KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... » Wolontariusze KGHM pos...
Kolejne sadzonki dębów, buków i sosen już rosną na terenach leśnych wokół Huty Miedzi Głogów. Posadzone dziś sosny st... » Jak wybrać odpowiednią...
Sprawdź jak tworzyć sprzedające ogłoszenia lokalne wybierając odpowiednie kategorie w serwisie ogłoszeniowym. Jak wybrać odpowiednią kategori... » Kolejne cztery brygady...
Już w ten weekend w dniach 27.04- 28.04 w czterech brygadach OT prawie 200 ochotników po szkoleniu podstawowym w obecności zaproszonych ... »
Data dodania: 21 lipca 2020 — Kategoria: Wiadomości
Praca urzędnika
w starostwie powiatowym, czy urzędzie miasta wydaje się dobrym wyborem. Wszak
warunki są całkiem dobre, a po klika latach być może otrzyma się awans.
Oczywiście trzeba tutaj jeszcze wspomnieć o zasadach wynagrodzenia, gdzie poza
wypłatą, zazwyczaj raz do roku można liczyć na premię. Ale jakie kalifikacje
trzeba spełniać, aby otrzymać taką posadę?
Wykształcenie ma znaczenie
Praca urzędnika jest na pewno ciekawym wyborem. Ale trzeba też
zdawać sobie sprawę, że ilość chętnych na jedno stanowisko jest naprawdę spora.
Zatem nie tak łatwo się dostać. Na samym początku niezbędne jest spełnienie
wymagań formalnych, które najczęściej obejmują posiadanie wykształcenia
wyższego, bądź też średniego i doświadczenia na danym stanowisku. Nie można być
też karanym- choć to oczywiste. Kolejnym ważnym czynnikiem jest znajomość
przepisów prawa dotyczących danej jednostki terytorialnej.
Wymogi formalne spełnione- co dalej?
Po spełnieniu wymogów formalnych można zgłosić swoją kandydaturę. Możliwości
jest kilka. Otóż jedną z opcji jest wysłanie CV drogą e-mailową, bądź też
osobiście je zanieść do urzędu, można także wysłać je listem. Pamiętajcie
jednak, że składać CV należy tylko i wyłącznie, gdy spełnia się określone
wymogi formalne. Teraz pozostaje czekać na informacje zwrotną. Wszyscy
kandydaci, którzy spełniają owe wymagania zostaną zakwalifikowani do dalszego
etapu rekrutacji, którym jest egzamin. Ma on najczęściej formę testu, choć
zdarzają się także takie z pytaniami otwartymi. Jeżeli kandydatów jest bardzo mało,
może być to także egzamin ustny. Po napisaniu czy też odpowiedziach ustnych
każdy kandydat uzyskuje ilość punktów odpowiadającą jego wiedzy. Tylko kilka
najlepszych osób zostaje zaproszonych do ostatniego etapu, jakim jest rozmowa
kwalifikacyjna.
Praca urzędnika- prestiż i dobre zarobki
Niewątpliwie praca urzędnika jest prestiżowa, jednocześnie jest się chronionym
przez przepisy prawne dotyczące urzędników państwowych. Choć na samym początku
zarobki nie są nad wyraz duże, to jednak po kilku latach mogą oscylować na
poziomie 3500 złotych. Jednak swoją karierę zazwyczaj rozpoczyna się od pensji
minimalnej. Oczywiście co roku można liczyć na dodatkową premię.
Zatem jeżeli szukacie ciekawych ofert pracy, to koniecznie
sprawdźcie te na portalu Pracuj.pl.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!