Dolnośląska KAS podczas kontroli jednego z samochodów ciężarowych na A4 wykryła skradzione pojazdy. Wartość rynkowa obu skr... » KGHM – Oferty pr...
KGHM zaprasza do współpracy wszystkich, którzy stawiają sobie odważne i ambitne cele – są gotowi na realizację codziennych wy... » Dumni z munduru
Piątek 10 maja 2024 roku był szczególnym dniem dla żołnierzy 16 Dolnośląskiej Brygady Obrony Terytorialnej. Obchodzili Dzień Dumy z Mundur... » Miedzowi hutnicy docen...
Głośnym powitaniem i występem orkiestry hutniczej z Głogowa oraz grupy mażoretek przed siedzibą zarządu KGHM Polska Miedź S.A. rozpoczęły się gł&... »
Data dodania: 05 sierpnia 2009 — Kategoria: Wiadomości
Denerwowałeś się na egzaminie? Marzyłeś o aucie? Masz już prawko i samochód. Miej również wyobraźnię, bo Twoja „droga kierowcy” dopiero się zaczyna.
Jest sobota. Impreza ze znajomymi, tylko Ty masz samochód. Niewiele
wypiłeś, a najlepsza koleżanka prosi Cię o podwiezienie do domu.
Uruchamiasz samochód i rozpędzasz się… Wypity alkohol opóźnia Twoją
reakcję. Nie dostrzegasz przechodnia na pasach. Zabijasz człowieka... Z
więzienia wyjdziesz po 12 latach. W tym czasie Twoi przyjaciele skończą
studia i założą rodziny. Ty w jeden wieczór „przepiłeś” szansę na
normalne życie.
To najgorszy scenariusz. Użyj więc wyobraźni, by Twoja „droga kierowcy” wyglądała zupełnie inaczej.
W ubiegłym roku nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 3529 wypadków, w których zginęło 427 osób, a 4976 zostało rannych…
„Użyj wyobraźni” to hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii
społecznej mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości
najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest
Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami
największe podmioty zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa ruchu
drogowego w Polsce: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i PZU.
Kampania wspierana jest przez patronów medialnych: Onet.pl, PAP, portal
narogach.pl , blog.pl , a zorganizowana dzięki zaangażowaniu pro
publico bono agencji reklamowej BBDO Warszawa.
„Użyj wyobraźni” to program o charakterze prewencyjnym, który
zwraca uwagę społeczną na nieodpowiedzialne zachowania na drodze oraz
buduje świadomość zagrożeń, jakie niosą za sobą: nadmierna prędkość i
brawura kierowców.
Program stara się uświadomić wszystkim uczestnikom ruchu drogowego,
że skutki ich nieodpowiedzialnych zachowań, mają szerokie konsekwencje
– nie dotyczą tylko samych sprawców kolizji i wypadków, ale dotykają
również innych użytkowników dróg, którzy często stają się niewinnymi
ofiarami tych zdarzeń.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu b.r. komunikacją dotyczącą
bezpiecznej jazdy motocyklistów i została z dużym zainteresowaniem
przyjęta przez środowisko, które niezwykle emocjonalnie zaangażowało
się w społeczną dyskusję wokół problemu.
Obecnie rozpoczyna się drugi etap kampanii, w którym inicjatorzy i
partnerzy programu zwracają się do młodych kierowców i zachęcają ich
eliminowania niebezpiecznych zachowań na drodze oraz do „używania
wyobraźni” podczas kierowania pojazdami.
Statystycznie, każdego dnia ,,młodzi kierowcy” powodują wypadki w
wyniku których giną 3 osoby. Najczęstszym powodem wypadków jest
brawurowa jazda i brak doświadczenia w kierowaniu samochodem lub
motocyklem, a motywem bywa chęć zaimponowania rówieśnikom.
Większa liczba wypadków oraz ofiar występuje wprawdzie w przedziale
wiekowym 25-39 lat, jednak biorąc pod uwagę liczebność populacji w
poszczególnych grupach wiekowych, to osoby w wieku 18-24 lata znajdują
się w grupie o najwyższym wskaźniku wypadków i stanowią największe
zagrożenie wśród kierujących pojazdami.
Z danych uzyskanych za 2008 r. wynika, że w tej kategorii wiekowej
wskaźnik wypadków na 10 tys. populacji wynosi aż 22,03 podczas gdy
odpowiednio dla kierowców w wieku 25 – 39 lat -14,61, w wieku 40 – 59
lat - 8,92 a w wieku 60 lat i powyżej wynosi 4,86.
W 2008 r. kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata spowodowali 9 357
wypadków, w których zginęło 1 018 osób, a 13 588 zostało rannych. Dane
te były wyższe niż rok wcześniej – w 2007 r.
Najwięcej wypadków, których bezpośrednimi sprawcami są młodzi
kierowcy, ma zwykle miejsce w lecie - w ubiegłym roku był to sierpień,
a ich liczba gwałtownie wzrastała w weekendy.
Kampania „Użyj wyobraźni” skierowana jest do grupy młodszych
odbiorców, dlatego w reklamie wykorzystano język i symbolikę właściwą
dla percepcji tej grupy. Niezwykle sugestywne, czasami wręcz szokujące
środki wyrazu zastosowane w reklamach mają zainteresować, zaintrygować,
wciągnąć do dyskusji, pobudzić do myślenia, a w końcu skłonić do
refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi
skutkami.
Sercem komunikacyjnym kampanii, podobnie jak w pierwszym jej
etapie, jest strona www.uzyjwyobrazni.pl. Jest to podstawowe narzędzie
interaktywne służące wymianie opinii i informacji pomiędzy
organizatorami akcji, a jej odbiorcami.
Na stronie dostępne są m.in. projekty plakatów i bannery.
Niestandardowe, intrygujące, niekiedy kontrowersyjne rozwiązania
kreatywne, mają za zadanie sprowokować dyskusje o problemie wśród
młodych ludzi.
Zaplanowane działania w kampanii to plakaty , rozwieszane w
miejscach uczęszczanych przez naszą grupę docelową: puby, dyskoteki ,
szkoły jazdy, billboardy w całej Polsce, akcje ambientowe ( grafiki na
parkingach), prasa, Internet, spot TV.
Równolegle, w czasie gdy będzie trwała kampania, policjanci ruchu
drogowego zintensyfikują działania kontrolne wobec użytkowników dróg
stwarzających niebezpieczeństwo. Będą oni propagować zgodne z prawem
kulturalne i bezpieczne zachowania na drodze wskazując jednocześnie na
skutki brawurowej jazdy.
Wszystkie nasze działania podporządkowane są jednemu celowi - aby wypadków i ofiar było mniej.
Wszystkie komentarze umieszczane przez uŃytkownikŃw i gosci portalu sa ich osobista opinia. Redakcja oraz wlasciciele portalu nie biora odpowiedzialnosci za komentarze odwiedzajÂących.
Subskrybuj nasz kanaĹ RSS!