
Ruszyy wypaty renty wdowiej z KRUS Oddziay regionalne i placówki terenowe Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spoecznego Rolników wy... »

Wakacje w Karkonoszach, nad Batykiem, na Mazurach lub za granic? Niezalenie od tego jak dobrze si do nich przygotujemy, czasem niespodziewana... »

Wrocawska firma Njord Energy stworzya innowacyjne rozwizanie, wykorzystujce autonomiczne latawce do efektywnego pozyskiwania energii wiatrowe... »

KINO MUZA LUBIN 11-31.07.2025 11-17.07.2025 11.07 Pitek 12:45, 14:15, 15:45 > Heidi ratuje rysia > Belg / ms 14:00, 1... »






Data dodania: 27 czerwca 2025 — Kategoria: Wiadomoci

23 czerwca 2025 roku podpisana zostaa umowa pomidzy Dolnolsk Sub Dróg i Kolei a firm BERGER Bau, obejmujca realizacj kolejnej inwestycji drogowo-inynieryjnej na Dolnym lsku. Jest to kompleksowa przebudowa wiaduktu w cigu ulicy Kuzienniczej w Jaworze – obiekcie zlokalizowanym w kilometrze 2+117 dawnej drogi wojewódzkiej nr 374.
Inwestycja o wartoci 6,8 mln z netto stanowi odpowied na wyzwania wynikajce z pogarszajcego si stanu technicznego istniejcej infrastruktury oraz rosncego natenia ruchu, zarówno koowego, jak i kolejowego. Obejmuje ona nie tylko rozbiórk istniejcego, wyeksploatowanego wiaduktu, ale równie budow nowego obiektu o konstrukcji zespolonej stalowo-betonowej, przebudow przylegego ukadu drogowego oraz pene wyposaenie i zabezpieczenie inynierskie. Gówne cele realizacji to poprawa bezpieczestwa i funkcjonalnoci drogi wojewódzkiej w tej czci Jawora, usprawnienie ukadu komunikacyjnego w miecie oraz dugofalowe wsparcie dla lokalnej infrastruktury transportowej. Zakoczenie prac planowane jest na 31 grudnia 2026 roku.
Nowa konstrukcja nad torami i drog
Nowy ustrój nony wiaduktu bdzie wykonany w technologii zespolonej, z wykorzystaniem elementów stalowych scalanych na placu budowy i uzupenianych o elbetowe pyty pomostowe betonowane na miejscu.
- Podpory obiektu zostan przebudowane i wzmocnione – m.in. poprzez wykonanie nowych fundamentów i ciosów podoyskowych oraz monta nowych oysk. Istotnym elementem bdzie wykonanie hydroizolacji i skutecznego odwodnienia pyty pomostowej, zabezpieczenie antykorozyjne wszystkich stalowych komponentów, a take pene wyposaenie w elementy bezpieczestwa: dylatacje, gzymsy, balustrady i oznakowanie – mówi Janusz Buhl, Dyrektor Budownictwa Mostowego firmy BERGER Bau.
Przebudowa dojazdów i korekta niwelety
W ramach prac przewidziano równie kompleksow przebudow dojazdów do wiaduktu – na odcinku o dugoci 183,85 m, z jezdni o zmiennej szerokoci od 7,34 do 8,00 metrów. Zaplanowano korekt niwelety drogi w celu dopasowania jej do geometrii nowego obiektu, wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni, wzmocnienie poboczy oraz instalacj znaków pomiarowych do dugofalowego monitoringu przemieszcze.
Organizacja prac nad czynn lini kolejow
Jednym z istotnych aspektów tej inwestycji jest jej realizacja nad czynn, wielotorow lini kolejow oraz drog powiatow. Ze wzgldu na bezpieczestwo i koordynacj z zarzdc infrastruktury kolejowej, harmonogram prac uwzgldnia wprowadzenie czasowych zamkni torowych – w szczególnoci w fazie demontau starego wiaduktu i usuwania materiaów budowlanych z torowiska. Monta nowej konstrukcji stalowej odbdzie si sekcyjnie, z uyciem cikiego sprztu dwigowego, a elementy bd scalane bezporednio na placu budowy.
