Jesienne porzdki na o...Jesie to wyjtkowy okres dla kadej wspólnoty mieszkaniowej. To moment, w którym zarzdcy musz zadba nie tylko o estetyk przest... »
Europejski Tydzie Tes...Tydzie testowania zosta zainicjowany w 2013 r. jako element wspólnych europejskich wysików na rzecz zwikszenia wykrywalnoci ... »
Odpi od pojazdu wart...Kryminalni z Lubina ustalili i zatrzymali 40-letniego mieszkaca miasta, który podejrzany jest o kradzie urzdzenia rozruchowego o warto... »
Oferty pracy – R...KGHM zaprasza do wspópracy wszystkich, którzy stawiaj sobie odwane i ambitne cele – s gotowi na realizacj codziennych wy... »




Data dodania: 23 padziernika 2025 — Kategoria: Wiadomoci

30 wrzenia 2025 roku firma BERGER Bau podpisaa umow z Zarzdem Dróg Wojewódzkich Województwa Lubuskiego na realizacj inwestycji polegajcej na budowie dwóch nowych mostów oraz przepustu w cigu drogi wojewódzkiej nr 138 w miejscowoci Ostrów. Warto kontraktu wynosi 8 757 838,83 z netto, a czas realizacji przedsiwzicia ustalono na 15 miesicy.
Projekt obejmuje szeroki zakres robót inynieryjnych i drogowych: na terenie administracyjnym gminy Sulcin (powiat sulciski, województwo lubuskie) powstan dwa nowe mosty – nad rzek Postomi (w km 16+589) oraz nad kanaem Mynówka (w km 16+780) – a take nowy przepust w km 16+661. Inwestycja jest elementem modernizacji ukadu komunikacyjnego drogi wojewódzkiej nr 138 i ma strategiczne znaczenie dla poprawy przepustowoci oraz bezpieczestwa ruchu na tym odcinku.
Nowe obiekty zastpuj istniejce konstrukcje, które od wielu lat nie speniay wspóczesnych standardów technicznych i bezpieczestwa. Mosty tymczasowe nad rzek Postomi i kanaem Mynówka zagwarantuj cigo ruchu drogowego i pieszego w trakcie trwania robót.
Zakres robót i zaoenia projektowe
Zgodnie z projektem, wszystkie istniejce obiekty – zarówno mosty, jak i przepust – zostan cakowicie rozebrane. Nowe konstrukcje zostan zaprojektowane i wykonane zgodnie z aktualnymi normami, okrelajcymi klasy obcienia mostów. Kady z obiektów zostanie przystosowany do klasy I obcienia pojazdami samochodowymi, co pozwoli na bezpieczne uytkowanie przez pojazdy cikie, a tym samym zwikszy trwao infrastruktury.
- Most nad rzek Postomi – dotychczasowy obiekt o rozpitoci 12,05 m i konstrukcji z betonowych dwigarów prefabrykowanych typu Gromnik – zostanie zastpiony now, elbetow konstrukcj przystosowan do obecnych wymaga. Obiekt zyska jezdni o wymaganej szerokoci, chodnik oraz wydzielon drog pieszo-rowerow, zabezpieczon balustradami i barieroporczami – mówi Piotr Królak, Kierownik Dziau Przygotowania Produkcji – Budownictwo Mostowe w firmie BERGER Bau i dodaje:
- Z kolei most nad kanaem Mynówka, dotd o rozpitoci 6,32 m, zostanie cakowicie przebudowany. Obok jezdni o nawierzchni bitumicznej przewidziano chodnik dla pieszych, co zwikszy komfort i bezpieczestwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt zakada równie zastpienie starego przepustu o rednicy 1,0 m now konstrukcj rurow z rury HDPE, przeniesion z kilometrau 16+607 na 16+661.
Mosty tymczasowe – klucz dla utrzymania pynnoci ruchu
W trakcie realizacji inwestycji wanym elementem organizacyjnym bdzie budowa mostów tymczasowych. BERGER Bau zaprojektuje i wykona obiekty nad rzek Postomi i kanaem Mynówka, które umoliwi wahadowy ruch samochodowy sterowany sygnalizacj wietln, z zapewnieniem cigoci komunikacji pieszej.
