Poniedzialek, 21 kwietnia 2025 r.   Imieniny: Anzelma, Bartosza, Konrada
Witaj, Spoecznos Lubina go! Zarejestruj si lub Zaloguj do serwisu | Ilo osb online 60

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Wiadomoci z Lubina
KGHM ponownie wiatowym liderem produkcji srebra KGHM ponownie wiatowy...
W prestiowym rankingu „World Silver Survey 2025” KGHM Polska Mied S.A. po raz kolejny zaja pierwsze miejsce w klasyfikacji &bdquo... »Dzie Ziemi – mae dziaania, due znaczenie. Sprawd, jak zatroszczy si o planet Dzie Ziemi – ma...
22 kwietnia to co wicej ni data w kalendarzu. To globalne przypomnienie, e planeta potrzebuje naszej uwagi. Dzie Ziemi narodzi si w 1970 r... »ZOO Lubin - Warsztaty terrarystyczne w Lubinie ZOO Lubin - Warsztaty ...
Ju 26 kwietnia 2025 r., w Ogrodzie Zoologicznym w Lubinie odbd si warsztaty terrarystyczne prowadzone przez Bartka Kluz (Brodate Gady) oraz... »Wchodzi do mieszka wykorzystujc otwarte drzwi i krad. Wchodzi do mieszka w...
Policjanci zatrzymali 39-latka, który podejrzany jest o kradziee z mieszka, do których dostawa si wykorzystujc metod „n... »

» archiwum wiadomoci


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, e...?
Czy wiesz, e?...1984 Uruchomiono "Centraln Ciepowni", obecnie TERMAL SA

Magazyn elubin.pl

Tanie czci zamienne w Ucando



Magazyn elubin.pl



Magazyn elubin.pl



Wiadomosci z Lubina i okolic
Badanie eBay: Polscy sprzedawcy coraz odwaniej zdobywaj zagraniczne rynki
Data dodania: 06 kwietnia 2025 — Kategoria: Wiadomoci

Badanie eBay: Polscy sprzedawcy coraz odwaniej zdobywaj zagraniczne rynki

Warszawa, 3 kwietnia 2025 r. – 68% polskich firm prowadzcych sprzeda midzynarodow online robi to od ponad 10 lat. Najnowsze badanie eBay „Polscy sprzedawcy online a zagraniczna sprzeda”, potwierdza, e polskie firmy coraz odwaniej spogldaj w stron rynków zagranicznych, jednoczenie wskazujc na kluczowe wyzwania, z którymi si mierz. W kontekcie globalnej sprzeday eBay jawi si jako preferowana platforma, wybierana przez 33% przedsibiorstw ze wzgldu na niezrównany zasig i moliwo dotarcia do klientów poza granicami Polski. Wynik ten plasuje eBay na pozycji lidera, wyprzedzajc inne platformy. Tym samym umacnia jego rol jako wiodcego narzdzia w transgranicznym handlu elektronicznym, umoliwiajcego firmom dostp do milionów potencjalnych nabywców na ponad 190 rynkach.

Dojrzao polskiego e-commerce

Badanie podkrela jak eBay umoliwia polskim MP pokonanie tradycyjnych barier eksportowych:

  • Ponad poowa polskich firm (68%) prowadzcych sprzeda midzynarodow online robi to od ponad 10 lat, co wiadczy o ich ugruntowanej pozycji na globalnych rynkach. W segmencie automotive, kluczowym sektorze w Polsce, odsetek ten jest jeszcze wyszy i wynosi 74%.
  • 13,9%firm prowadzi dziaalno od 5 do 10 lat, a tylko 4,1% rozpoczo sprzeda online w cigu ostatniego roku.
  • 33%sprzedawców, którzy wybrali eBay wskazuje moliwo sprzeday globalnej jako kluczowy powód wyboru tej platformy – jest to najwiksza liczba sporód uytkowników rónych marketplace’ów i wskazuje na eBay jako numer jeden wród platform eksportowych.

eBay: Portal do globalnego sukcesu

Dane pokazuj, e kluczow zalet eBay jest jego skuteczno w docieraniu do zagranicznych klientów – a 33,3% sprzedawców wskazuje ten aspekt jako gówny powód wyboru platformy. Popularno eBay oraz moliwo dotarcia do szerokiej bazy klientów równie odgrywaj istotn rol, przycigajc odpowiednio 61,1% i 47,2% uytkowników. Sukces platformy wynika z jej ugruntowanej pozycji w midzynarodowym handlu internetowym, a dodatkowym atutem s konkurencyjne stawki prowizji i przejrzysta struktura kosztów. Te czynniki maj szczególne znaczenie dla mniejszych firm, wpywajc na decyzje 13,9% sprzedawców.

