KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... » Wolontariusze KGHM pos...
Kolejne sadzonki dębów, buków i sosen już rosną na terenach leśnych wokół Huty Miedzi Głogów. Posadzone dziś sosny st... » Jak wybrać odpowiednią...
Sprawdź jak tworzyć sprzedające ogłoszenia lokalne wybierając odpowiednie kategorie w serwisie ogłoszeniowym. Jak wybrać odpowiednią kategori... » Kolejne cztery brygady...
Już w ten weekend w dniach 27.04- 28.04 w czterech brygadach OT prawie 200 ochotników po szkoleniu podstawowym w obecności zaproszonych ... »
Data dodania: 01 lipca 2023 — Kategoria: Wiadomości
Wraz z ostatnim dzwonkiem, zakończyły się również zajęcia edukacyjne realizowane przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach Kampanii Kolejowe ABC II w roku szkolnym 2022/2023.
W trakcie minionych dziesięciu miesięcy Rogatek, idol najmłodszych, pojawił się niemal we wszystkich województwach, udzielając cennych lekcji z zakresu bezpieczeństwa na kolei i nie tylko. Uwielbiany przez dzieci nosorożec odwiedził w tym celu 189 placówek ucząc łącznie 6 397 uczniów z całej Polski.
Prowadzenie zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym ma na celu ograniczenie liczby wypadków na torach kolejowych, aby to osiągnąć prowadzone są interaktywne zajęcia edukacyjne w ramach projektu Kampania Kolejowe ABC II, które sprzyjają wyrobieniu wśród dzieci od najmłodszych lat, prawidłowych zachowań na przejazdach kolejowo-drogowych, dworcach, peronach i w pociągach. Podczas niemal 11 000 minut trwania zajęć w roku szkolnym 2022/2023 dzieci miały okazję poznać najważniejsze zasady bezpieczeństwa – to bardzo ważne, bo przecież w przyszłości to właśnie oni staną się podróżnymi, kierowcami i pieszymi. Aby dotrzeć do jak największej liczby uczniów, w ramach Kampanii Kolejowe ABC II regularnie publikowane były również treści edukacyjne w najsłynniejszym dzienniku elektronicznym Librus, dzięki którym działania związane z bezpieczeństwem mogły dotrzeć do dzieci za pośrednictwem najbliższych dla nich osób, czyli rodziców i nauczycieli.
Ogromną popularnością cieszyły się także zrealizowane w ramach kampanii konkursy ogólnopolskie o tematyce bezpieczeństwa na terenach kolejowych, „Kierunek – Bezpieczeństwo” oraz „Akcja Bezpieczeństwo”. Zaangażowało się w nie ponad 3 200 szkół i blisko 60 000 uczniów, a łączna liczba otrzymanych prac przekroczyła liczbę 6 000. Ich różnorodność, dopracowanie i przede wszystkim tematyka udowodniły, że Kampania Kolejowe ABC II przynosi dobre efekty w edukowaniu najmłodszych.
„Przez cały rok szkolny 2022/2023 w ramach Kampanii Kolejowe ABC II Urząd Transportu Kolejowego prowadził działania, dzięki którym młodzi ludzie mogli zdobyć i utrwalić wiedzę z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Ogromne zainteresowanie organizowanymi przez UTK zajęciami edukacyjnymi, czy też wspaniałe prace plastyczne i filmowe, które zostały wysłane w ramach obu ogólnopolskich konkursów przeznaczonych dla szkół podstawowych pokazują jak duża jest potrzeba takich działań. Z doświadczenia wiemy, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego Kampania Kolejowe ABC II osiąga tak dobre rezultaty” – powiedział dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Co prawda zajęcia w szkole się zakończyły, ale to jeszcze nie koniec działań w ramach Kampanii Kolejowe ABC II. W sezonie letnim zorganizowane zostaną liczne pikniki, na których dzieci będą mogły poszerzać swoją wiedzę poprzez dobrą zabawę. Najbliższy z nich odbędzie się 8 lipca w Helu, a do końca wakacji Kampania zawita również do Świnoujścia (15 lipca), Wisły (22 lipca) oraz Darłowa (19 sierpnia). W trakcie pikników będzie możliwość wzięcia udziału w słynnej grze terenowej, na Stacjach SuperMocy, uczestnicy otrzymają naklejki za wykonanie zadań sprawdzających ich wiedzę z zakresu bezpieczeństwa na obszarach kolejowych. Gośćmi specjalnymi pikników będą m.in. Dariusz Wieteska, Monika Pyrek, Piotr Gruszka oraz CeZik, a muzyczne wrażenia podczas wyjątkowych koncertów zapewnią: AniKa Dąbrowska, Oskar Cyms, Natasza Urbańska oraz Magda Bereda.
Dodatkowo w okresie wakacyjnym o bezpieczeństwie przypominać będą specjalne, obklejone w barwy Kampanii Kolejowe ABC II pociągi o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. Najnowszym mobilnym ambasadorem jest skład PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który został oficjalnie zaprezentowany przed podróżnymi w trakcie konferencji „Pociąg do bezpieczeństwa”, zorganizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego 14 czerwca w Gdańsku.
Więcej informacji na temat działań Kampanii Kolejowe ABC II odnaleźć można na stronie
www.kolejoweabc.pl oraz na mediach społecznościowych: Facebooku, Instagramie i TikToku.
www: kolejoweabc.pl
Facebook: @kampania.kolejowe.abc
Instagram: @kolejowe_abc
TikTok: @kolejowe.abc
Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii
informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym
zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu
Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Kontakt: kolejoweabc@partnersi.com.pl
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!