Wielu seniorów zastanawia się czy warto od razu po osiągnięciu wieku emerytalnego zrezygnować z pracy? Nie zawsze to się opłaca. Jeżeli po... » Oferty pracy PUP Lubin...
Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Szczegółowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... » ĆWICZENIA VI KOMPANII ...
23 kwietnia bieżącego roku w godzinach 09 – 14. Na terenie lubińskiej giełdy i stadionu piłkarskiego odbyły się ćwiczenia dowódczo... » Ostatnie przymrozki i ...
Kilka ostatnich mroźnych nocy może mieć katastrofalne skutki dla sadowników i właścicieli winnic. W wielu ogrodach nie będzie w tym roku j... »
Data dodania: 23 września 2014 — Kategoria: Wiadomości
Mamy już za sobą kolejny koncert muzyki organowej w kościele pod wezwaniem Świętej Marii Dominiki Mazzarello w Krzeczynie.
Właściwie można by powiedzieć, że w Lubinie, ale świadomość tego, iż ta świątynia mieści się na terenie miasta jest znikoma.
Gmina wiejska rozpoczyna się za murkiem okalającym kościół. Koncert, o którym piszę, był trzecim w tym roku. Trzeba zaznaczyć, że mamy też do czynienia z trzecią edycją KRZECZYŃSKICH SPOTKAŃ ORGANOWYCH. O tym już wspominaliśmy na stronach naszego portalu.
W niedzielę - 21 września 2014 r. - do krzeczyńskiej świątyni przybyło dwóch muzyków: Diana Pradella - skrzypaczka i wokalistka oraz Paweł Ożga - organista.
W ich wykonaniu mogliśmy wysłuchać utworów z różnych epok. Koncert rozpoczął i zakończył utwór współczesnego kompozytora amerykańskiego Gordona Younga. Bardzo efektowna kompozycja „Trumpet Voluntary" rozpoczęła koncert, a najbardziej znana „Preludium in classic style" zakończyła.
Następnie włączyły się do gry skrzypce pod palcami Diany Pradelli. Usłyszeliśmy bardzo popularny utwór „Aria na strunie G", który pochodzi ze suity orkiestrowej Johanna Sebastiana Bacha umiejscowionej w katalogu Schmidera pod numerem 1068.
Duet skrzypiec i organów mogliśmy usłyszeć także w następnym utworze Bacha Sicilianie g-moll z pierwszej suity na skrzypce solo lipskiego kantora. Kolejny utwór to była sławna Ave Maria Charles Gounoda, który to kompozytor wykorzystał, jako podkład, Preludium C-dur z pierwszego tomu Das Wohltemperierte Klavier Johanna Sebastiana Bacha.
Następne dwa utwory były autorstwa Jerzego Fryderyka Haendla. Pieśń „Przybycie królowej Saby" z oratorium Solomon wykonane na organach solo oraz „Lascia chio pianga" z opery Almira ukazały, tym razem, kunszt wokalny Diany Pradelli. Mogliśmy też wysłuchać „Ave verum corpus" Wolganga Amadeusza Mozarta i „Panis angelicus" Cesara Francka.
Ciekawostką koncertu było wykonanie trzech utworów o takim samym tytule „Ave Maria", czyli po prostu „Zdrowaś Mario".
Oprócz wspomnianego wcześniej utworu Gounoda/Bacha usłyszeliśmy wersję Jacquesa Arcadelta oraz kompozytora o polskich korzeniach, nazywającego się Henri Seroka (w 1969 roku wystąpił, jako piosenkarz, na Festiwalu w Sopocie). Po koncercie publiczność nagrodziła wykonawców rzęsistymi oklaskami.
Organizatorzy zapraszają na ostatni już koncert z cyklu III KRZECZYŃSKICH KONCERTÓW ORGANOWYCH na niedzielę 28 września, na godzinę 12:30. Wykonawcą będzie organista Wojciech Mazur, a w repertuarze utwory Jana Sebastiana Bacha, Feliksa Mendelsohna-Bartholdiego, Jana Brahmsa i Sigfrieda Karg-Elerta.
Paweł Niewodniczański
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!