Kluczowe elementy wspierajce rozwój na rynkach zagranicznych

Z badania eBay wynika, e respondenci jako najwaniejsze elementy wspierajce rozwój firm e-commerce na rynkach zagranicznych wskazuj:

  • Globalny zasig i dostp do szerokiej bazy klientów 78%,
  • Intuicyjno platformy 75%,
  • Kontakt z obsug klienta 73%,
  • Róne opcje wysyki 70%,
  • Narzdzia do analizy danych i personalizacji oferty 62%,
  • Pomoc jzykowa/ tumaczenie ofert na róne jzyki 63%,
  • Optymalizacj kosztów obsugi zamówienia klienta 63%.

– eBay pomaga firmom pokona bariery w ekspansji transgranicznej dziki zintegrowanym rozwizaniom logistycznym i podatkowym, wsparciu ekspertów, midzynarodowym rozwizaniom wysykowym oraz zautomatyzowanym narzdziom do zapewnienia zgodnoci z przepisami. W przeciwiestwie do innych platform, eBay zapewnia sprzedawcom wszystko, czego potrzebuj, aby rozpocz sprzeda midzynarodow – bez zgadywania – mówi Lorna Dunne, szefowa Dziau Sprzeday Midzynarodowej dla Sprzedawców UE, eBay. 

Polskie firmy ruszaj na podbój zagranicznych rynków przede wszystkim z pobudek ekonomicznych. Zdecydowanie dominuje ch zwikszenia przychodów (a 72,2%), co jasno pokazuje, e ekspansja zagraniczna jest postrzegana jako kluczowa szansa na rozwój biznesu. Nie bez znaczenia jest równie ch spróbowania swoich si na nowych, nieznanych dotd rynkach (61,9%), co wiadczy o ambicji i ciekawoci polskich przedsibiorców. Ponad 40% respondentów (42,9%) przyznaje, e rozwój firmy sprawi, i rodzimy rynek sta si dla nich po prostu niewystarczajcy. Mniejsze znaczenie maj natomiast czynniki takie jak zachty od innych osób, atrakcyjne oferty platform marketplace czy dywersyfikacja ryzyka.

Najpopularniejsze rynki wród polskich sprzedawców e-commerce

Polscy sprzedawcy e-commerce najczciej sprzedaj za granic na nastpujce rynki:

  • Niemcy 82%,
  • Czechy 68%,
  • Holandia 48%,
  • Francja 45%,
  • Wgry 45%.

Dla porównania, opublikowane we wrzeniu 2024 roku przez eBay badanie dotyczce polskiego eksportu maych firm wskazuje, e najwaniejszymi rynkami eksportowymi dla sprzedawców korzystajcych z platformy byy Niemcy, Francja, Wielka Brytania oraz Wochy.

W brany automotive dominuje eksport do: Niemiec (78%) i Czech (62%), a nastpnie do Francji (42%).

W brany dom i ogród równie dominuj Niemcy (79,3%) i Czechy (67,2%), a znaczcy udzia ma Holandia (51,7%).

Dywersyfikacja rynków zapewnia bardziej stabilne przychody przedsibiorcom. Globalny zasig platform marketplace zapewnia polskim sprzedawcom moliwo ekspansji poza tradycyjne rynki, do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Azji. Dziki eBay sprzedawcy mog natychmiast dotrze do nowych klientów w najbardziej dochodowych dla e-commerce regionach.

Najwiksze wyzwania ekspansji midzynarodowej

Wyzwania zwizane ze sprzeda transgraniczn podkrelaj potrzeb wsparcia polskich firm w zakresie logistyki transgranicznej, edukacji na temat eksportu oraz dostpu do informacji na temat regulacji prawnych obowizujcych w rónych krajach. Najwikszymi przeszkodami s:

  • Dostawa i logistyka32%;
  • Brak wiedzy o tym, jak zacz25%;
  • Wymogi celne/podatkowe20%.

