Wielu seniorów zastanawia się czy warto od razu po osiągnięciu wieku emerytalnego zrezygnować z pracy? Nie zawsze to się opłaca. Jeżeli po... » Oferty pracy PUP Lubin...
Przedstawiamy najnowsze oferty pracy dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie. Szczegółowe informacje i dane kontaktowe do pracodawc... » ĆWICZENIA VI KOMPANII ...
23 kwietnia bieżącego roku w godzinach 09 – 14. Na terenie lubińskiej giełdy i stadionu piłkarskiego odbyły się ćwiczenia dowódczo... » Ostatnie przymrozki i ...
Kilka ostatnich mroźnych nocy może mieć katastrofalne skutki dla sadowników i właścicieli winnic. W wielu ogrodach nie będzie w tym roku j... »
Data dodania: 07 grudnia 2022 — Kategoria: Wiadomości
Często można spotkać się z twierdzeniem, że dzięki internetowi można odnieść sukces w biznesie. Niezależnie od tego, jaka to branża i jaka jest skala działalności. Jest to prawda, jednak obwarowana pewnymi, kluczowymi zastrzeżeniami. Tak naprawdę nie chodzi bowiem o to, żeby po prostu założyć stronę internetową czy e-sklep. To – samodzielnie rozpatrywane – nie ma większych szans, by przyczynić się do sukcesu rynkowego. Sukces bowiem jest wynikiem nie obecności w internecie, a odpowiednio prowadzonego w nim marketingu.
Internet jest dla każdego...
To prawda, że każda firma może wejść do sieci, zakładając tam swoją stronę albo chociaż poprzez wizytówkę Google. I z tej możliwości firmy faktycznie korzystają. Te duże i te małe, te działające na rynku krajowym czy światowym i te, które obsługują klientów w zasadzie z jednego miasta czy nawet dzielnicy. Samo założenie strony internetowej nie jest problematyczne. Nawet jeśli nie znamy się na tzw. web design i web development, to możemy skorzystać z gotowych szablonów czy programów, które są w stanie wykonać prostą stronę praktycznie za darmo. Oznacza to jednak, że w internecie znajdziemy około 2 miliardy stron, których liczba rośnie każdego dnia. Dodatkowo około 3/4 podmiotów ma już swoją witrynę. W takim morzu informacji naprawdę łatwo się zgubić, a właścicielom stron www ciężko przebić samodzielnie przez tłumy konkurencyjnych witryn. Tu właśnie wchodzi tzw. SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach. Jest to klucz do sukcesu, a rezygnacja z jego wykorzystania zazwyczaj oznacza skazanie na porażkę. Nie zawsze – w przypadku bardzo niszowych stron internetowych, gdzie konkurencja jest niewielka, może wystarczyć sama dobrze zbudowana zawartość, czyli tzw. content. Jednak w biznesie konkurencja jest zawsze... Jak sobie z nią radzić?
Zapraszamy do maratonu – pozycjonowanie
Użytkownicy internetu, chcąc wyszukać jakieś informacje, wpisują zapytanie w postaci słów kluczowych do wyszukiwarki, zazwyczaj Google. Wyszukiwarka zwraca zaś odpowiedź, czyli uszeregowane wg pewnych kryteriów strony internetowe. Pozycjonowanie ma natomiast sprawić, by nasza strona znalazła się możliwie wysoko w tych wynikach (SEPRach) i to na jak największą liczbę fraz (zapytań). Kryteria, które pozwalają robotom wyszukiwarki Google (algorytmom) uszeregować strony w określonej kolejności, nie do końca są znane, tak samo, jak waga poszczególnych parametrów. Wiadomo natomiast, że jest ich co najmniej około 200, oczywiście o różnej ważności. Optymalizacja strony internetowej według wymagań Google pozwala wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce, czyli pozycjonować witrynę. Niestety, to zadanie, które jest rozciągnięte co najmniej na miesiące pracy agencji marketingowej. Nie należy do rzadkości sytuacja, kiedy cały proces potrwa rok, dwa czy nawet więcej. Zależy to między innymi od obecnego stanu strony, liczby zmian, które należy wdrożyć, ale przede wszystkim od otoczenia konkurencyjnego. Pozycjonowanie stron Toruń, dla biznesu lokalnego, zawsze będzie oczywiście szybsze, niż dla strony analogicznej, ale kierującej ofertę na cały kraj. Łatwo więc policzyć, że potrzeba wielu miesięcy i kilkudziesięciu tysięcy złotych na inwestycję w pozycjonowanie. Dopiero po tym czasie, o ile działania faktycznie będą skuteczne, można cieszyć się z topowej pozycji, za którą pójdą odwiedziny użytkowników. Co robić do tej pory?
Sprint – czyli kampanie reklamowe
Najszybszym sposobem działań marketingowych w internecie są reklamy PPC, pay per click, czyli płatne za kliknięcie. Wyświetlane są najczęściej również w ekosystemie Google, bo jest on najczęściej odwiedzany przez użytkowników. Reklamy płatne również budowane są na podstawie fraz kluczowych, czyli potencjalnych zapytań użytkowników. Docieramy więc w ten sposób z ofertą do osób, które poszukują konkretnego rozwiązania, produktu, oferty, usługi. Reklamy wyświetlają się w miejscach od razu rzucających się w oczy, dzięki czemu ich klikalność jest stosunkowo wysoka. Plusem reklam PPC jest możliwość bardzo dokładnego dopasowania ich do użytkowników. Można dzielić ich na grupy według różnych kryteriów i w zależności od nich inaczej formułować komunikaty reklamowe, a także prezentować inną ofertę. Segmentowanie klientów pozwala także na dużą kontrolę nad budżetem reklamowym i skierowanie go tam, gdzie mamy np. największą stopę zwrotu. Jest to najlepszy rodzaj marketingu dla firm i sklepów dopiero startujących, ale w późniejszych etapach również z chęcią i skutecznie stosowany, najlepiej wraz z działaniami pozycjonującymi, pozwalającymi na uzyskanie widoczności w sposób naturalny, bez opłat za kliknięcie.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!