30-letni mieszkaniec gminy Ścinawa, ukradł spod jednego z lubińskich serwisów samochodowych taksówkę, która była w naprawie,... » Wielkanocne śniadanie ...
Święta Wielkanocne to czas radości, spotkań rodzinnych i tradycyjnych potraw, które często stają się centrum uwagi podczas wspólnyc... » O jajach - nie tylko n...
Prof. Mariusz Korczyński z Katedry Żywienia Zwierząt i Paszoznawstwa UPWr, o tym, dlaczego jaja powinny znaleźć się w naszym jadłospisie, kt&oacu... » Statystycznie dłuższe ...
Tablice trwania życia są, co roku publikowane przez GUS. Co do zasady nie dotyczą one osób, które już przeszły na emeryturę. Nie ma... »
Data dodania: 02 czerwca 2009 — Kategoria: Gazeta POLSKA
Koniec z łagodnym namawianiem do rzucenia palenia. Akcje przygotowane przez ministerstwo zdrowia oraz wrocławską firmę QST Marketing Group będą szokujące. Mają wstrząsnąć palaczami i sprawić, by od razu rzucili nałóg lub powzięli taki zamiar.
Wkrótce w całym kraju pojawi się około 1200 billboardów, m.in. w
dużych miastach. Będzie na nich urna z prochami palacza i przekaz "Nie
pogrzeb swojej szansy". - Chcemy zwrócić uwagę palaczy, że mają wybór
między zdrowiem a chorobą, która może prowadzić do śmierci - tłumaczy
Bartosz Bodnar z wrocławskiej firmy QST Marketing Group, która jest
organizatorem akcji.
Według Instytutu Onkologii w Warszawie, ok. 10
milionów Polaków pali regularnie 15-20 sztuk papierosów dziennie.
Akcja, której patronem jest Fundacja Promocji Zdrowia, ma trwać
miesiąc. Zainteresowani rzuceniem nałogu mogą wtedy skorzystać również
z pomocy specjalistów. Będzie to możliwe za pośrednictwem internetowej
strony.
Pod adresem: www.rzuc.to uzyskają m.in. unikatowy, kompletny program
rzucania palenia, prowadzący palacza krok po kroku przez tygodnie walki
z nałogiem.
Kampanię społeczną chwali Andrzej Dobrzański, który
prowadzi poradnię antynikotynową w Jeleniej Górze. - Takie drastyczne
obrazy pomogą uzmysłowić, jak bardzo palenie jest szkodliwe - mówi. -
Ale najważniejszą kwestią jest spowodowanie, że palacz zechce zerwać z
nałogiem - podkreśla Dobrzański. Jeśli nie pomaga łagodne namawianie,
warto sięgać po ostrzejsze metody namawiania.
- Przymierzam się do
rzucenia palenia. Niestety, brakuje mi silnej woli - przyznaje Karolina
Mrowińska z Jeleniej Góry, która pali kilka lat. Każda próba rzucenia
nałogu kończyła się ponownym sięgnięciem po tytoń. - Może tym razem mi
się uda - mówi z nadzieją.
Pomysł na zniechęcenie do sięgania po wyroby tytoniowe ma też
ministerstwo zdrowia. Na opakowaniach papierosów wkrótce mają się
pojawić drastyczne i przerażające ilustracje, m.in. fotografie raka
krtani, stóp w kostnicy oraz rysunek zgiętego papierosa, imitującego
brak wzwodu.
Bulwersujące zdjęcia mają zastąpić dotychczasowe
napisy, np. "Palenie zabija" czy "Palacze tytoniu umierają młodziej",
które nie wywołują już takich efektów jak na początku, bo palącym już
się opatrzyły.
Drastyczna akcja antynikotynowa przypomina tę skierowaną do motocyklistów. Na plakatach pojawili się jako warzywa jadące na motocyklu. Bo tak mogą skończyć piraci drogowi.
Katarzyna Wilk
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!