Niedziela, 28 kwietnia 2024 r.   Imieniny: Pawła, Walerii, Ludwika
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 121

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Fotowoltaika Lubin

Wiadomości z Lubina
Jak wybrać odpowiednią kategorię dla Twojego ogłoszenia, aby było jeszcze bardziej skuteczne? Jak wybrać odpowiednią...
Sprawdź jak tworzyć sprzedające ogłoszenia lokalne wybierając odpowiednie kategorie w serwisie ogłoszeniowym. Jak wybrać odpowiednią kategori... »Kolejne cztery brygady rosną w siłę Kolejne cztery brygady...
Już w ten weekend w dniach 27.04- 28.04 w czterech brygadach OT prawie 200 ochotników po szkoleniu podstawowym w obecności zaproszonych ... »ZOO Lubin - Wieże dla oknówek ZOO Lubin - Wieże dla ...
Ogród zoologiczny w Lubinie z dumą informuje, że kontynuując ideę pomocy ptakom, zamontował dwie wieże lęgowe dla jaskółek okn&oacu... »Rozlicz PIT do 30 kwietnia Rozlicz PIT do 30 kwie...
Zeznania podatkowe PIT za 2023 r. trzeba złożyć do 30 kwietnia 2024 r. Tego dnia urzędy skarbowe będą czynne do godz. 18:00. Najprostszą... »

» archiwum wiadomości


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...Zagłębie Lubin w piłce ręczej kobiet i mężczyzn zdobyło Mistrzostwo Polski w sezonie 2006/2007?

Magazyn elubin.pl



Tanie części zamienne w Ucando



polec prawnika.pl

silesianseo.pll






Wiadomosci z Lubina i okolic
Polski EVAN z największym zasięgiem na świecie, na jednym ładowaniu?
Data dodania: 11 czerwca 2023 — Kategoria: Wiadomości

Polski EVAN z największym zasięgiem na świecie, na jednym ładowaniu?

Zgorzelecka firma Innovation AG postanowiła przetestować realny zasięg swoich flagowych pojazdów elektrycznych EVAN, wyjeżdżając nimi na trasy dolnośląskie. Jadąc zgodnie z przepisami, w normalnym ruchu drogowym, pojazdy wyruszyły z podnóża Gór Izerskich i przejechały blisko 400 km, mijając kolejno Jelenią Górę, Jawor, Lublin, Polkowice, Chocianów, Zieloną Górę, po czym wróciły do siedziby Innovation AG w Zgorzelcu.

Trasa została zaplanowana nieprzypadkowo – wymienione miasta, to siedziby wiodących klastrów energii. W tym miejscu przypomnieć należy, że polski EVAN powstał właśnie w Hubie Innowacji klastra zgorzeleckiego, którego założycielem i wieloletnim prezesem był Albert Gryszczuk, biznesmen, innowator i właściciel Innovation AG.

W poniedziałek 5 czerwca ze Zgorzelca wyjechały dwa EVANy , które zespół inżynierów i mechaników Innovation AG, pod kierownictwem Alberta i Piotra Gryszczuków, zbudował w tym roku na potrzeby projektu NCBiR.

- Spodziewamy się, że auta, na jednym ładowaniu, będą w stanie przejechać odległość niedostępną dla żadnych innych elektrycznych dostawczaków, na świecie. Wskazują na to nasze obliczenia, oparte na wyjątkowych parametrach EVANa. Zaprojektowaliśmy całkowicie nowe auto, z własną ramą, własną kabiną i własnym zawieszaniem. Nasi konstruktorzy opracowali też autorski system zarządzania pojazdem. Można powiedzieć, że zgorzelecki startup z tłem rajdowym i klastrowym, przy wsparciu NCBiR, stworzył projekt, z którego może być dumna cała Polska – podkreślał Albert Gryszczuk.

Oczekiwania zespołu miały też swoje mocne podstawy, wynikające z przeprowadzonych w kwietniu testów dla NCBiR. Jako zwycięzcy poprzednich etapów konkursu, Innovation AG ze Zgorzelca oraz Autobox Innovation ze Starachowic, dostarczyć mieli jeżdżące (dopuszczone do ruchu) prototypy swoich pojazdów. W ramach oceny NCBiR samochody poddane zostały szeregowi testów określających m.in. ich zdolności przewozowe czy zasięg. Najwyższe noty otrzymała właśnie konstrukcja od Innovation AG. Zespół ekspertów oceniał każdy z projektów również przez pryzmat przygotowania do komercjalizacji. Prototyp stworzony w Zgorzelcu otrzymał imponujący wynik 98 punktów na 100 możliwych. Maksymalne noty uzyskano m.in. w kategorii zasięgu, wyposażenia opcjonalnego czy prognozowanego udziału w przychodzie z komercjalizacji technologii zależnych. Trzeba zauważyć, że uzyskany przez prototyp wynik zdecydowanie wykraczał poza - wymagane w konkursie - 250 km zasięgu. W testach NCBiR prototyp EVANa, przy obciążeniu wynoszącym 1000 kg, uzyskał wynik aż 343,3 km! 