Zarówno firmy, które ju od lat dziaaj na zagranicznych rynkach e-commerce, jak i te, które dopiero planuj ekspansj, napotykaj na liczne wyzwania. Wród obecnych graczy najczciej wskazywanym problemem jest silna konkurencja (22%), co zmusza do cigego poszukiwania sposobów na wyrónienie si na tle innych sprzedawców. Nieustannie zmieniajce si przepisy prawa (19%) równie stanowi powan trudno, wymagajc staego monitorowania sytuacji i szybkiej adaptacji do nowych regulacji. Problemy z logistyk i dostawami (18%) oraz zwrotami od klientów (15%) to kolejne wyzwania, które wymagaj optymalizacji procesów okoosprzedaowych. Z kolei firmy rozwaajce wejcie na zagraniczne rynki e-commerce obawiaj si przede wszystkim trudnoci zwizanych z dostaw i logistyk (32%), brakiem wiedzy o tym, jak rozpocz dziaalno na nowym rynku (25%) oraz skomplikowanych kwestii celno-podatkowych (20%). Bariery jzykowe i kulturowe (14%) oraz nieznajomo lokalnego prawa (13%) równie stanowi istotne przeszkody.

Globalna przyszo e-commerce

Sprzeda globalna to nie tylko szansa – to przyszo. Firmy, które ju dzisiaj buduj swoj midzynarodow obecno, zyskuj przewag konkurencyjn. Wielu przedsibiorców wci zwleka z rozpoczciem globalnej sprzeday, jednak eBay zapewnia wsparcie, które pozwala zacz ju dzi. Platforma umoliwia firmom stopniow ekspansj na zagraniczne rynki, dostosowan do ich wasnego tempa i potrzeb.

  • 62%firm rozwaajcych sprzeda midzynarodow jako gówn motywacj podaje wzrost przychodów;
  • 58%z tych firm planuje ekspansj za pomoc internetowych platform handlowych.

- Dziki platformie marketplace atwiej wystartowa ze sprzeda zagraniczn. eBay oferuje wbudowane rozwizania logistyczne, narzdzia do zapewnienia zgodnoci podatkowej oraz fachowe wsparcie dla sprzedawców – dziki temu duo atwiej byo nam zacz sprzeda zagraniczn bez angaowania duych rodków finansowych czy znacznego zwikszania zatrudnienia – mówi Natalia Schmidt, e-commerce Sales Manager, Centrumelektroniki.EU Sp. z o.o.

eBay – Partner w globalnym rozwoju

eBay eliminuje trudnoci zwizane z globaln sprzeda, oferujc kompleksowe wsparcie ekspertów, midzynarodowe rozwizania wysykowe oraz zautomatyzowane narzdzia zapewniajce zgodno z przepisami. W przeciwiestwie do innych platform, eBay daje sprzedawcom wszystko, czego potrzebuj, aby rozpocz sprzeda midzynarodow – bez zbdnych domysów i komplikacji.

- W eBay rozumiemy ambicje polskich przedsibiorców i uatwiamy im ekspansj midzynarodow. Oferujemy dostp do 190 rynków, kompleksowe wsparcie (patnoci, logistyka, tumaczenia, katalogi produktów) oraz dedykowany support. Dziki temu polskie firmy mog skupi si na rozwoju biznesu i zdobywaniu klientów na caym wiecie – mówi Lorna Dunne.

Platforma uatwia dotarcie do popularnych rynków europejskich, a globalna dywersyfikacja pozwala polskim firmom zabezpieczy swoje przysze przychody. Dziki wbudowanym rozwizaniom logistycznym, narzdziom do rozlicze podatkowych i profesjonalnemu wsparciu, wejcie na rynki zagraniczne staje si prostsze ni kiedykolwiek. Firmy korzystajce z eBay potwierdzaj, e napotykaj mniej przeszkód w ekspansji globalnej, a edukacja, wsparcie i narzdzia, które oferuje platforma, czyni midzynarodow sprzeda atw i dostpn dla kadego.

O eBay

eBay to jedna z najwikszych platform e-commerce na wiecie. Firma dziaa od 1995 roku. Tylko w 2021 roku warto brutto produktów dostpnych w serwisie wyniosa 20,7 mld USD, a osignite przez firm przychody wyniosy 10,4 mld USD, co stanowi wzrost o 17% rok do roku. Platform wyrónia dua liczba aukcji oraz jeden z najwikszych na wiecie katalogów produktów dostpnych dla kupujcych od rki, w którym znalazy si takie kategorie jak m.in. elektronika, ubrania, kosmetyki czy rzeczy do domu i ogrodu. W sumie dostpnych jest ponad 1,4 mld ofert pochodzcych ze 190 rynków na wiecie.

Slowa kluczowe: lubin
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,26845.html
Ten artykul byl czytany 92 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy ni? 350 znak?w
Znaczniki HTML: Wy?.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez u?ytkownik?w i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


RSS Ciekawostki: (wp.pl)
RSS Nasz Lubin: (Nasz Lubin)
RSS Forum Lubina:
Copyright © 2006-2025 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.015 sek.Lubin 1.0