Uwielbiany cykl ponownie znajdzie się w repertuarze kin Helios – mowa o Kinie Kobiet, czyli filmowych spotkaniach, którym towarzyszą... » KAS przejęła nielegaln...
Funkcjonariusze dolnośląskiej Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejęli 4 tys. płynów służących do napełniania e-papierosó... » Spektakl „Teatru...
Dlaczego nie tolerujemy „obcych”, a inność traktujemy jak zagrożenie? To pytanie zadają aktorzy „Teatru ze Świetną Nazwą”... » Matczyna emerytura wyż...
Niecałe 60 tysięcy osób dostaje „matczyną emeryturę” z ZUS-u Maksymalna kwota comiesięcznych wypłat z ZUS - wynosi od marca te... »
Data dodania: 05 maja 2009 — Kategoria: Gazeta POLSKA
PKS w Lubinie tnie koszty. Budynki i place są drogie w utrzymaniu, więc pasażerów czeka rewolucja.
Na
pięć miesięcy komunikacja autobusowa w Lubinie przeniesiona została na
ulicę Konstytucji 3 Maja. Obok dworca PKS, który w zeszłym tygodniu
ostatecznie zniknął z powierzchni ziemi. Został on sprzedany pod
galerię handlową.
- Warunkiem było jednak zachowanie funkcji dworca
- zaznacza Józef Kowalczuk, prezes Przedsiębiorstwa Państwowej
Komunikacji Samochodowej w Lubinie.
Za pieniądze z transakcji firma kupiła jedenaście autobusów dla komunikacji miejskiej i międzymiastowej.
Z nowego dworca podróżni mają korzystać od połowy listopada. Prace budowlane przy nowym obiekcie rozpoczną się w tym tygodniu.
- Powstanie tam zespół handlowo-usługowy z dworcem autobusowym - mówi Robert Rutkowski, architekt z Grupy Tau+Partner w Legnicy.
Powierzchnia zabudowy ma ponad 2600 metrów kwadratowych. Znajdą się tam market, galeria z pasażami, a w nich lokale handlowe, usługowe i gastronomiczne. Z boku powstanie poczekalnia dla pasażerów, z kasami. Dla autobusów zaplanowano trzy stanowiska i jedno dla busów. Resztę dotychczasowego placu manewrowego zajmie parking na 62 miejsca. Cała inwestycja - jak szacuje Władysław Szyler, prezes Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Orion z Wolsztyna, nowego właściciela działki - będzie warta ponad 15 mln zł.
W Głogowie stary dworzec już zniknął. Nowy funkcjonuje obok obiektu
handlowo-usługowego. Podobnie w w Polkowicach, gdzie dworzec kupiła
sieć Tesco. Mała poczekalnia i trzy stanowiska dla autobusów w
zupełności wystarczają do obsługi kursów.
- W najbliższym czasie
podobną inwestycję będziemy realizować w Bolesławcu - dodaje Władysław
Szyler. Wolsztyńska spółka ma w planach jeszcze jedną taką budowę w
zachodniej części regionu, ale na razie nie ujawnia szczegółów.
Blisko rok na chętnego czekał wałbrzyski PKS. Niedawno znalazła się wrocławska firma, która chce kupić cały majątek przedsiębiorstwa. Trwają jeszcze rozmowy o szczegółach transakcji. Spółka miałaby dalej prowadzić przewozy pasażerskie.
Znikają kursy
W ostatnim czasie spadła liczba połączeń
komunikacyjnych, bo nierentowne kursy są likwidowane albo zawieszane.
Tak zrobiła głogowska spółka Inter Trans z kilkoma połączeniami do
gminy Grębocice. Znacznie ograniczono liczbę kursów w PKS Bolesławiec.
Dla odmiany PKS Kamienna Góra uruchomił połączenie z Wrocławiem.
Urszula Romaniuk Współpraca: SIYA
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!