Święta Wielkanocne to czas radości, spotkań rodzinnych i tradycyjnych potraw, które często stają się centrum uwagi podczas wspólnyc... » O jajach - nie tylko n...
Prof. Mariusz Korczyński z Katedry Żywienia Zwierząt i Paszoznawstwa UPWr, o tym, dlaczego jaja powinny znaleźć się w naszym jadłospisie, kt&oacu... » Statystycznie dłuższe ...
Tablice trwania życia są, co roku publikowane przez GUS. Co do zasady nie dotyczą one osób, które już przeszły na emeryturę. Nie ma... » Nie zatrzymał się do k...
36-latek z powiatu wołowskiego chciał za wszelką cenę uniknąć kontroli drogowej w Ścinawie. Tamtejsi policjanci wydając mu wyraźne sygnały świetl... »
Data dodania: 02 czerwca 2009 — Kategoria: Wiadomości
Od dziś rusza tzw. telefon bezpieczeństwa dla turystów. Linia
jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Operatorzy doradzają w sytuacjach wymagających szeroko pojętych
interwencji służb publicznych lub adekwatnie do potrzeb kontaktują
bezpośrednio z kompetentnym podmiotem. Wystarczy zadzwonić pod numer
infolinii 0800 200 300 lub +48 608 599 999, by połączyć się z
operatorem.
Akcja "Telefon Bezpieczeństwa" realizowana cyklicznie od 2002 roku,
stanowi odpowiedź naszego kraju na otwarcie unijnych granic oraz wizyty
zagranicznych podróżnych w okresie wakacyjnym. Ta wspólna inicjatywa
Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej
Organizacji Turystycznej i Policji to również element kształtowania
wizerunku Polski jako kraju otwartego i przyjaznego podróżnym,
eksponująca dbałość służb publicznych o zagranicznych globtroterów.
Dyżurujące przy infolinii osoby pomagają cudzoziemcom w spokojnym i bezpiecznym wypoczynku na terenie Polski.
„Telefon Bezpieczeństwa” niesie nieocenioną pomoc zarówno
obcokrajowcom, jak i obywatelom Polski, którzy znaleźli się w sytuacji
wymagającej wsparcia ze strony Policji. Każda dzwoniąca osoba otrzymuje
profesjonalną i pełną informację o służbach ratunkowych, numerach
telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub
wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się
ofiarą przestępstwa, czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym
osobom lub mieniu.
Infolinia stanowi również wsparcie dla terenowych jednostek
Policji, w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy
osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest
utrudniony. Korzystając z „szybkiego łącza” telefonu bezpieczeństwa,
dyżurny KGP, może przekazywać informacje i dyspozycje bezpośrednio do
właściwej terytorialnie jednostki organizacyjnej Policji, gdzie
podejmowane są konkretne działania. Ponadto osoby odbierające telefon
ściśle współpracują z oficerem dyżurnym kraju KGP, do którego turyści
mogą przekazać swoje spostrzeżenia na temat zagrożeń w odwiedzanych
przez siebie miejscach, w ten sposób osobiście wpływając i kształtując
poczucie bezpieczeństwa na terenie naszego kraju.
W okresie funkcjonowania telefonu bezpieczeństwa od 2 czerwca do 30
września, w jednym tylko 2008 roku udzielono 303 porady telefoniczne, w
tym:
- 107 to udzielenie konsultacji językowych na rzecz jednostek
terenowych Policji w sprawach dotyczących cudzoziemców, najczęściej
turystów;
- 196 to konsultacje językowe na rzecz interesantów i podmiotów zewnętrznych.
O pomoc lub poradę prosili głównie obywatele Polski, Niemiec,
Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii i Stanów Zjednoczonych Ameryki
Północnej. Telefonowali również obywatele Austrii, Białorusi, Brazylii,
Chin, Czeczenii, Czech, Danii, Finlandii, Filipin, Francji, Grecji,
Hiszpanii, Iraku, Irlandii, Indii, Japonii, Kamerunu, Litwy, Malty,
Nigerii, Norwegi, Republiki Południowej Afryki, Rumuni, Rosji,
Singapuru, Słowacji, Szwecji, Turcji, Ukrainy, Uzbekistanu, Węgier a
także osoby narodowości tajwańskiej, niderlandzkiej i hinduskiej.
Rozmowy były prowadzone najczęściej w językach:
- polskim: 131
- angielskim: 110,
- niemieckim: 46, ale także po rosyjsku, hiszpańsku, włosku i niderlandzku;
Funkcjonowanie telefonu bezpieczeństwa związane było głównie z :
- pomocą w nawiązaniu kontaktu cudzoziemców z jednostkami Policji w sytuacji zagrożeń,
- wstępnym tłumaczeniem informacji cudzoziemca, który
zgłosił się do jednostki Policji, a ze względu na trudności językowe
policjanci nie mogli się z nim porozumieć,
- udzielaniem informacji na temat projektu „Telefon Bezpieczeństwa” przedstawicielom środków masowego przekazu,
- udzielaniem szeroko rozumianej informacji turystycznej.
Telefon bezpieczeństwa będzie funkcjonował do 30 września 2009 r.
policja.gov.pl
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!