Sobota, 27 kwietnia 2024 r.   Imieniny: Teofila, Zyty, Żywisława
Witaj, Społecznosć Lubina gość! Zarejestruj się lub Zaloguj do serwisu | Ilość osób online 144

Portal Lubina


UWAGA! Ten serwis uzywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegladarki oznacza zgode na to) ->>


Fotowoltaika Lubin

Wiadomości z Lubina
Kolejne cztery brygady rosną w siłę Kolejne cztery brygady...
Już w ten weekend w dniach 27.04- 28.04 w czterech brygadach OT prawie 200 ochotników po szkoleniu podstawowym w obecności zaproszonych ... »ZOO Lubin - Wieże dla oknówek ZOO Lubin - Wieże dla ...
Ogród zoologiczny w Lubinie z dumą informuje, że kontynuując ideę pomocy ptakom, zamontował dwie wieże lęgowe dla jaskółek okn&oacu... »Rozlicz PIT do 30 kwietnia Rozlicz PIT do 30 kwie...
Zeznania podatkowe PIT za 2023 r. trzeba złożyć do 30 kwietnia 2024 r. Tego dnia urzędy skarbowe będą czynne do godz. 18:00. Najprostszą... »Czy warto od razu przejść na emeryturę? Czy warto od razu prze...
Wielu seniorów zastanawia się czy warto od razu po osiągnięciu wieku emerytalnego zrezygnować z pracy? Nie zawsze to się opłaca. Jeżeli po... »

» archiwum wiadomości


Twoja wyszukiwarka

Zdrowie
Edukacja
Miasto
Lokale

Czy wiesz, że...?
Czy wiesz, że?...pierwsze wzmianki o Lubinie pochodzą z drugiej połowy XII wieku?

Magazyn elubin.pl



Tanie części zamienne w Ucando



polec prawnika.pl

silesianseo.pll






Wiadomosci z Lubina i okolic
Edukując dzieci dziś, tworzymy bezpieczniejsze jutro . O fenomenie Kampanii Kolejowe ABC II
Data dodania: 14 września 2023 — Kategoria: Wiadomości

Edukując dzieci dziś, tworzymy bezpieczniejsze jutro . O fenomenie Kampanii Kolejowe ABC II

Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego stanowi przykład dobrych praktyk w dziedzinie edukacji z zakresu bezpieczeństwa. Dzięki wartościowym treściom przekazywanym w przystępny sposób grono odbiorców projektu cały czas rośnie. Nosorożec Rogatek, bohater Kampanii Kolejowe ABC II, od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dzieci i ich rodziców. Na czym polega fenomen kampanii edukacyjnej Urzędu Transportu Kolejowego?

Podstawowym założeniem Kampanii Kolejowe ABC II jest edukacja z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych, przed przejazdami kolejowo-drogowymi, na stacjach i w pociągach. Wykorzystanie zróżnicowanych form interakcji z odbiorcami pokazuje, że uczyć można na wiele sposobów. W ramach projektu Urząd prowadzi zajęcia w szkołach i przedszkolach, organizuje bezpośrednie spotkania edukacyjne i prowadzi szeroko zakrojoną komunikację w mediach i w internecie.

„Edukując dzieci dziś, tworzymy również bezpieczniejsze jutro. Wszystkie działania realizowane w ramach naszej kampanii okazały się niezwykle atrakcyjne, co wynika bezpośrednio z ich formy i wartościowego przekazu. To właśnie w tym tkwi fenomen Kampanii Kolejowe ABC II. Dzieci śledzą przygody nosorożca Rogatka i jego przyjaciół, a to pomaga zakorzenić bezpieczne nawyki” – podkreśla dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Edukatorzy Kampanii Kolejowe ABC II w roku szkolnym 2022/2023 odwiedzili blisko 200 placówek (w tym szkół podstawowych i przedszkoli), w których za pomocą multimedialnych i interaktywnych narzędzi przekazywali dzieciom wiedzę dotyczącą zasad bezpieczeństwa w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych, torów, stacji czy dworców kolejowych. Forma nauki, którą Urząd Transportu Kolejowego oferuje najmłodszym, jest skuteczna dzięki połączeniu edukacji i zabawy.

