Poniedzialek, 23 listopada 2020 r.   Imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 35

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>

Praca Lubin




Wiadomości z Lubina
BLISKO 5 KILOGRAMÓW NARKOTYKÓW PRZEJĘLI POLICJANCI Z LUBINA I CENTRALNEGO BIURA ŚLEDCZEGO! BLISKO 5 KILOGRAMÓW NA...
Policjanci z CBŚ i Wydziału Kryminalnego z Lubina skonfiskowali ponad 4,7 kilograma marihuany i zatrzymali na gorącym uczynku 34-latka, kt&oacu... »Dzień Pamięci Ofiar Wypadków w Pracy w KGHM Dzień Pamięci Ofiar Wy...
Dzień 29 listopada został ustanowiony Dniem Pamięci Ofiar Wypadków w Pracy w KGHM. W tym dniu przypada również IV rocznica tragiczn... »Praca w KGHM - oferty Praca w KGHM - oferty
KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... »Darmowe dostawy z McDonald’s ruszają w Lubinie Darmowe dostawy z McDo...
Od 23 listopada mieszkańcy Lubina mogą zamawiać do domu czy do pracy posiłki z McDonald’s. Przez pierwszy miesiąc każda dostawa jest darmow... »

» archiwum wiadomości

Magazyn elubin.pl

Magazyn elubin.pl





polec prawnika.pl

silesianseo.pll











Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale
Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...lubińska drużnya piłki siatkowej mężczyzn - Inova Cuprum Lubin awansowała do II ligii?

Pogoda
YoWindow.com
Wybrane wiadomości
Wiadomości z Lubina i okolic

Jak wymienić filtr paliwa w Dieslu?
Data dodania: 01 czerwca 2020 — Kategoria: Wiadomości

Jak wymienić filtr paliwa w Dieslu?

Niektórzy użytkownicy aut szukają różnego rodzaju oszczędności podczas ich eksploatacji. Są jednak takie elementy, na których nie powinno się oszczędzać i należy je regularnie wymieniać. Jednym z nich jest filtr paliwa. W dzisiejszym poradniku omówimy, jak wymieniać filtr paliwa w samochodach z silnikiem Diesla.

Filtr paliwa w Dieslu - jaka jest jego rola? 

Filtr paliwa to bardzo ważny element całego układu paliwowo-wytryskowego. To dzięki niemu paliwo podawane do silnika spełnia określone wymogi i przedłuża jego żywotność. Filtr paliwa swoim działaniem przypomina sito, którego głównym zadaniem jest wyeliminowanie niepożądanych składników. Filtr, podobnie zresztą jak sitko, może się jednak z czasem zapychać i wówczas przestaje spełniać swoją funkcję.

Filtry paliwa w silnikach Diesla, w technologii Common Rail, czyli technologii bezpośredniego wtrysku są bardziej narażone na wszelkie zanieczyszczenia niż w przeciętnych silnikach benzynowych. 

Objawy świadczące o zapchanym filtrze paliwa 

Zapchany filtr paliwa może objawiać się na kilku sposobów. Do najczęściej wymienianych objawów świadczących o zapchanym filtrze paliwa należą:

  • spadek wydajności silnika;
  • problemy z uruchomieniem silnika;
  • większe zużycie paliwa;
  • dym z rury wydechowej;
  • brzydki zapach oleju. 

Co ile należy wymieniać filtr paliwa w Dieslu? 

Zanieczyszczone paliwo w Dieslu to spore zagrożenie dla silnika. Wynika to przede wszystkim z samej budowy jednostki napędowej i zastosowania w niej zaawansowanej aparatury wtryskowej (szczególnie dotyczy to nowych modeli). Co ile zatem należy wymieniać filtr paliwa? Najważniejsze jest, aby przestrzegać zaleceń producenta. Podają oni różne wartości w przedziale od 30 do 60 tys. kilometrów. Większość serwisantów zaleca wymianę filtrów paliwa w Dieslu co najmniej raz w roku. Najlepiej zrobić to przed okresem zimowym. Zima to najtrudniejsza pora roku dla silników wysokoprężnych. Wraz ze spadkiem temperatury paliwo mętnieje, zwiększa swoją lepkość, dodatkowo wydziela się z niego parafina, która zapycha filtr. Wszystko to sprawia, że filtry paliwa w okresie zimowym w silnikach Diesla mają wyjątkowo trudne zadanie.

