniać. Jednym z nich jest filtr paliwa. W dzisiejszym poradniku omówimy, jak wymieniać filtr paliwa w samochodach z silnikiem Diesla.

Filtr paliwa w Dieslu - jaka jest jego rola? 

Filtr paliwa to bardzo ważny element całego układu paliwowo-wytryskowego. To dzięki niemu paliwo podawane do silnika spełnia określone wymogi i przedłuża jego żywotność. Filtr paliwa swoim działaniem przypomina sito, którego głównym zadaniem jest wyeliminowanie niepożądanych składników. Filtr, podobnie zresztą jak sitko, może się jednak z czasem zapychać i wówczas przestaje spełniać swoją funkcję.

Filtry paliwa w silnikach Diesla, w technologii Common Rail, czyli technologii bezpośredniego wtrysku są bardziej narażone na wszelkie zanieczyszczenia niż w przeciętnych silnikach benzynowych. 

Objawy świadczące o zapchanym filtrze paliwa 

Zapchany filtr paliwa może objawiać się na kilku sposobów. Do najczęściej wymienianych objawów świadczących o zapchanym filtrze paliwa należą:

  • spadek wydajności silnika;
  • problemy z uruchomieniem silnika;
  • większe zużycie paliwa;
  • dym z rury wydechowej;
  • brzydki zapach oleju. 

Co ile należy wymieniać filtr paliwa w Dieslu? 

Zanieczyszczone paliwo w Dieslu to spore zagrożenie dla silnika. Wynika to przede wszystkim z samej budowy jednostki napędowej i zastosowania w niej zaawansowanej aparatury wtryskowej (szczególnie dotyczy to nowych modeli). Co ile zatem należy wymieniać filtr paliwa? Najważniejsze jest, aby przestrzegać zaleceń producenta. Podają oni różne wartości w przedziale od 30 do 60 tys. kilometrów. Większość serwisantów zaleca wymianę filtrów paliwa w Dieslu co najmniej raz w roku. Najlepiej zrobić to przed okresem zimowym. Zima to najtrudniejsza pora roku dla silników wysokoprężnych. Wraz ze spadkiem temperatury paliwo mętnieje, zwiększa swoją lepkość, dodatkowo wydziela się z niego parafina, która zapycha filtr. Wszystko to sprawia, że filtry paliwa w okresie zimowym w silnikach Diesla mają wyjątkowo trudne zadanie.

Czy filtr paliwa w samochodach z silnikiem wysokoprężnym można wymieniać samodzielnie? 

Filtr paliwa można samodzielnie wymieniać pod warunkiem, że znajduje się on w widocznym miejscu. Zwykle umieszczony jest w górnej części silnika lub przy zbiorniku. W nowych samochodach najczęściej jest to metalowa puszka, do której dochodzą przewody paliwowe. Czasem puszkę wymienia się w całości, a w niektórych sytuacjach wystarczy jedynie jej wkład.

Jak samodzielnie wymienić filtr paliwa w Dieslu? 

Sama wymiana filtra paliwa jest czynnością dość prostą i dotyczy to zarówno starszych Diesli, jak i układów z systemem Common Rail. Poniżej przedstawiamy w kilku krokach, jak wymienić filtr paliwa w samochodzie z silnikiem wysokoprężnym:

  • Po zlokalizowaniu filtru paliwa odkręcamy mocowania za pomocą śrubokręta krzyżakowego lub klucza łańcuszkowego (specjalny klucz do odkręcania filtrów). Klucz ten można znaleźć w asortymencie sklepu Motochemia.pl.

  • Jeżeli mocowanie filtra zostało odkręcone, możemy przejść do odpięcia przewodów, którymi płynie paliwo. W tym celu pomocne mogą okazać się szczypce do przewodów lub cienkie kombinerki. Najczęściej przewody są mocowane przy dwóch zatrzaskach, które należy jednocześnie nacisnąć, a następnie zsunąć z filtra.

  • Po odpięciu przewodów możemy wyciągnąć stary filtr i przejść do zamontowania nowego.

  • Po odkręceniu filtra wymieniamy jego wkład. Pamiętajmy, że filtry w zależności od modelu samochodu mogą się od siebie różnić, dlatego kupujmy te przeznaczone do konkretnego auta. Szeroki wybór filtrów paliwa znaleźć można w asortymencie sklepu Motochemia.pl. Należy również pamiętać o tym, aby zawsze wymienić uszczelkę, która powinna być dołączona do zestawu z filtrem.

  • Następnie skręcamy wkład wraz z obudową. Można do tego użyć klucza łańcuszkowego.

  • Na koniec podłączamy filtr wraz z obudową. 

Odpowietrzanie filtra paliwa w samochodzie z silnikiem Diesla 

W przypadku jednostek benzynowych po zamontowaniu i podłączeniu filtra możemy przejść od razu do odpalenia samochodu, by sprawdzić, czy wszystko dobrze zrobiliśmy. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku samochodów z silnikami Diesla - tu dodatkowo przed uruchomieniem pojazdu należy wykonać odpowietrzanie filtra paliwa. Procedura ta jest odmienna w różnych typach jednostek wysokoprężnych. W silnikach z elektryczną pompą paliwa wystarczy kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon. Znacznie bardziej pracochłonne jest odpowietrzanie instalacji paliwowej w samochodach wyposażonych w ręczną pompę. W takich sytuacjach należy napełnić cały układ do momentu, kiedy zamiast paliwa będzie zasysane powietrze.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat filtrów? Zapraszamy do lektury artykułu: Jak prawidłowo zadbać o filtry w naszym samochodzie na blogu sklepu motoryzacyjnego Motochemia.pl

Slowa kluczowe: lubin
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,21032.html
Ten artykul byl czytany 246 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy niї 350 znakуw
Znaczniki HTML: Wyі.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez uїytkownikуw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


Copyright © 2006-2024 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.602 sek.Lubin 1.0