Czwartek, 25 kwietnia 2024 r.   Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 81

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Fotowoltaika Lubin

Wiadomości z Lubina
Efektywna produkcja i inwestycje – KGHM opublikował raport z wynikami za 2023 rok Efektywna produkcja i ...
Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, niestabilnych cen na rynku surowców oraz wysokiej presji kosztów, w KGHM w 2023 roku ... »Samorząd Województwa Dolnośląskiego uruchamia nowe projekty skierowane do uczniów dolnośląskich szkół podstawowych oraz przyszłych maturzystów. Samorząd Województwa D...
Dolnośląski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów ścisłych i zagrożonych wyklucze... »Otwarcie sezonu turystycznego na Dolnym Śląsku  27-28 kwietnia 2024 Głogów, Bulwar Nadodrzański Startujemy od godz. 11:00 Otwarcie sezonu turyst...
Już niebawem, w ostatni weekend kwietnia, tuż przed długim weekendem majowym na Bulwarze Nadodrzańskim w Głogowie odbędzie się trzecia edycja Otw... »Helios Anime przedstawia:  „Spy x Family Code: White” Helios Anime przedstaw...
Helios zaprasza wszystkich fanów anime na film zrealizowany na podstawie bestsellerowej mangi. „Spy x Family Code: White” to p... »

» archiwum wiadomości


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...pod Lubinem znajdują się najbogatsze złoża rudy miedzi w Europie?

Magazyn elubin.pl



Tanie części zamienne w Ucando



polec prawnika.pl

silesianseo.pll






Wiadomosci z Lubina i okolic
Podróż pociągiem to prawdziwy koszmar
Data dodania: 08 sierpnia 2009 — Kategoria: Gazeta POLSKA

Podróż pociągiem to prawdziwy koszmar

Tego lata remont międzynarodowej trasy kolejowej E-30 skoncentrował się na odcinku Legnica - Wrocław. Roboty obejmują nawet połowę tego 60-kilometrowego odcinka i dają się mocno we znaki pasażerom, którzy dojeżdżają z zachodniej części województwa dolnośląskiego do pracy we Wrocławiu.
Z reguły poranne pociągi do Wrocławia mają opóźnienia w granicach 15-20 minut, ale już te późniejsze - znacznie większe. W tym tygodniu odnotowaliśmy np., że pociąg o godz. 10.55 z Legnicy przyjechał do Wrocławia z opóźnieniem około 40-minutowym. I tak jest codziennie.
Legniczanin Paweł Hamelusz codziennie dojeżdża do pracy we Wrocławiu.

- Rano nie jest jeszcze źle, bo pociąg jedzie kwadrans dłużej, niż jest zapisane w rozkładzie - mówi Hamelusz. - Ale gdy wracam do domu pociągiem wyjeżdżającym z Wrocławia o godz. 15.40, podróż trwa ponad dwie godziny. Dzieje się tak, bo na stacji w Środzie Śląskiej ma postój i czeka na skład jadący do Wrocławia. Muszą się wyminąć, gdyż w wielu miejscach jedzie się tylko po jednym torze.
Takie przymusowe postoje, zwłaszcza w upalne dni, są bardzo uciążliwe dla pasażerów. Nagrzane słońcem wagony, bez klimatyzacji, są jak piekarniki.
- Starsi ludzie wyglądają, jakby mieli zaraz wyzionąć ducha - opowiada Paweł Hamelusz. - Siedzą pod oknami, łapiąc z trudem powietrze. Natomiast małe dzieci płaczą. Takie powroty są bardzo wyczerpujące.4O min spóźnienia mają pociągi kursujące na trasie Legnica - Wrocław.

Także legniczanka Dominika Siwek miała przykrą przygodę w podróży.
- Wracaliśmy z Warszawy - wspomina pani Dominika. - Na jednej ze stacji pociąg stanął i czekaliśmy chyba ze 20 minut. Nie wiedziałam, że będą opóźnienia, i spóźniłam się na autobus.
Właśnie tacy ludzie, rzadko podróżujący, wpadają w tarapaty, bo kolej nie informuje, że z powodu remontu pociągi się spóźnią. Zdarza się często, że pasażerowie, mający przesiadkę we Wrocławiu, muszą szukać innego połączenia.


INFOGRAFIKA: MACIEJ DUDZIK

Clipboard01_f6.jpg

Te przykrości w podróży potrwają do jesieni przyszłego roku, kiedy zakończy się remont magistrali E-30 na odcinku Wrocław - Legnica. Najszybciej jesienią tego roku robotnicy zakończą prace między Legnicą a Szczedrzykowicami.
Ale jeszcze do końca roku na niektórych odcinkach pociągi nadal będą się wlokły.
- Takie są wymogi bezpieczeństwa - przekonuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeżeli drugi tor jest wyłączony z ruchu, bo pracują tam ciężkie maszyny, pociągi muszą zwolnić.

Kolejarze niewiele mogą zrobić, by ulżyć doli pasażerów. Nie ma szans na klimatyzowane wagony. Radzą dokładnie czytać rozkłady jazdy i brać poprawkę na to, że pociąg może się spóźnić. Proszą o cierpliwość, bo już w przyszłym roku podróż z Wrocławia do granicy z Niemcami będzie przyjemnością. Pociągi pomkną po nowych torach, teoretycznie nawet z prędkością 160 km/h. Nie będzie tak trzęsło i huczało w uszach jak teraz.

Po zakończeniu remontu pociąg pospieszny z Legnicy dojedzie do Wrocławia w 40 minut - o prawie dwadzieścia minut szybciej niż teraz. A z Wrocławia do Berlina w trzy i pół godziny, o półtorej krócej niż obecnie. Pociągi osobowe nie skrócą czasu podróży, bo muszą zatrzymywać się częściej.

Zygmunt Mułek Grzegorz Chmielowski

Slowa kluczowe: pociagi podroze koszmar
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,3953.html
Ten artykul byl czytany 921 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy niї 350 znakуw
Znaczniki HTML: Wyі.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez uїytkownikуw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


Copyright © 2006-2024 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.013 sek.Lubin 1.0