Uwielbiany cykl ponownie znajdzie się w repertuarze kin Helios – mowa o Kinie Kobiet, czyli filmowych spotkaniach, którym towarzyszą... » KAS przejęła nielegaln...
Funkcjonariusze dolnośląskiej Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejęli 4 tys. płynów służących do napełniania e-papierosó... » Spektakl „Teatru...
Dlaczego nie tolerujemy „obcych”, a inność traktujemy jak zagrożenie? To pytanie zadają aktorzy „Teatru ze Świetną Nazwą”... » Matczyna emerytura wyż...
Niecałe 60 tysięcy osób dostaje „matczyną emeryturę” z ZUS-u Maksymalna kwota comiesięcznych wypłat z ZUS - wynosi od marca te... »
Data dodania: 11 lutego 2011 — Kategoria: Wiadomości
Aż 44 proc. Polaków oczekuje prezentu na Walentynki, z czego tylko 5 proc. chce by było to coś wyjątkowego - wynika z badań instytutu IPC przeprowadzonych na zlecenie Grupy Allegro. Dla ponad połowy badanych najlepszym podarunkiem jest wspólne spędzenie czasu z ukochaną osobą np. na romantycznej kolacji. W cenie jest też bukiet czerwonych róż.
Wśród materialnych prezentów największą popularnością w Polsce cieszą się odzież, zabawki erotyczne, perfumy i biżuteria. Walentynki to dla Polaków okazja do wyrażenia swoich uczuć - mówi tak 28 proc. badanych, okazja do ożywienia związku (17 proc.), a dla co dziesiątej osoby nawiązanie kontaktu z kimś nowym lub przełamanie nieśmiałości.
Żadna z zapytanych kobiet nie chciałaby otrzymać w prezencie bielizny. Mężczyźni natomiast nie są zainteresowani biżuterią. Ok. 14 proc. respondentów chciałoby dostać bukiet czerwonych róż, przy czym w tej grupie dominują kobiety. O tym klasycznym podarunku marzy co czwarta pani. Dla co dziesiątego mężczyzny dobrym pomysłem są np. słodycze, które w tym samym czasie chciałoby dostać tylko ok. 1 proc. kobiet.
Ciekawe wnioski płyną także z analizy danych sprzedażowych serwisów aukcyjnych Grupy Allegro, które działają m.in. w Czechach i na Węgrzech.
Czesi najchętniej kupują swoim ukochanym odzież i biżuterię. Węgrzy najczęściej decydują się na zakup zabiegów upiększających i kosmetyków.
Na prezenty walentynkowe najmniej wydają Czesi. Średnia wartość podarunku zakupionego na Walentynki w tym kraju to ok. 32-40 PLN. Tymczasem w Polsce wynosi ona 60 PLN, a na Węgrzech odpowiednio 60 - 90 PLN.
W badaniu wzięło udział 607 osób w wieku powyżej 18 lat z całej Polski, dobranych losowo. Wśród nich 46 proc. stanowiły kobiety. Przeważały osoby z wykształceniem średnim (57 proc.) i wyższym (31 proc.), dalej zawodowym (9 proc.) i podstawowym (3 proc.).
Magdalena Krukowska
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!