Po trwającym trzy lata kompleksowym remoncie, UPWr otwiera swój największy Dom Studencki „Arkę”. Na studentów czekają p... » KGHM liderem wśród świ...
Górniczy gigant z Zagłębia Miedziowego utrzymał pierwszą lokatę w zestawieniu „największych kopalń srebra na świecie” w rankin... » Oferty pracy PUP Lubin...
Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Szczegółowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... » „Back to Black. ...
Sieć kin Helios zaprasza na film przybliżający losy jednej z największych gwiazd muzyki XXI wieku – Amy Winehouse. Jej głos, twó... »
Data dodania: 06 grudnia 2022 — Kategoria: Wiadomości
Po 22 latach pociągi osobowe wracają do Chocianowa. To druga gmina w powiecie polkowickim, która będzie „wpięta” w coraz gęstszą sieć połączeń kolejowych w województwie dolnośląskim.
Strategia przejmowania nieczynnych linii kolejowych przez władze województwa dolnośląskiego to ewenement na skalę Polski. Otwarta w 2009 roku linia z Trzebnicy do Wrocławia miała być zamieniona na drogę dla rowerów, a okazała się bardzo potrzebna, przewożąc tysiące osób każdego dnia do stolicy aglomeracji wrocławskiej.
Chocianów wraca na kolejową mapę Polski
Po połączeniach z Wrocławia do Trzebnicy, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła linie do Jakuszyc i Bielawy. Od grudnia 2022 roku, do tras w zarządzie województwa, dołącza także trasa do Chocianowa.
Osiem par połączeń na odcinku Chocianów – Legnica, wszystkie one będą skomunikowane z połączeniami z i do Wrocławia Głównego. Kursujący między powiatem polkowickim a stolicą województwa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach Chojnów i Legnica.
Chocianów to druga miejscowość w powiecie polkowickim, po Grębocicach, do której można dotrzeć pociągiem Kolei Dolnośląskich.
Wracamy do Wołowa!
Koleje Dolnośląskie realizowały połączenia pomiędzy Wołowem a Wrocławiem w latach 2011-2013. Teraz, po dziewięciu latach, pociągi w żółto-białych barwach województwa wracają na cały dolnośląski odcinek tzw. Nadodrzanki.
Dla podróżnych korzystających z połączeń nowością mogą być przede wszystkim większe pociągi – po tej linii Koleje Dolnośląskie będą realizować również przy wykorzystaniu Impulsów 45WE, pięcioczłonowych pojazdów mogących pomieścić ponad 500 pasażerów.
Liczba par połączeń nie zmienia się, część z nich zamiast pociągami Polregio, będzie realizowana przez pociągi Kolei Dolnośląskich. Dla podróżnych kluczowa informacja dotyczy tego, że obie firmy honorują swoje bilety jednorazowe, jak i miesięczne. Szczegóły w tej materii można znaleźć na stronie: POLREGIO bilety | Koleje Dolnośląskie (kolejedolnoslaskie.pl)
Więcej par do Kobierzyc
Wraz z nowym rozkładem jazdy od 11 grudnia dojdzie do licznych, drobnych zmian w rozkładzie jazdy. O jedną parę zwiększy się liczba połączeń między Legnicą a Głogowem, dodatkowy pociąg pojedzie też z Lubina do Głogowa i z Legnicy do Malczyc.
Z Wrocławia zwiększy się liczba par odjeżdżających w kierunku Kobierzyc i Sobótki.
Koleje Dolnośląskie przejmą też część połączeń od Polregio z Wrocławia: dwie pary do Rawicza i po jednej parze do Międzylesia i Strzelina.
Wraz z nowym rozkładem jazdy zaistniała też możliwość zmiany lokalizacji przystanków, dzięki czemu od 11 grudnia pociągi na przystanku Szklarska Poręba Jakuszyce zatrzymają się bezpośrednio przed wejściem do DCS Polana Jakuszycka, a nie na dotychczasowym peronie, zlokalizowanym kilkaset metrów dalej.
Planowany od 11 grudnia 2022 roku spowoduje, że w 2023 roku Koleje Dolnośląskie pobiją rekord pracy eksploatacyjnej, przejeżdżając po trasach Dolnego Śląska i województw sąsiednich 12 mln km.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!