Pierwszy kinowy tydzień w maju przyniesie moc emocjonujących seansów i gorących nowości. Na wielkich ekranach zagości brawurowa produkcja ... » Dzień Hutnika w KGHM
Miedziowy gigant kultywuje tradycje świąt branżowych, a Dzień Hutnika to obok Barbórki jedno z najważniejszych świąt w spółce. Hutn... » Chcesz 800+ – wy...
Błąd w numerze rachunku bankowego lub peselu dziecka to najczęstsze błędy, które pojawiają się we dokumentach wysyłanych do ZUS. Rozpatryw... » KGHM – Oferty pr...
KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... »
Data dodania: 28 grudnia 2018 — Kategoria: Wiadomości
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach konsumenta i radzi, jak uniknąć problemów w świąteczno-noworocznej gorączce.
Sweter bez guzików? Zabawka, która nie działa? Brak stron w książce? UOKiK radzi, by reklamować trefny towar. „Poproś Mikołaja o paragon lub inny dowód zakupu. Na reklamację masz dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny” – wskazuje UOKiK.
Jeśli wada jest istotna, można żądać nawet zwrotu pieniędzy. Sprzedawca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał.
Przed sylwestrowym wieczorem UOKiK przypomina, że reklamować można również nieudaną fryzurę lub makijaż.
„Najlepiej zrób to jak najszybciej i wyznacz termin na poprawki. Możesz żądać niezbędnych poprawek, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny, rabatu… Pamiętaj jednak, że zwrotu pieniędzy masz prawo wymagać wtedy, kiedy wada jest istotna (np. usługa fryzjerska zniszczyła ci włosy lub zabieg kosmetyczny spowodował chorobę)” – czytamy w komunikacie.
Jeśli zabieg kosmetyczny trzeba było poprawiać w innym gabinecie, można domagać się zwrotu kosztów. Aby udowodnić szkodę i wystąpić o odszkodowanie, trzeba jednak posiadać rachunki.
Źródło: UOKiK
aba/Kurier PAP
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!