Ile zatem pojazd może przejechać bez pełnego załadunku?

Trasa zaplanowana przez Innovation AG dla swoich pojazdów wynosiła ponad 350km. Co ważne, nie było żadnej taryfy ulgowej. EVANy jechały w trybie mieszanym - w trasie oraz w ruchu miejskim. Po zameldowaniu się kolejno w Jeleniej Górze, Jaworze i Legnicy, kierowcy raportowali bardzo dobry stan baterii, wynoszący aż 71%! Dawało to realne szanse na finalne pokonanie dystansu około 400 km. Do Zielonej Góry zostało 115km. Po przejechaniu 222 km stan naładowania baterii wynosił jeszcze 46% w aucie zabudowanym. Drugi pojazd (tzw. flat), bez zabudowy, zgłaszał jeszcze lepszy wynik – aż 50%. Po opuszczeniu Zielonej Góry, w drodze powrotnej do Zgorzelca, ekipę Innovation AG zaskoczyła zmienna aura i ulewny deszcz. Pogoda oraz wyjątkowo wymagające trasy zachodniego Dolnego Śląska, nie sprzyjały ekonomicznej jeździe. Na takie zasady godzono się jednak od początku. Nikogo nie interesowały testy dostawczych elektryków w sterylnych warunkach. Po 350 km w jednym z aut bateria wskazywała jeszcze 19%. Taki zapas pozwolił wydłużyć trasę i przejechać dodatkowe kilometry przed bezpośrednim powrotem do bazy.

Końcowy wynik ucieszył wszystkich - 396 km! Zespół Innovation AG zagrał vabank i pojechał, aż do ostatecznego wyczerpania baterii.

Test zakończono po godz. 1 w nocy. Jak żartobliwie stwierdził Piotr Gryszczuk:

- Blisko 400 km zasięgu, na jednym ładowaniu to całkiem niezły wynik dla dostawczaka, biorąc pod uwagę fakt, że baterie i system zarządzania autem czekają jeszcze optymalizacje. 

Wedle najlepszej dostępnej wiedzy, nikomu na świecie, dotychczas, nie udało się osiągnąć lepszego wyniku w klasie elektrycznych pojazdów dostawczych.

Innovation AG ze Zgorzelca, od ponad 20 lat specjalizuje się w przebudowach i remontach pojazdów rajdowych i zadaniowych. Ostatnie kilka lat, to rozwój technologii ekokonwersji i elektromobilności, co w Zgorzelcu dało efekt w postaci konstrukcji EVANA, czyli polskiego auta dostawczego, budowanego przez Innovation AG w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Spółka od podstaw stworzyła projekt elektrycznego vana o napędzie bateryjnym. Auto bazuje na autorskiej, opracowanej samodzielnie, platformie o nazwie EAGLE (Orzeł), na którą składają się:

  • podwozie,
  • układ hamulcowy,
  • układ napędowy,
  • układ kierowniczy,
  • zawieszenie.

Wszystkie kluczowe elementy platformy, jak również cały projekt techniczny, są autorstwem polskich inżynierów i mechaników.

O firmie zrobiło się głośno pod koniec 2018 r., kiedy zaprezentowała Sokoła 4x4, czyli pierwszy polski, w pełni elektryczny, pojazd stworzony metodą ekokonwersji oraz ogłosiła plany startu zbudowanym przez siebie elektrycznym autem w Rajdzie Dakar.

Na bazie ekokonwersji inżynierowie Innovation AG opracowali samochody, które znalazły zastosowanie w kopalniach, parkach narodowych oraz w pracy "na ostatniej mili" m.in. dla największej polskiej firmy kurierskiej.
Pod koniec 2020 roku w Hubie Innowacji Innovation AG powstało pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczne, które już obsługuje największy w kraju kompleks farm fotowoltaicznych zrealizowany pod Zgorzelcem, w ramach klastra energii – ZKlaster

 

Slowa kluczowe: lubin
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,25030.html
Ten artykul byl czytany 133 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy niї 350 znakуw
Znaczniki HTML: Wyі.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez uїytkownikуw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


Copyright © 2006-2024 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.010 sek.Lubin 1.0