Czy filtr paliwa w samochodach z silnikiem wysokoprężnym można wymieniać samodzielnie? 

Filtr paliwa można samodzielnie wymieniać pod warunkiem, że znajduje się on w widocznym miejscu. Zwykle umieszczony jest w górnej części silnika lub przy zbiorniku. W nowych samochodach najczęściej jest to metalowa puszka, do której dochodzą przewody paliwowe. Czasem puszkę wymienia się w całości, a w niektórych sytuacjach wystarczy jedynie jej wkład.

Jak samodzielnie wymienić filtr paliwa w Dieslu? 

Sama wymiana filtra paliwa jest czynnością dość prostą i dotyczy to zarówno starszych Diesli, jak i układów z systemem Common Rail. Poniżej przedstawiamy w kilku krokach, jak wymienić filtr paliwa w samochodzie z silnikiem wysokoprężnym:

  • Po zlokalizowaniu filtru paliwa odkręcamy mocowania za pomocą śrubokręta krzyżakowego lub klucza łańcuszkowego (specjalny klucz do odkręcania filtrów). Klucz ten można znaleźć w asortymencie sklepu Motochemia.pl.

  • Jeżeli mocowanie filtra zostało odkręcone, możemy przejść do odpięcia przewodów, którymi płynie paliwo. W tym celu pomocne mogą okazać się szczypce do przewodów lub cienkie kombinerki. Najczęściej przewody są mocowane przy dwóch zatrzaskach, które należy jednocześnie nacisnąć, a następnie zsunąć z filtra.

  • Po odpięciu przewodów możemy wyciągnąć stary filtr i przejść do zamontowania nowego.

  • Po odkręceniu filtra wymieniamy jego wkład. Pamiętajmy, że filtry w zależności od modelu samochodu mogą się od siebie różnić, dlatego kupujmy te przeznaczone do konkretnego auta. Szeroki wybór filtrów paliwa znaleźć można w asortymencie sklepu Motochemia.pl. Należy również pamiętać o tym, aby zawsze wymienić uszczelkę, która powinna być dołączona do zestawu z filtrem.

  • Następnie skręcamy wkład wraz z obudową. Można do tego użyć klucza łańcuszkowego.

  • Na koniec podłączamy filtr wraz z obudową. 

Odpowietrzanie filtra paliwa w samochodzie z silnikiem Diesla 

W przypadku jednostek benzynowych po zamontowaniu i podłączeniu filtra możemy przejść od razu do odpalenia samochodu, by sprawdzić, czy wszystko dobrze zrobiliśmy. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku samochodów z silnikami Diesla - tu dodatkowo przed uruchomieniem pojazdu należy wykonać odpowietrzanie filtra paliwa. Procedura ta jest odmienna w różnych typach jednostek wysokoprężnych. W silnikach z elektryczną pompą paliwa wystarczy kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon. Znacznie bardziej pracochłonne jest odpowietrzanie instalacji paliwowej w samochodach wyposażonych w ręczną pompę. W takich sytuacjach należy napełnić cały układ do momentu, kiedy zamiast paliwa będzie zasysane powietrze.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat filtrów? Zapraszamy do lektury artykułu: Jak prawidłowo zadbać o filtry w naszym samochodzie na blogu sklepu motoryzacyjnego Motochemia.pl

Słowa kluczowe: lubin
Wyślij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,21033.html
Ten artykuł był czytany 236 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imię: *
Twój komentarz: *
komentarz nie może być dłuższy niż 350 znaków
Znaczniki HTML: Wył.
BBCode: Włączone

Dostępne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreślenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez użytkowników i gości portalu są ich osobistą opinią. Redakcja oraz właściciele portalu nie biorą odpowiedzialności za komentarze odwiedzających.


Copyright © 2006-2020 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.030 sek.Lubin 1.0