Wielu seniorów zastanawia się czy warto od razu po osiągnięciu wieku emerytalnego zrezygnować z pracy? Nie zawsze to się opłaca. Jeżeli po... » Oferty pracy PUP Lubin...
Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Szczegółowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... » ĆWICZENIA VI KOMPANII ...
23 kwietnia bieżącego roku w godzinach 09 – 14. Na terenie lubińskiej giełdy i stadionu piłkarskiego odbyły się ćwiczenia dowódczo... » Ostatnie przymrozki i ...
Kilka ostatnich mroźnych nocy może mieć katastrofalne skutki dla sadowników i właścicieli winnic. W wielu ogrodach nie będzie w tym roku j... »
Data dodania: 04 kwietnia 2017 — Kategoria: Wiadomości
To, że pociągi osobowe wrócą do Lubina w 2020 roku wydaje się być przesądzone. Do przetargu ogłoszonego przez PLK na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów zgłosiło się czterech oferentów.
Harmonogram prac torowych
Na pierwszy ogień pójdzie stacja Lubin Górniczy, którą PKP PLK zajmie się w czwartym kwartale 2017. Prace potrwają tam do lata 2019. Odcinek Lubin Górniczy – Legnica będzie remontowany od czwartego kwartału 2018 r. do jesieni 2020. Odcinek Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów będzie natomiast naprawiany od trzeciego kwartału 2019 r. do czwartego kwartału 2020 r. – informuje portal Rynek Kolejowy.
Na stacji Lubin Górniczy zbudowane zostaną dwa nowe perony (peron nr 1 przydworcowy o wysokości 76 cm i długości 200 m, peron nr 2 wyspowy dwukrawędziowy o wysokości 76 cm i długości 200 m). Pojawi się mała architektura (wiaty peronowe, ławki, gabloty). Zakres prac na stacji Lubin Górniczy nie uwzględnia budowy przejścia podziemnego lub kładki nad torami, a zmiana zakresu rzeczowego projektu jest niemożliwa z uwagi na stopień zaawansowania projekt – informuje portal.
Rewitalizacja
Rewitalizowana trasa (nr 289) przebiega przez teren
Zagłębia Miedziowego. Głównym efektem wykonanych robót będzie poprawa
systemu komunikacji na Dolnym Śląsku. To możliwość uruchomienia
dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia
Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Istotnie
zmienią się warunki dla transportu towarowego. Przewozy będą szybsze i
sprawniejsze. Dwukrotnie szybciej pojadą pociągi – składy pasażerskie do
120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Rewitalizacja linii zostanie
zakończona w 2020 r. Szacunkowy koszt to 250 mln zł – informuje PKP PLK.
PKP PLK podaje, że na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Obiekty będą dobrze oświetlone i wyraźnie oznakowane. Uwzględniony jest odpowiedni dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością.
PKP PLK planuje budowę nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej). Nowy peron będzie wyposażony w pochylnie od strony przejazdu przy ul. Marii Skłodowskiej Curie.
Więcej tutaj
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!