Siłą projektu jest rozpoznawalna i lubiana przez dzieci postać nosorożca Rogatka. Ma on swoich wiernych fanów w niemalże każdej grupie wiekowej i konsekwentnie podbija serca internautów. Przyczynia się do tego obecność Kampanii Kolejowe ABC II w mediach społecznościowych, w tym na Tiktoku, gdzie regularnie publikowane są filmiki z przesłaniem edukacyjnym wpisujące się w aktualne trendy.

Spoty z nosorożcem Rogatkiem, który przypomina dzieciom i dorosłym o zasadach bezpieczeństwa na kolei, emitowane są w telewizji, kinach, na terenach kolejowych oraz w pociągach. Na kanale Youtube ukazały się również w wersjach interaktywnych, w których odbiorca – dzięki swoim decyzjom – może pomóc bohaterom wybrać właściwą drogę. Kampania Kolejowe ABC II funkcjonuje także w przestrzeni miejskiej – na przystankach i głównych ulicach miast można zobaczyć billboardy i citylighty z edukacyjnym przesłaniem. Dodatkowo na terenie całej Polski podróżują mobilni ambasadorzy kampanii – lokomotywa PKP Intercity w barwach Kampanii Kolejowe ABC II i hasłem „Bezpieczeństwo – ważna sprawa, na kolei to podstawa”, skład Kolei Małopolskich oraz dwa składy PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Stanowi to nie lada atrakcję dla fanów, którzy każdego dnia wypatrują pociągów, dzielą się ich zdjęciami i nagraniami w mediach społecznościowych.

Istotną częścią działań są również rodzinne pikniki edukacyjne, które przez całe wakacje stwarzały idealne środowisko do nauki na świeżym powietrzu. Wydarzenia skierowane były nie tylko do najmłodszych – organizatorzy wierzą, że na naukę zasad bezpieczeństwa nigdy nie jest za późno, dlatego z atrakcyjnej formy spotkań mogli czerpać również dorośli. Potwierdzeniem jest duża frekwencja na każdym wydarzeniu plenerowym organizowanym przez Urząd Transportu Kolejowego. W piknikach wzięło udział łącznie ponad 34 tys. osób.

Ogromne wrażenie na uczestnikach wydarzeń plenerowych zrobiły wideomappingi 3D, stanowiące połączenie najnowszej technologii i storytellingu. Takie zapierające dech w piersiach widowiska były wyjątkowymi atrakcjami podczas Zimowego Pikniku Rodzinnego we Wrocławiu oraz Letniego Pikniku w Lublinie. W każdy wideomapping wplecione zostały prace, które zwyciężyły w konkursach ogólnopolskich organizowanych podczas roku szkolnego 2022/2023.

Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest dofinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.kolejoweabc.pl oraz na profilach Kampanii Kolejowe ABC II na Facebooku, Instagramie i TikToku.

www.kolejoweabc.pl
Facebook: @kampania.kolejowe.abc 
Instagram: @kolejowe_abc 
TikTok: @kolejowe.abc

YT: @UTKKolejoweABC

 

Slowa kluczowe: lubin
Wyslij link znajomemu: http://elubin.pl/wiadomosci,25340.html
Ten artykul byl czytany 218 razy.


brak komentarzy

Napisz komentarz!

Twoje imie: *
Twoj komentarz: *
komentarz nie moze byc dluzszy niї 350 znakуw
Znaczniki HTML: Wyі.
BBCode: Wlaczone

Dostepne znaczniki:
[i] pochylenie [/i]
[b] pogrubienie [/b]
[u] podkreslenie [/u]


* - wymagane pola do dodania komentarza.

Wszystkie komentarze umieszczane przez uїytkownikуw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzaj±cych.


Copyright © 2006-2024 Portal miasta Lubina.
Strona wygenerowana w 0.013 sek.Lubin 1.0