Wyzwania projektowe i planowane technologie
Cho konstrukcja wiaduktu jest uznawana za standardow, realizacja nad aktywn infrastruktur kolejow wymaga przestrzegania procedur technologicznych i precyzyjnego harmonogramowania robót.
- BERGER Bau planuje wdroenie szeregu rozwiza technicznych, które umoliwi utrzymanie maksymalnego bezpieczestwa na kadym etapie inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego tempa realizacji. Zakres dziaa obejmie m.in. organizacj placu budowy z zachowaniem cigoci komunikacyjnej oraz przeprowadzenie niezbdnej wycinki drzew kolidujcych z now konstrukcj – mówi Janusz Buhl, Dyrektor Budownictwa Mostowego firmy BERGER Bau.
Korzyci dla regionu i lokalnej spoecznoci
W rezultacie przebudowy mieszkacy Jawora zyskaj nie tylko bezpieczniejszy i bardziej funkcjonalny wiadukt, ale take popraw przepustowoci drogi wojewódzkiej w tym newralgicznym punkcie komunikacyjnym.
- Zmodernizowany obiekt zapewni lepsze poczenie midzy dzielnicami miasta oraz poprawi dostpno do kluczowych tras regionalnych i krajowych. Inwestycja przeoy si równie na ograniczenie obecnych utrudnie, wynikajcych ze zego stanu technicznego istniejcej infrastruktury – wylicza Janusz Buhl, Dyrektor Budownictwa Mostowego firmy BERGER Bau.
Nowy kontrakt wpisuje si w szerokie portfolio wspópracy BERGER Bau z Dolnolsk Sub Dróg i Kolei. Obecnie spóka realizuje równolegle szereg inwestycji na zlecenie DSDiK, w tym remont drogi wojewódzkiej nr 340 na odcinku Bukowice–Rocisawice, przebudow odcinka drogi wojewódzkiej nr 333 od wza Legnica Pónoc do granicy miasta Legnica, modernizacj drogi wojewódzkiej nr 396 pomidzy miejscowociami Solniki Wielkie i Bierutów, remont DW 340 w rejonie Borkowic i S5 Trzebnica oraz przebudow DW 319 midzy granic województwa a miejscowoci Kotla. Do tego dochodz rozlege prace przy poprawie stanu technicznego drogi wojewódzkiej nr 324 Góra–Niechlów oraz budowa nowego mostu w miejscowoci Jugowice w cigu DW 383, jak równie kompleksowa rozbiórka i budowa obiektów inynieryjnych w miejscowoci Jaroszówka na drodze wojewódzkiej nr 335.
Grupa BERGER posiada 120-letnie dowiadczenie w brany budowlanej, charakteryzujce si innowacyjnym know-how z zakresu budownictwa i stale pogbiajcymi swoj wiedz ekspertami, dbajcymi o najwysz jako wykonywanych usug. Umiejtno wyczucia biecych potrzeb rynku, intuicja, otwarto na wyzwania, specjalistyczna wiedza w zakresie realizacji wymagajcych inwestycji budowlanych i pasja, z któr BERGER Bau podejmuje si opracowywania inteligentnych rozwiza otwierajcych nowe horyzonty, widoczne s w trakcie realizacji duych projektów. Firma realizuje zadania infrastrukturalne w kluczowych obszarach budowlanych, na przykad dotyczce budowy dróg, mostów, wznoszenia budynków i ochrony rodowiska. Grupa posiada spóki w Polsce, Niemczech, Czechach i na Sowacji.
Wszystkie komentarze umieszczane przez u?ytkownik?w i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.



