Rekordową liczbę ponad 500 prac autorstwa 289 artystów z 45 krajów wpłynęło na Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej o... » Pierwsi motocykliści r...
Wiosenna aura sprawiła, że na drogach widać coraz więcej motocyklistów. Warto pamiętać dla własnego bezpieczeństwa, że zanim wyjedzie się ... » Chirurgia laparoskopow...
Studenci Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UPWr mają do dyspozycji aparaturę, dzięki której mogą uczyć się chirurgii laparoskopowej - stoso... » Rozpoczęły się nasadze...
140 tys. sadzonek drzew i krzewów leśnych – Huta Miedzi Głogów po raz kolejny rozpoczęła nasadzenia lasów na swoich te... »
Data dodania: 13 sierpnia 2020 — Kategoria: Wiadomości
ZANPER – pierwszy pojazd z napędem elektrycznym wyprodukowany przez KGHM ZANAM S.A. – przeszedł testy terenowe, które odbyły się na terenie dróg dojazdowych wokół terenu Zbiornika Osadowego „Żelazny Most” należącego do Oddziału Zakład Hydrotechniczny KGHM Polska Miedź S.A.
Prototypowy pojazd z napędem elektrycznym to pierwszy duży krok KGHM ZANAM w kierunku elektryfikacji podziemnych maszyn górniczych. Ekologiczny pojazd ma służyć do transportu ludzi i materiałów w zakładach górniczych KGHM Polska Miedź S.A. Testy terenowe obejmowały sprawdzenie sterowności oraz możliwości jezdnych na piaszczystym i grząskim podłożu oraz na stromych podjazdach na koronę zbiornika. Próbne jazdy wykonane z pasażerami zakończyły się powodzeniem. Pojazd bardzo dobrze spisywał się w wymagającym terenie.
ZANPER zbudowany jest na bazie Toyoty Landcruiser. Elektryczny układ napędowy oraz oprogramowanie to dzieło inżynierów KGHM ZANAM. Natomiast układ zasilania skonstruowano w oparciu o baterie polskiej produkcji. Układ chłodzenia baterii dostosowany jest do wymagających warunków kopalnianych, w których temperatura sięga nawet do 55 stopni Celsjusza. W trybie szybkiego ładowania baterii ZANPER będzie gotowy do jazdy już po 30 minutach.
Po serii testów powierzchniowych pojazd przejdzie proces certyfikacji i dopuszczeń, a następnie zostanie przekazany do kopalni w celu przeprowadzenia testów w warunkach dołowych.
Doświadczenie zdobyte podczas realizacji tego nowatorskiego projektu zostanie wykorzystane w ciągu najbliższych lat w projektach kolejnych maszyn górniczych z napędem elektrycznym jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku.
kghmzanam.com
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!