Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Szczegółowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... » ĆWICZENIA VI KOMPANII ...
23 kwietnia bieżącego roku w godzinach 09 – 14. Na terenie lubińskiej giełdy i stadionu piłkarskiego odbyły się ćwiczenia dowódczo... » Ostatnie przymrozki i ...
Kilka ostatnich mroźnych nocy może mieć katastrofalne skutki dla sadowników i właścicieli winnic. W wielu ogrodach nie będzie w tym roku j... » „NiepokalanaR...
Sieć kin Helios prezentuje najnowszy film grozy, opowiadający o klasztorze, który choć wydaje się być oazą spokoju, kryje w sobie niebezpi... »
Data dodania: 06 marca 2018 — Kategoria: Wiadomości
Każda z dróg ma swojego administratora, który jest zobowiązany do utrzymywania w należytym stanie jej nawierzchni oraz do okresowych kontroli jej stanu i dokonywania koniecznych napraw i konserwacji. Nad drogami krajowymi nadzór sprawuje generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad. Odpowiednio za swoje drogi odpowiadają gmina, powiat i województwo
Jazda niektórymi drogami powiatowymi przebiegającymi przez gminę Rudna bywa karkołomna, dlatego tym tekstem rozpoczynamy cykl przeglądu stanu technicznego dróg zarządzanych przez Powiat Lubiński. Zadania publiczne w zakresie zarządzania drogami powiatowymi na terenie naszej gminy zarząd powiatu powierzył Gminie Ścinawa. Na mocy porozumienia ze starostą lubińskim za drogi powiatowe o długości 70,281 km w gminie Rudna odpowiada Zakład Gospodarki Komunalnej w Ścinawie spółka z. o. o. z siedzibą w Lasowicach 48, tel. 76 841 26 36.
Cykl zaczynamy od drogi 1205 D, rozpoczynającej się w Nieszczycach. Witają nas dziury, wgłębienia, zastoiska wodne, wielka, błotnista kałuża, spękana nawierzchnia, a zaraz za Nieszczycami straszy niebezpieczny garb na drodze i duża dziura w asfalcie. Droga w kierunku Kębłowa wygląda podobnie – koleiny i dziury na całej długości. Wjeżdżając do Kębłowa zastanawiamy się, czy już jesteśmy na miejscu, czy nie. Szukamy znaku wskazującego nazwę i początek miejscowości, ale popełniamy błąd. Szukamy znaku pionowego, w Kębłowie jest poziomy – leży spokojnie w rowie, niewidoczny dla nikogo. Może tutaj obowiązuje inne oznakowanie, bo kolejny znak, tym razem ostrzegawczy mówiący o niebezpiecznych zakrętach, stoi co prawda w pionie, ale jest w pół wygięty. Krzyżówka do Studzionek i teren wokół przystanku to jedna wielka kałuża. Miejscami zatkana jest przynależna do drogi kanalizacja, co powoduje, że deszczówka nie jest odprowadzana. I tutaj nie brakuje ubytków w asfalcie. Ale jedziemy dalej. Wyjeżdżając z miejscowości na jednym z zakrętów wita nas seria 4 dziur zajmujących 1/4 szerokości jezdni, zbyt wysokie pobocze i zastoiska wodne. A żegna przechylony znak mówiący o przebiegającej zwierzynie leśnej. Kolejny etap to las w kierunku Gwizdanowa. I tutaj nie jest inaczej, dziury po obu stronach, koleiny. Ta droga to dramat, ciężko się wyminąć, na prawie całej długości wybite pobocza i wykruszony po bokach asfalt. I tak dojechaliśmy do Gwizdanowa, pokonując drogę powiatową 1205 D o długości 9,05 km.
Ciężko powiedzieć, że administrator drogi utrzymuje ją w należytym stanie. Kontroli zarządcy chyba już dawno tutaj nie było, bo naprawy i konserwacji z pewnością ten odcinek nie pamięta.
Utrzymanie drogi w poprawnym stanie oznacza, że ewentualna odpowiedzialność za nieprawidłowości w tym względzie spada na zarządcę drogi. Jest tak m.in. w przypadku, gdy nie oznaczył on niebezpiecznego (ze względu na stan techniczny) odcinka drogi, ponieważ tolerowanie wadliwego stanu jezdni stanowi jego zaniedbanie. Zarządca powinien wykonać prace zabezpieczeni-owe niezwłocznie po powstaniu uszkodzenia. Administrator drogi jest zobowiązany do usuwania skutków zagrażających bezpieczeństwu, jeżeli można im zapobiec przez ich likwidację lub prawidłowe oznaczenie i zabezpieczenie.
Redaktor /CKwR/
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!