- Rozpito mostów tymczasowych zostaa dobrana w taku sposób, aby zminimalizowa ingerencj w koryta cieków wodnych, ograniczajc tym samym zakres robót ziemnych i nasypowych. Tymczasowa infrastruktura zostanie rozebrana po zakoczeniu zasadniczych prac, przywracajc teren do stanu pierwotnego – wyjania Piotr Królak, Kierownik Dziau Przygotowania Produkcji – Budownictwo Mostowe w firmie BERGER Bau
Realizacja wymagajca precyzyjnej koordynacji
Z technicznego punktu widzenia, przedsiwzicie stanowi jedno z bardziej zoonych zada infrastrukturalnych w regionie. Kluczowym wyzwaniem dla zespou BERGER Bau bdzie odpowiednie etapowanie prac, uwzgldniajce nie tylko roboty mostowe i drogowe, ale równie branowe prace towarzyszce – od wykonania kanalizacji deszczowej, po odwodnienie ukadu komunikacyjnego.
- Szczególnie wymagajcym elementem inwestycji bdzie realizacja gbokiego fundamentowania pod podporami mostów, co wymaga wysokiej precyzji i zastosowania zaawansowanych technologii budowlanych. W planie prac znajduj si m.in. roboty ziemne, wykonanie fundamentów, przyczóków i konstrukcji przse, izolacje, odwodnienia, monta desek gzymsowych, kap chodnikowych, barier i balustrad, a take finalne uoenie nawierzchni jezdni i chodników – wylicza Kierownik Dziau Przygotowania Produkcji – Budownictwo Mostowe w firmie BERGER Bau.
Cao uzupeni roboty porzdkowe, w tym profilowanie skarp, umocnienie stoków i dna rzeki, a take przywrócenie docelowej organizacji ruchu.
Modernizacja ukadu komunikacyjnego DW138
Inwestycja obejmuje nie tylko budow nowych mostów i przepustu, ale równie rozbudow drogi wojewódzkiej nr 138, korekt jej przebiegu oraz przebudow skrzyowa z innymi drogami. Projekt przewiduje równie wykonanie chodników, cieek pieszo-rowerowych, zjazdów oraz nowoczesnych urzdze bezpieczestwa ruchu, takich jak bariery ochronne i balustrady, a take budow systemu odwodnienia drogowego, obejmujcego wykonanie kanalizacji deszczowej w obrbie caego ukadu komunikacyjnego. Dziki temu inwestycja nie tylko poprawi bezpieczestwo i komfort uytkowników, ale równie przyczyni si do ochrony rodowiska naturalnego poprzez waciwe odprowadzanie wód opadowych.
Inwestycja w bezpieczestwo i rozwój regionu
Nowe mosty i przepust w Ostrowie stan si elementem infrastruktury o znaczeniu strategicznym dla poudniowej czci województwa lubuskiego. Dziki modernizacji DW138 znaczco poprawi si bezpieczestwo ruchu drogowego, a nowoczesne konstrukcje zapewni trwao i odporno na zwikszone natenie transportu.
- Inwestycja w Ostrowie to przykad realizacji, w której precyzja inynierska spotyka si z trosk o lokaln spoeczno. Modernizacja infrastruktury mostowej i drogowej nie tylko zwikszy komfort kierowców, pieszych i rowerzystów, ale równie wzmocni spójno komunikacyjn regionu, stanowic solidny fundament pod jego dalszy rozwój – podsumowuje Piotr Królak, Kierownik Dziau Przygotowania Produkcji – Budownictwo Mostowe w firmie BERGER Bau.
Grupa BERGER posiada 120-letnie dowiadczenie w brany budowlanej, charakteryzujce si innowacyjnym know-how z zakresu budownictwa i stale pogbiajcymi swoj wiedz ekspertami, dbajcymi o najwysz jako wykonywanych usug. Umiejtno wyczucia biecych potrzeb rynku, intuicja, otwarto na wyzwania, specjalistyczna wiedza w zakresie realizacji wymagajcych inwestycji budowlanych i pasja, z któr BERGER Bau podejmuje si opracowywania inteligentnych rozwiza otwierajcych nowe horyzonty, widoczne s w trakcie realizacji duych projektów. Firma realizuje zadania infrastrukturalne w kluczowych obszarach budowlanych, na przykad dotyczce budowy dróg, mostów, wznoszenia budynków i ochrony rodowiska. Grupa posiada spóki w Polsce, Niemczech, Czechach i na Sowacji.
Wszystkie komentarze umieszczane przez u?ytkownik?w i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.