Funkcjonariusze dolnośląskiej Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejęli 4 tys. płynów służących do napełniania e-papierosó... » Spektakl „Teatru...
Dlaczego nie tolerujemy „obcych”, a inność traktujemy jak zagrożenie? To pytanie zadają aktorzy „Teatru ze Świetną Nazwą”... » Matczyna emerytura wyż...
Niecałe 60 tysięcy osób dostaje „matczyną emeryturę” z ZUS-u Maksymalna kwota comiesięcznych wypłat z ZUS - wynosi od marca te... » Filmowa wiosna w kinac...
Sieć kin Helios zaprasza kinomanów na najnowsze premiery i nie tylko! W nadchodzącym tygodniu na wielkie ekrany wchodzą między innymi dwie... »
Data dodania: 31 marca 2013 — Kategoria: Wiadomości
Na dzień 31 marca w
naszych zajęciach uczestniczyło 85 adeptów gitary w wieku od 9 do 19
roku życia. W zajęciach brali udział również (głównie w roli
obserwatorów i gości zaproszonych) rodzice, opiekunowie, rodzeństwo,
koleżanki i koledzy uczestników.
Po całym semestrze uczestnicy zajęć (oraz ich rodzice/opiekunowie)
zdążyli zorientować się, na czym polega i jak generalnie przebiega nauka
gry na gitarze w naszym kole; prowadzący zajęcia uzyskał wiele danych
umożliwiających określenie stopnia i zakresu uzdolnień muzycznych
poszczególnych uczestników, które warunkują dalszą efektywną naukę gry
na gitarze.
Mimo, że nie wszyscy adepci gitary są uzdolnieni muzycznie w stopniu
zadowalającym i mają na uwadze poważny rozwój, każdy z nich może
kontynuować naukę dotąd, dokąd uzna za stosowne - samym uczestnikom (i
ich rodzicom/opiekunom) pozostawiamy decyzję o kontynuacji bądź
rezygnacji z dalszych zajęć. W naszej placówce ważne są bowiem nie tylko
efekty czysto muzyczne. Wychodzimy z założenia, że nawet pozostając na
etapie plumkania na gitarze można mieć z tego typu aktywności sporo
satysfakcji i osiągać inne edukacyjne pożytki na miarę swoich
możliwości.
Nowe propozycje repertuarowe zgłoszone w marcu przez uczestników zajęć:
1.The Black Eyed Peas – I Gotta Feeling
2.The Black Eyed Peas – Pump It
3.Eddie Vedder – Tuolumne
4.Fleetwood Mac - The Chain
5.The Harlem Shake
6.Linkin Park – Kanye West
7.NieRaj – Hunter (kompozycja w otwartym stroju C)
Przykładami dydaktycznymi w naszych zajęciach były też i starsze
propozycje repertuarowe takie, jak: boogie shuffle w stylu „HideAway”
(John Mayall Bluesbreakers & Eric Clapton), Another Brick In The
Wall – Pink Floyd, Smoke On The Water – Deep Purple, Smooth Criminal –
Michaela Jacksona. czy Zombie – The Cranberries.
*Ciekawostka rodzajowa: nowa ustawa o
Systemie Informacji Oświatowej (SIO) m.in. nakłada na dyrektorów szkół i
placówek oświatowych obowiązek przekazania do dnia 9 kwietnia 2013 r.
do bazy danych SIO tzw. danych identyfikacyjnych uczniów (imię,
nazwisko, numer PESEL) - według stanu na 31 marca 2013 r.
W związku z powyższym od połowy miesiąca przez nasze koło też
„przetoczyła” się akcja „pesel”, polegająca na skrupulatnym spisywaniu
numerów PESEL i dokładnych adresów zamieszkania wszystkich stałych
uczestników zajęć gitarowych.
Andrzej Ossowski
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!