
Funkcjonariusze Wydziau do walki z Przestpczoci Gospodarcz Komendy Stoecznej Policji przestrzegaj przed nowym sposobem oszustwa na klien... »

Tradycyjnie, tegoroczne obchody Dnia Hutnika rozpoczn si 4 maja od zoenia kwiatów przy pomniku w. Floriana, patrona hutników i... »

Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostpne w Powiatowym Urzdzie Pracy w Lubinie. Szczegóowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... »

Ju w najblisz sobot, 26 kwietnia br., o godzinie 17:00 na stadionie Regionalnego Centrum Sportowego w Lubinie odbdzie si niezwykle intere... »






Data dodania: 14 wrzenia 2023 — Kategoria: Wiadomoci

Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urzd Transportu Kolejowego stanowi przykad dobrych praktyk w dziedzinie edukacji z zakresu bezpieczestwa. Dziki wartociowym treciom przekazywanym w przystpny sposób grono odbiorców projektu cay czas ronie. Nosoroec Rogatek, bohater Kampanii Kolejowe ABC II, od lat cieszy si niesabnc popularnoci wród dzieci i ich rodziców. Na czym polega fenomen kampanii edukacyjnej Urzdu Transportu Kolejowego?
Podstawowym zaoeniem Kampanii Kolejowe ABC II jest edukacja z zakresu bezpieczestwa na terenach kolejowych, przed przejazdami kolejowo-drogowymi, na stacjach i w pocigach. Wykorzystanie zrónicowanych form interakcji z odbiorcami pokazuje, e uczy mona na wiele sposobów. W ramach projektu Urzd prowadzi zajcia w szkoach i przedszkolach, organizuje bezporednie spotkania edukacyjne i prowadzi szeroko zakrojon komunikacj w mediach i w internecie.
„Edukujc dzieci dzi, tworzymy równie bezpieczniejsze jutro. Wszystkie dziaania realizowane w ramach naszej kampanii okazay si niezwykle atrakcyjne, co wynika bezporednio z ich formy i wartociowego przekazu. To wanie w tym tkwi fenomen Kampanii Kolejowe ABC II. Dzieci ledz przygody nosoroca Rogatka i jego przyjació, a to pomaga zakorzeni bezpieczne nawyki” – podkrela dr in. Ignacy Góra, Prezes Urzdu Transportu Kolejowego.
Edukatorzy Kampanii Kolejowe ABC II w roku szkolnym 2022/2023 odwiedzili blisko 200 placówek (w tym szkó podstawowych i przedszkoli), w których za pomoc multimedialnych i interaktywnych narzdzi przekazywali dzieciom wiedz dotyczc zasad bezpieczestwa w pobliu przejazdów kolejowo-drogowych, torów, stacji czy dworców kolejowych. Forma nauki, któr Urzd Transportu Kolejowego oferuje najmodszym, jest skuteczna dziki poczeniu edukacji i zabawy.
Si projektu jest rozpoznawalna i lubiana przez dzieci posta nosoroca Rogatka. Ma on swoich wiernych fanów w niemale kadej grupie wiekowej i konsekwentnie podbija serca internautów. Przyczynia si do tego obecno Kampanii Kolejowe ABC II w mediach spoecznociowych, w tym na Tiktoku, gdzie regularnie publikowane s filmiki z przesaniem edukacyjnym wpisujce si w aktualne trendy.
Spoty z nosorocem Rogatkiem, który przypomina dzieciom i dorosym o zasadach bezpieczestwa na kolei, emitowane s w telewizji, kinach, na terenach kolejowych oraz w pocigach. Na kanale Youtube ukazay si równie w wersjach interaktywnych, w których odbiorca – dziki swoim decyzjom – moe pomóc bohaterom wybra waciw drog. Kampania Kolejowe ABC II funkcjonuje take w przestrzeni miejskiej – na przystankach i gównych ulicach miast mona zobaczy billboardy i citylighty z edukacyjnym przesaniem. Dodatkowo na terenie caej Polski podróuj mobilni ambasadorzy kampanii – lokomotywa PKP Intercity w barwach Kampanii Kolejowe ABC II i hasem „Bezpieczestwo – wana sprawa, na kolei to podstawa”, skad Kolei Maopolskich oraz dwa skady PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmiecie. Stanowi to nie lada atrakcj dla fanów, którzy kadego dnia wypatruj pocigów, dziel si ich zdjciami i nagraniami w mediach spoecznociowych.
Istotn czci dziaa s równie rodzinne pikniki edukacyjne, które przez cae wakacje stwarzay idealne rodowisko do nauki na wieym powietrzu. Wydarzenia skierowane byy nie tylko do najmodszych – organizatorzy wierz, e na nauk zasad bezpieczestwa nigdy nie jest za póno, dlatego z atrakcyjnej formy spotka mogli czerpa równie doroli. Potwierdzeniem jest dua frekwencja na kadym wydarzeniu plenerowym organizowanym przez Urzd Transportu Kolejowego. W piknikach wzio udzia cznie ponad 34 tys. osób.
Ogromne wraenie na uczestnikach wydarze plenerowych zrobiy wideomappingi 3D, stanowice poczenie najnowszej technologii i storytellingu. Takie zapierajce dech w piersiach widowiska byy wyjtkowymi atrakcjami podczas Zimowego Pikniku Rodzinnego we Wrocawiu oraz Letniego Pikniku w Lublinie. W kady wideomapping wplecione zostay prace, które zwyciyy w konkursach ogólnopolskich organizowanych podczas roku szkolnego 2022/2023.
Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urzd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagujcej zasady bezpieczestwa oraz wartoci i wzorce zwizane z odpowiedzialnym zachowaniem si podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest dofinansowana przez Uni Europejsk z Funduszu Spójnoci Programu Operacyjnego Infrastruktura i rodowisko 2014-2020.
Wicej informacji znale mona na stronie www.kolejoweabc.pl oraz na profilach Kampanii Kolejowe ABC II na Facebooku, Instagramie i TikToku.
www.kolejoweabc.pl
Facebook: @kampania.kolejowe.abc
Instagram: @kolejowe_abc
TikTok: @kolejowe.abc
YT: @UTKKolejoweABC
Wszystkie komentarze umieszczane przez u?ytkownik?w i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.



