Rekordową liczbę ponad 500 prac autorstwa 289 artystów z 45 krajów wpłynęło na Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej o... » Pierwsi motocykliści r...
Wiosenna aura sprawiła, że na drogach widać coraz więcej motocyklistów. Warto pamiętać dla własnego bezpieczeństwa, że zanim wyjedzie się ... » Chirurgia laparoskopow...
Studenci Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UPWr mają do dyspozycji aparaturę, dzięki której mogą uczyć się chirurgii laparoskopowej - stoso... » Rozpoczęły się nasadze...
140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... »
Data dodania: 07 lipca 2020 — Kategoria: Wiadomości
Nowy wykonawca odcinka drogi ekspresowej S3 między Polkowicami i Lubinem prowadzi prace na wielu frontach, ale jeszcze jest sporo pracy. Zadanie ma być zrealizowane do II kwartału 2021 roku, ale jeszcze w te wakacje może się udać przełożenie ruchu na jedną jezdnię.
Mowa o odcinku S3 liczącym 14 km, a ograniczonym węzłami Kaźmierzów i Lubin Północ. To odcinek, gdzie po wielu apelach o mobilizację na budowie doszło do rozwiązania z konsorcjum na Salini, Tadini i Pribex. Umowa zawarta w grudniu 2014 roku została rozwiązana w kwietniu 2019 roku. W wyniku nowego przetargu kontynuację prac powierzono konsorcjum firm Mota Engil Central Europe oraz Masfalt.
Trwa układanie warstwy wiążącej na jezdni pomiędzy Lubinem a Polkowicami, skarpowanie nasypów, a także prace poprawkowe wykonane nieprawidłowo przez poprzedniego wykonawcę, m.in. rozbiórka materaca na terenie szkód górniczych. Wykonywane są roboty mostowe przy zbrojeniu, deskowaniu i profilowaniu stożków oraz prowadzone są roboty kanalizacyjne na wykonywanych rozbiórkach materacy.
Wykonawca przystąpił także do usuwania i utylizacji odpadów pozostawionych przez pierwotnego wykonawcę zadania tj. konsorcjum firm Salini i Pribex. Wykonawca prowadzi prace w taki sposób, aby jeszcze w te wakacje doprowadzić do przełożenia ruchu z drogi tymczasowej na co najmniej jedną jezdnię trasy głównej S3, pomiędzy węzłami Polkowice i Lubin Północ.
Przypomnijmy, że to odcinek realizowany wcześniej przez konsorcjum firm Salini i Pribex, z firmą Salini jako liderem. Mimo wielokrotnych wezwań wykonawcy do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, GDDKiA w oparciu o twarde dane podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą tego odcinka trasy.
Obecny Wykonawca ,firma Mota Engil Central Europe, ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r.
źródło: GDDKiA
foto.GDDKiA Wroclaw
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!